Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Bach: „Kedves Michael Sweet! Fogd be a szádat. Mielőtt én fogom be neked.”

Michael Sweet éppen George Lynchcsel közös, kiválóan sikerült Only To Rise albumát promotálja, és ennek kapcsán árulta el: majdnem vele készült el Sebastian Bach legutóbbi lemeze. A Skid Row ex-énekese pedig természetesen jól be is rágott a Stryper frontemberére az elhangzottak után…

„Nem akarom bántani Sebastiant, csak elmondom a véleményemet: szerintem az emberek a régi Sebastianra kíváncsiak”, mondta Sweet az Eddie Trunk Live-ban. „A Skid Row-ban megismert Sebastiant akarják hallani, meg a slágereket. Ő pedig ehelyett modern rockot ad nekik. Szerintem a Give ’Em Hell jó lemez, jól is szól, de nem a fénykort idézi. A Stryper legalább megpróbálta elérni ezt, és a számok igazolták is, hogy az emberek erre kíváncsiak. A Reborn lemezünk kicsit modern volt, a Murder By Pride pedig átmenet a modern meg a régi stílus között. Az első héten ötezer példánynál is kevesebb fogyott belőlük. Aztán kihoztuk a No More Hell To Payt, amelyen visszatértünk a gyökereinkhez, megadtuk a rajongóknak, amit akartak és akarnak. És az első héten majdnem tízezret adtunk el belőle.”

És hogy mi köze ennek Sebastianhoz? Hát annyi, hogy az énekes legutóbb eredetileg Sweettel akart lemezt készíteni… „Megkerestek, hogy csináljak neki egy lemezt: producereljem, és írjunk együtt dalokat is, persze úgy, hogy megpróbálunk visszatérni a múlt erőteljes nótáinak stílusához. Nem valami ósdi anyagról lett volna szó, csak egy adott stílusról, arról a himnikus, Skid Row-ízű dologról, amit mindenki szeret. Ez volt a terv. A menedzsmentek kapcsolatba léptek, én is váltottam pár emailt Sebastiannal. A dolgok elindultak a maguk útján, aztán hirtelen az egész projekt behalt. Először úgy döntött, hogy egy akusztikus lemezt készít, aztán ezt, aztán meg amazt. Én meg egy idő után azt mondtam: oké, srácok, akkor ha valami történik, majd szóljatok. És utána már nem is hallottam erről az egészről, szóval szerintem már nem lesz belőle semmi. Pedig jó lett volna. Most azt mondanám, szerintem velem simán készíthetett volna egy gyilkos lemezt Sebastian. De ezt már sosem tudjuk meg.”

Michael az utolsó mondatával aligha téved, Bach ugyanis egyből reagált a Twitteren az elhangzottakra, méghozzá a szokásos stílusban: „Kedves Michael Sweet! Fogd be a szádat. Mielőtt én fogom be neked.”

 

Hozzászólások 

 
+1 #22 kamikaze 2015-02-02 14:09
Álljatok meg középúton, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon! Ennyit dumálni egy bagatell témáról??? :)
Legyen a ,,végeredmény'', mint az értékelésnél: 7 pont – vagyis becsületes iparosmunka!
Oszt jó napot! :D
Idézet
 
 
#21 shmonsta 2015-02-02 13:05
Kedves Bogár: (lentebb lesz majd Ádámnak szóló rész is)

Nem védek körömszakadtáig senkit, semmit csak úgy rajongásból, talán van némi alapja annak amit írtam. Erre reagáltam: "Azért szerintem elég jelentős differencia, hogy a Subhuman Race-korszakban Bachnak még igencsak volt hangja, ma meg már a stúdióban sem tudják élvezhetőre kovácsolni." A Sweetes dolog csak utána jött. Nem kell félremagyarázni amit írok: ha valakinek nincs hangja, és már a stúdióban sem lehet élvezhetővé tenni, akkor egy másik dalszerzővel sem lesz "marha jó a produkció". Ez nem elvakult rajongás, hanem józan ész és némi tapasztalat. Most már többször leírtam a dolgot. Ha nem értelmezhető, akkor légyszi vegyétek úgy, mintha semmit sem írtam volna. Mert így nem lehet beszélgetni. Hagyjuk inkább az egészet, nincs ennek különösebb jelentősége. Viszont annak örülök, hogy a hangnem alapon maradt :D
Ezt írtam először. Aztán elolvastam Ádám új hozzászólását, és kiegészíteném ezzel: igen, az, hogy szerinted nem használja okosan a hangját, abszolút elfogadható vélemény számomra! :) Szerintem rekesszük be ezt a beszélgetést, elmondtuk a véleményünket pro és kontra, ennél közelebb már nem jutunk a megoldáshoz. :) Sok sikert kívánok a magazinhoz a továbbiakban is, várom a következő írásaidat. Üdvözlet. Természetesen az üdvözlet neked is szól Bogár!
Idézet
 
 
#20 Draveczki-Ury Ádám 2015-02-02 12:33
Idézet - shmonsta:
Ha ilyen egy élvezhetetlen hang, akkor át kell értékelni az összes lemezt, amit mostanában hallottam. :)

Ha azt mondom, hogy SZÁMOMRA a régi dolgaihoz képest közel élvezhetetlen, azt elfogadod? Eleve így értettem, de feltételeztem, senki nem gondolja majd azt, hogy a világegyetem nevében teszek isteni kinyilatkoztatá st. :)

Amúgy bogar remekül megfogalmazta, nagyjából ezt gondolom én is: nem használja okosan a hangját. SZERINTEM. Ettől még amit húsz-huszonöt éve csinált, azt a mai napig etalonnak tartom, lesz majd nemsokára Subhuman Race klasszik is.
Idézet
 
 
+2 #19 bogar 2015-02-01 17:21
Kedves Ádám és shmonsta!

Érdekes volt olvasni a párbeszédeteket . Számomra ismét rávilágított arra, hogy a zene és annak szeretete mennyire szubjektív!
Szinte tökéletesen egyetértek Ádám a Bach-ról alkotott véleményével, de tudom, hogy milyen érzés az, amikor valakinek "beüt" egy előadó vagy album és körömszakadtáig védi. Erre az a legjobb példa, hogy Ádám az egyik hozzászólásában megírta, hogy az utolsó Avenged Sevenfold album nem győzte meg attól, hogy mások nagyra értékelik. Nálam meg úgy betalált az a lemez, hogy most is az szól.

Így megy ez!

Egyébként kifejezetten kíváncsi lettem volna egy Sweet-Bach lemezre. (Szerintem Bach-nak még bőven van hangja, csak nem énekel "okosan".) Egy duettől meg konkrétan szerintem lefosnám a bokámat.
Idézet
 
 
#18 shmonsta 2015-02-01 12:25
Nem akarlak meggyőzni. Mi változna attól attól? Nem értek egyet néhány dologgal és annyi. :) Ha egy énekes hangját a stúdióban sem tudják már élvezhetővé tenni, akkor jöhet bármilyen dalszerző, nem lesz "marha jó" album a végeredmény. Abban az esetben esetleg egy olyan album lehetne, amire mindenki nyafogna, hogy Seb. máshogy énekel és még azoknak sem tetszene, akik amúgy szeretik. Inkább a rajongóknak készítsen lemezeket minthogy megpróbáljon tetszeni a fanyalgóknak. Ez Sebastian Bach, így énekel, Akinek nem tetszik, ahhoz elmegy és szétrúgja a seggét :D A többi portált csak azért említettem, hogy érzékelni lehessen, hogy nem az van, hogy foggal-körömmel védek egy mindenki számára értékelhetetlen produkciót. De mások nélkül is ez a véleményem: csúsztatás, hatalmas túlzás azt állítani, hogy Sebastian Bach hangját már a stúdióban sem tudják hallgathatóvá tenni. Ez nem igaz. Én elfogadom, hogy nem tetszik neked, hogy nem úgy énekel mint régen. Ha ilyen egy élvezhetetlen hang, akkor át kell értékelni az összes lemezt, amit mostanában hallottam. :)
Idézet
 
 
#17 Draveczki-Ury Ádám 2015-02-01 06:47
Idézet - shmonsta:
Amúgy, ha Michael Sweettel készül a lemez, akkor már élvezhető lenne Seb. hangja? Megjavulna, megfiatalodna? Mitől? Hiszen "már a stúdióban sem tudják élvezhetőre kovácsolni" Sweet miatt megváltozna az énekstílusa és hirtelen olyan technikát kezdene használni, hogy újra élvezhetően kezdene énekelni? Ha az amúgy jó zenét csak Seb. éneke rontja el az utóbbi 2 lemezen, akkor mitől lenne jobb a dolog Michael Sweettel?

Kezdesz roppant erősen sarkítani, pedig én mindössze annyira gondoltam, hogy Sweet valószínűleg olyan dalokat írt volna neki, amikben olyan fekvések vannak, amik gördülékenyebbe n mennek. Bár egyébként lehet, hogy igazad van, és ez hiú ábránd, hiszen Bob Marlette meg Steve Stevens sem írt neki olyanokat.

Ami meg az "akkor mi tetszik rajta az embereknek és más portáloknak" kérdéskört illeti, ezzel nem fogsz meggyőzni. Az utolsó Avenged Sevenfoldról is szinte mindenütt jókat írtak, különös tekintettel az amerikai meg angol lapokra, én viszont másfél év távlatából sem érzem úgy, hogy alámentem volna a lécnek azzal a bizonyos 5 ponttal, amin már akkor is egy csomóan felháborodtak. Ízlések és pofonok.
Idézet
 
 
+1 #16 shmonsta 2015-01-31 17:44
Amúgy, ha Michael Sweettel készül a lemez, akkor már élvezhető lenne Seb. hangja? Megjavulna, megfiatalodna? Mitől? Hiszen "már a stúdióban sem tudják élvezhetőre kovácsolni" Sweet miatt megváltozna az énekstílusa és hirtelen olyan technikát kezdene használni, hogy újra élvezhetően kezdene énekelni? Ha az amúgy jó zenét csak Seb. éneke rontja el az utóbbi 2 lemezen, akkor mitől lenne jobb a dolog Michael Sweettel? Több lehetőség is felmerülhetne: 1, Seb. nem énekel a saját szólólemezén, instrumentális szólólemezt ad ki az élvezhetetlen hangú énekes és akkor Sweet remekül nosztalgiázhat. 2, Seb. énekével tönkreteszi a saját szólólemezét.és Sweet amúgy csodás munkáját 3, Sweet szólólemezről beszélünk, amit Seb. tönkretesz az élvezhetetlen énekével. 4, Seb. úgy énekel, ahogy mások szeretnék és az lesz a borítón, hogy Sebastian Bach és kritikusai. 5, Sebasian Bach énekes kiad egy szólólemezt, ahol élvezhető hangú énekesek éneklik helyette a dalokat. 6. Karaoke verziót is csatol a szólólemezéhez, hogy mindenki boldog legyen. 7. Mindenki foglalkozik a saját dolgával és nem más nevével promózza a produktumát. Semmi bajom Sweettel sem amúgy, csak mellément egy kicsit ezzel a dumával.
Idézet
 
 
-1 #15 shmonsta 2015-01-31 17:43
(nem idézem be Ádám hozzászólását, mert úgy nagyon hosszú lenne)
Rendben, a véleményed a te véleményed. :)
Számomra viszont a "ma meg már a stúdióban sem tudják élvezhetőre kovácsolni" mondat egy zöldség. :) Ez meg az én véleményem. És hát nem kell sokáig kutatni, hogy rájöjjünk, hogy mindkettőnk véleményének van még képviselője világszerte. Megváltozott a hangja értsd: öregedett több mint 2 évtizedet és igen, nem tud mindent kiénekelni pont úgy mint 20 évesen. Nem is állítom ezt. Ettől még nem igaz, hogy "élvezhetetlen lenne". Én pl. több pozitív kritikát olvastam a legutóbbi lemezről emlékeim szerint mint negatívat. Ahogy emlékszem, 70 százalékra vagy fölé értékelték azért általában. Nem a magyar portálokra gondolok, hanem összességében, de most belenéztem pár magyar értékelésbe és itt is többen értékelték 70% fölé mint alá az általam most hirtelen átfutottak közül. Egyáltalán nem nehéz végighallgatni az utolsó 2 lemezt, én pl. vidáman megteszem bármikor. Ha Seb. énekét "ma meg már a stúdióban sem tudják élvezhetőre kovácsolni" akkor szinte hallgathatatlan , értelmezhetetle n, értékelhetetlen lenne a produkció, ha már egy Sebasian Bach szóló lemezről van szó. De akkor mi tetszik rajta az embereknek? Vagy zeneileg annyira korszakalkotó, különleges, egyedi pl. az utolsó két lemez, hogy még az élvezhetetlen ének mellett is ad rájuk a kritikusok többsége 7/10 vagy több pontot? Ez bármilyen rendszerben a közepes anyag fölött van bőven. Ezt nem értem. Sebastian szerintem még ma is az átlag felett teljesít, messze az élvezhetőségi határ fölött. Bocs, nem szeretem a szélsőséges kijelentéseket, mert ha nem is olyan, mint 20-25 éve, azért a hallgathatatlan tól baromi messze van.
Idézet
 
 
+6 #14 asdasd 2015-01-31 15:15
Idézet - kamikaze:
Bach és MegaDave akár játszhatna egy bandában is, ma már (gondolom) egyiket sem a hangjáért kedveljük.
De akkor miért is? :)


az utánozhatatlanu l mézes-mázos modoruk miatt.
Idézet
 
 
+1 #13 kamikaze 2015-01-31 15:12
Bach és MegaDave akár játszhatna egy bandában is, ma már (gondolom) egyiket sem a hangjáért kedveljük.
De akkor miért is? :)
Idézet
 
 
+1 #12 Draveczki-Ury Ádám 2015-01-31 14:47
Idézet - shmonsta:
Lehet adni némi tiszteletet egy legendás énekesnek, nem kerül semmibe. Főleg rockzenei újságíróként. Kérlek ne vedd ezt támadásnak Ádám, nem akarlak megbántani, de az ilyen kinyilatkoztatá sok elég értelmetlenek. Szóval a saját véleményedet nem tálalhatod valami egyetemes kinyilatkoztatá sként, vagyis megteheted, csak a tények jelenleg nem igazolják.

Lehet, hogy kicsit sarkos voltam, de azért nem tálaltam egyetemes kinyilatkoztatá sként, mert természetesen csak a saját nevemben beszélek. De gondoltam, ez eleve egyértelmű. :) Viszont hadd legyen meg nekem is a saját véleményem. Márpedig számomra pont Bach hangja miatt nehéz meghallgatni az utolsó albumot, és már az azelőttit is. A faszi egyébként ettől függetlenül a világ egyik legjobb frontembere ma is, amit a színpadon művel, az zseniális, soha nem hagynám ki koncerten, de egyet te is lépj hátra szerintem, mert az ő esetében eléggé eufemisztikus a hang megváltozásáról beszélni. Ott voltam mindkét magyar buliján, és nem az én véleményem, hanem bárki által hallható tény, hogy a magasakat például egyáltalán nem tudja már kiénekelni, és a többivel is rettenetesen erőlködik, hiába igyekeznek ezt iszonyat mennyiségű visszhang meg effekt mögé rejteni. Akkor és ott ez nem zavart, mert ahogy mondtam, zseniális frontember, de lemezen igenis problémás. És ne mondd nekem, hogy nem hallod a különbséget, mert nem hiszem el. Tele van olyan fekvésű énektémákkal az utolsó két lemez, amikkel gyakorlatilag csak szenved.

És természetesen nem vettem semmit támadásnak, nem kell ugyanazt gondolnod, mint amit én gondolok. Plusz ha nem jelentene nekem sokat Bach, eleve nem foglalkoznék vele. :) Biztos vagyok benne az utolsó Stryper meg a Sweet/Lynch alapján, hogy Michaellel egy marha jó albumot készített volna.
Idézet
 
 
-5 #11 Berta 2015-01-31 14:21
Michael Sweet reggelire megeszi Sebastian Bachot. És még illendő módon áldást is mond előtte.
Idézet
 
 
+3 #10 shmonsta 2015-01-31 14:11
Idézet - sanyi:
Idézet - shmonsta:
Azért nem értettem, mert a kilencvenes években is pont ugyanilyen volt a stílusa, csak akkor nem volt divat fikázni és nem tulajdonított senki akkor a jelentőséget a dolognak. De pl. jelen esetben mit kéne mondania? Itt egy másik zenész aki a saját lemezének megjelenése után az ő nevével próbál némi promót csinálni. Seb. nem a nyugalom mintaképe, sosem volt az :) De az idézett két mondat szerintem tök jogos. A celebkedést a 90-es években kezdte (Kanadában szerepelt többféle műsorban, meg néhányszor az USA-ban is) és ennek segítségével jutott el pl. a Broadway-re, ahol több darabban is énekelt nagy sikerrel. Amúgy én sem bánom, ha inkább a zenén van a hangsúly :) De Seb. mindig is ilyen volt. Sweet meg reklámozza az új lemezét annak tartalmával, azért senki nem csaphatja le :)


A lényeg, hogy Bachot pont így a nagy szájával együtt szeretjük és kész. :)


Bizony :D De volt időnk megszokni, szép hosszú, sikeres pályafutás ez, akárhonnan is nézzük.
Idézet
 
 
+4 #9 shmonsta 2015-01-31 14:08
Tényleg nem olyan a hangja mint huszonévesen mivel lassan 50, de az, hogy élvezhetetlen lenne, az egy komolyanvehetet len kijelentés és egyszerűen nem igaz. Sem lemezen sem élőben. Megváltozott a hangja 25 év alatt, mint az emberek nagy részének. Ha valaki ezt nem tudja feldolgozni, az nosztalgiázzon a negyed százados régi felvételekkel, nincs azzal semmi gond. Szerencsére azt látom, hogy a fellépéseire járók nem a nosztalgiázó kommenentekből informálódnak, hanem elmennek megnézni a koncerteket és elég komoly tombolást rendeznek. :) Ha meg nem lenne már hangja, akkor sem érteném az ilyen cinikus hozzászólást, hogy "ma meg már a stúdióban sem tudják élvezhetőre kovácsolni", az ilyen komment akkor is "élvezhetetlen" lenne. De szerencsére nem így van. Ha nem lenne olyan heves a stílusa, mint amilyen, akkor nem irritálna adott embereket és elfogadnák, hogy 2,5 dekád után már nem ugyanolyan a hangja mint anno. Lehet adni némi tiszteletet egy legendás énekesnek, nem kerül semmibe. Főleg rockzenei újságíróként. Kérlek ne vedd ezt támadásnak Ádám, nem akarlak megbántani, de az ilyen kinyilatkoztatá sok elég értelmetlenek. Mert itt nem egy lecsúszott zenészről van szó, akire már senki sem kíváncsi, hanem egy folyamatosan dolgozó énekesről, akire még elég komolyan beindulnak az emberek ma is, ha veszik a fáradtságot, hogy megnézzék, meghallgassák. Ha valóban élvezhetetlen lenne a énekteljesítmén ye, akkor máshogy állna hozzá a mindenkori közönség és a nemzetközi kritika is. Szóval a saját véleményedet nem tálalhatod valami egyetemes kinyilatkoztatá sként, vagyis megteheted, csak a tények jelenleg nem igazolják.
Idézet
 
 
+7 #8 sanyi 2015-01-31 13:32
Idézet - shmonsta:
Azért nem értettem, mert a kilencvenes években is pont ugyanilyen volt a stílusa, csak akkor nem volt divat fikázni és nem tulajdonított senki akkor a jelentőséget a dolognak. De pl. jelen esetben mit kéne mondania? Itt egy másik zenész aki a saját lemezének megjelenése után az ő nevével próbál némi promót csinálni. Seb. nem a nyugalom mintaképe, sosem volt az :) De az idézett két mondat szerintem tök jogos. A celebkedést a 90-es években kezdte (Kanadában szerepelt többféle műsorban, meg néhányszor az USA-ban is) és ennek segítségével jutott el pl. a Broadway-re, ahol több darabban is énekelt nagy sikerrel. Amúgy én sem bánom, ha inkább a zenén van a hangsúly :) De Seb. mindig is ilyen volt. Sweet meg reklámozza az új lemezét annak tartalmával, azért senki nem csaphatja le :)


A lényeg, hogy Bachot pont így a nagy szájával együtt szeretjük és kész. :)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Slipknot - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Whitesnake - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. július 13.

 

Marty Friedman - Budapest, Diesel Klub, 2011. május 19.

 

Nitzer Ebb - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

30 Seconds To Mars - Budapest, Sziget fesztivál, 2010. augusztus 13.