Shock!

november 23.
szombat
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Koncert tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Richie Kotzen - Budapest, 2019. július 9.

0712kotzen1Sosem tudtam száz százalékig kiigazodni az idehaza kialakult, úgymond elitista zenehallgató közönség általánosan elfogadott tézisein. Az ilyen jellegű diskurzusokban ugyanis mindig beleszaladok néhány bájos önellentmondásba. Az egyik oldalon egyes előadóknak még a 110 százalékos produktumában is pillanatok alatt megtaláljuk a szálkát, míg bizonyos művészek esetében mindenre magyarázatul szolgál a tehetség. Nem szeretném már rögtön az elején a kedélyeket borzolni, de érzésem szerint Richie Kotzen az utóbbi kategóriát erősíti. Nem mintha egyébként egy pillanatra is vitatni lehetne a kvalitásai iránti széles körű elismerés alapját, abban azonban valamelyest „bűnösnek" érzem a Művész Urat, hogy a színpadon olykor túl egyértelműen az efféle tiszteletkörökre utazik. Mindezt pedig azért merem teljes bizonyossággal kijelenteni, mert a keddi koncert már nem az első Richie Kotzen-szemlémet jelentette. Ebből fakadóan számomra több szempontból is tartogatott déjà vu élményeket az este...

Mint azt már bevezetőmben is érzékeltetni igyekeztem, annak ellenére, hogy Kotzen nem tartozik a szó szoros értelmében vett mainstream előadók közé, óriási „legitimációt" kap a műkedvelő hallgatóságtól, illetve a zenész-szakmától egyaránt. Utóbbiból fakadóan szűk körű társaságommal szinte ötpercenként nyugtáztuk egy-egy hazánkban ünnepelt muzsikus érkezését. Ez – elnézve néhány hasonló jelentőségű rendezvény szerény látogatottságát – mindenképp jó hír, azonban ezen a ponton ismét felülkerekedik vitriolos, kekeckedő énem, és felteszem a kellemetlen kérdést: ugyan mi az, amit itt többedjére is megtalálnak más előadókkal szemben? A legnagyobb kihívást ugyanis számomra leginkább az jelentette a harmadik randevún (nem félreérteni...), hogy bármi olyan elemre leljek, amelyhez az előző két alkalommal még nem volt szerencsém.

időpont:
2019. július 9.
helyszín:
Budapest, Barba Negra Track
Neked hogy tetszett?
( 15 Szavazat )

Dacára annak, hogy hősünk egy alapvetően kötetlenebb műfajban utazik, valahogy évek óta amolyan tíz-húsz számos jukeboxként funkcionál élőben. Persze ezt rajta kívül még nagyon sokaknál fel lehetne hánytorgatni, azonban ami miatt a dolog itt feltűnőbb, hogy a felsoroltakhoz egy már-már hanyag attitűd is párosul a színpadon, ezért pedig véleményem szerint leginkább Richie hibáztatható. Eddig minden alkalommal az a benyomásom alakult ki, hogy mintha nem is igazán foglalkoztatná más a dalok interpretációján kívül, és egyáltalán nem igyekezne összefogni amolyan ceremóniamesterként az előadást. Erre persze kézenfekvő válasz volna, hogy ugyan mi másért is menne az ember fia egy rockbulira, mint zenei élmények szerzése céljából, ám én mégis úgy tartom, hogy a sztárgázsi nem csak a show konkrét tárgyáért, hanem az ezen felül adott pluszért is jár. Ez az, amit harmadjára már nem igazán leltem meg, ha csak az esetenként végtelenbe nyúló, néhol majdhogynem színpadon történő gyakorlás benyomását keltő szólóköröket nem soroljuk ide. Nos, ezeknek is két olvasata van.

0712kotzen3

Egyrészt nyilvánvalóan nagy örömömre szolgál, ha a hangszerükön világklasszis módon ténykedő zenészek improvizatív jellegű ténykedését láthatom-hallhatom, márpedig Kotzen és a mögötte muzsikáló ritmusszekció alighanem még a Rákóczi híd túloldaláról sem tűnhetett dilettáns társaságnak. A pengetőtől jó ideje elpártolt főszereplő kvalitásai talán nem szorulnak külön bemutatásra, annyit jegyeznék meg – alighanem szintén nem az újdonság erejével –, hogy ritkán hallható élőben ennyire perfekt énekteljesítmény. A már évek óta stabilnak mondható ritmusszekció tagjai ugyancsak elsőrangú technikai felkészültségről és muzikalitásról tettek tanúbizonyságot. Mind a Mike Bennett által szolgáltatott precíz, széles dinamikai skálán mozgó alapozás, mind pedig Dylan Wilson ízes, időnkénti slap-pörköléseket sem mellőző basszusgitárjátéka szélesebb körű figyelmet érdemelne. Ezzel együtt azonban a spontaneitás varázsát felvonultatni kívánó közjátékok nálam nem minden esetben érték el a kívánt célt. Na nem azért, mert ilyen kaliberű muzsikusokat nem tanulmányoznék szívesen akár egy monstre program keretében is, hanem mert az instrumentális mutatványok olykor időhúzás jelleget öltöttek. Talán az ilyen jellegű momentumok helyére kúszhatna be valamiféle különlegesség akár a szólómunkásság korábbi periódusaiból, az afféle perverz elképzelésekről már nem is szólva, mint a The Winery Dogs, vagy épp a tiszavirág-életű Mr. Big kollaboráció felidézése, amelyre egyébként bőven alkalmas volna ez a felállás. Sajnálom, hogy Kotzennel e tekintetben – és a jelek szerint még sok egyéb kérdésben – nem értünk egyet...

Bár a leírtak sokakban a fanyalgás érzetét kelthetik, azonban nem győzöm hangsúlyozni, hogy amit ez a három úriember a hangszerén művel, az helyből világszínvonal. Azt azonban nem sikerült elérniük, hogy tűkön ülve várjam a negyedik Richie Kotzen-bulimat, így a magam részéről nem tudok teljes happy endről beszámolni.

0712kotzen2

Fotó: Mahunka Balázs

 

Hozzászólások 

 
#16 frontiers 2019-07-16 11:57
Idézet - bogar:
Idézet - frontiers:
Idézet - bogar:
Végre valaki leírta, amit gondolok.
Kvalitásai elismerése mellett nálam RK élőben a "Jó, de minek" kategória megtestesítője.

Azért, ha nem gond, és, ha szabad, pl nekem, meg még egy jópár embernek, akik élvezik a koncertjeit!


Már miért ne lenne szabad!? Attól, hogy én így érzem, gondolom még lehet nagyon jó másnak.

Meg is válaszoltad saját kérdésed, attól, hogy Te, hogy érzel, még nem jelenti azt, hogy más is

Szombaton láttam Varsóban, tegnap meg Berlin-ben a Dream Theather és a Foreigner előtt játszott. Bár Berlinben alig 30 percet volt szinpadon, Varsóban majd a teljes setlistet el tudta tólni, a közönség mindkét helyen levette a zenéjét, sokak szeme fenn akadt, ő pedig láthatóan élvezte ezt a helyzetet. Itt sem tolta túl a kommunikációt, de messze szociálisabb volt, mint a pár évvel ezelőtti koncertjein.
Idézet
 
 
#15 bogar 2019-07-16 05:26
Idézet - frontiers:
Idézet - bogar:
Végre valaki leírta, amit gondolok.
Kvalitásai elismerése mellett nálam RK élőben a "Jó, de minek" kategória megtestesítője.

Azért, ha nem gond, és, ha szabad, pl nekem, meg még egy jópár embernek, akik élvezik a koncertjeit!


Már miért ne lenne szabad!? Attól, hogy én így érzem, gondolom még lehet nagyon jó másnak.
Idézet
 
 
#14 Gereblye Géza 2019-07-15 17:22
A VHK se szól egy büdös szót se a közönséghez évtizedek óta és atom koncerteken adnak és van még pár ilyen zenekar, nem értem a problémát ezzel kapcsolatban.
Idézet
 
 
#13 frontiers 2019-07-15 16:04
Idézet - bogar:
Végre valaki leírta, amit gondolok.
Kvalitásai elismerése mellett nálam RK élőben a "Jó, de minek" kategória megtestesítője.

Azért, ha nem gond, és, ha szabad, pl nekem, meg még egy jópár embernek, akik élvezik a koncertjeit!
Idézet
 
 
#12 a.magyar 2019-07-15 08:00
Idézet - Trebron79:
Mennyi néző volt kb.?

A keverőpultig álltak,kicsit szellősen,nem volt hering effektus.Olyan 1000 főre tippelnék.....kb.
Idézet
 
 
#11 bogar 2019-07-14 12:36
Végre valaki leírta, amit gondolok.
Kvalitásai elismerése mellett nálam RK élőben a "Jó, de minek" kategória megtestesítője.
Idézet
 
 
#10 Trebron79 2019-07-14 09:08
Mennyi néző volt kb.?
Idézet
 
 
#9 Jézus 2019-07-13 12:21
"csupán egy olyan előadást, amelyből egyértelműen kiderül, hogy az est főszereplője nekem, és a nézőtéren álló többi embernek muzsikál. Ez nem mainstream/underground sajátosság, hanem előadó-művészetnek hívják.. "

Teljesen más emberek, ahogy a zene is, de azért érdemes megemlíteni párhuzamként a Toolt. Ott sem feltétlenül azt várja el az ember, hogy végig azt érzi, hogy csak neki játszik a zenekar, és csak ő a fontos, sőt. :)


Idézet - Meszlényi Bálint:
Mahunka Balázs csupán a mellékelt fotókat csinálta, úgyhogy ne az Ő nyakába varrd a számodra nem szimpatikus véleményt...:) Jómagam Meszlényi Bálint volnék, a cikk szerzője, és köszönöm a visszajelzést, ámde bizonyos megállapításaid ban tévedsz. Nem vártam én semmilyen mainstream klisét (by the way: a mainstream valamiféle szitokszó volna?), csupán egy olyan előadást, amelyből egyértelműen kiderül, hogy az est főszereplője nekem, és a nézőtéren álló többi embernek muzsikál. Ez nem mainstream/underground sajátosság, hanem előadó-művészetnek hívják.. Nálam egy "thank you-peace and love- good night" szentháromság egész egyszerűen a minimális kommunikáció szintjét sem éri el. Még egyszer mondom, nem kell szétdumálni/ripacskodni az estét, csak egy kicsit legalább éreztesse velünk a művész, hogy egyébként értünk van ez az egész cirkusz, vagy mi a szösz... Ha valakinek ez így kerek volt, azt is el tudom fogadni, de sajnos ebben az esetben most én ragadtam klaviatúrát, én pedig így éltem meg a bulit. "Peace and love" : Bálint
Idézet - Simon Zoltán 2:
Kedves Mahunka Balázs !

Nekem ez volt a 4. koncert (+ 1 The Winery Dogs,) Tavaly a FEZEN-en bíztam benne hátha tolnak valamit a Mr. Big-gel közösen de sajnos az elmaradt. A kritikád alapján Te azt vártad, hogy legyen egy "hakni" koncert Mr. Big, Winery Dogs slágerekkel , mainstream klisékkel. Hát ez valóban nem az volt. ( szerencsére ) . Ez az ember maga a ZENE. . Ezt kaptuk ! Olyan gitárszólókkal, melyekért külön külön is elmennék a következő koncertekre ! ..megyek is :)
Idézet
 
 
#8 frontiers 2019-07-13 06:28
Bár én a budapesti koncertet nem láttam (ma fogom látni Varsóban). a korábbi koncertek alapján ő sosem volt egy kommunikativ figura, sőt. Volt olyan A38-as buli, ahol konkrétan egy szót sem szólt. Na ahhoz képest a tavalyi Fezenen pl felszabadult volt és mosolygott is.
Ő egy meg nem értett zseni státszuban van valahol. de a Winery Dogs hozott neki valamennyi plusz ismertséget és szerintem ez jót tett neki.
Idézet
 
 
#7 Goodbye 2019-07-12 22:28
Valamennyire egyetértek a cikkel. A fezenen volt szerencsém élőben látni/hallani a palit, és hasonló gondolatok merültek fel bennem is. Annyi eltéréssel, hogy mivel előzőleg nem tájékozòdtam ilyen szinten, a viselkedését a nagy létszámú, de kicsit fáradt közönségnek tudtam be. Viszont úgy gondolom, hogy el kell fogadni ilyennek, mert ha csak a zenét vesszük figyelembe, akkor ez bizony világszínvonalú . És a nulla kommunikáció még mindig jobb mintha végigdumálná a koncert felét. Minőségi szempontból földbe állított 2 bandát a szememben, de szòlòban egy üde színfolt a színtéren, még ha egyértelmű is, hogy a játékstílusával kiket pròbál utánozni.
Idézet
 
 
#6 Meszlényi Bálint 2019-07-12 19:23
Mahunka Balázs csupán a mellékelt fotókat csinálta, úgyhogy ne az Ő nyakába varrd a számodra nem szimpatikus véleményt...:) Jómagam Meszlényi Bálint volnék, a cikk szerzője, és köszönöm a visszajelzést, ámde bizonyos megállapításaid ban tévedsz. Nem vártam én semmilyen mainstream klisét (by the way: a mainstream valamiféle szitokszó volna?), csupán egy olyan előadást, amelyből egyértelműen kiderül, hogy az est főszereplője nekem, és a nézőtéren álló többi embernek muzsikál. Ez nem mainstream/underground sajátosság, hanem előadó-művészetnek hívják.. Nálam egy "thank you-peace and love- good night" szentháromság egész egyszerűen a minimális kommunikáció szintjét sem éri el. Még egyszer mondom, nem kell szétdumálni/ripacskodni az estét, csak egy kicsit legalább éreztesse velünk a művész, hogy egyébként értünk van ez az egész cirkusz, vagy mi a szösz... Ha valakinek ez így kerek volt, azt is el tudom fogadni, de sajnos ebben az esetben most én ragadtam klaviatúrát, én pedig így éltem meg a bulit. "Peace and love" : Bálint
Idézet - Simon Zoltán 2:
Kedves Mahunka Balázs !

Nekem ez volt a 4. koncert (+ 1 The Winery Dogs,) Tavaly a FEZEN-en bíztam benne hátha tolnak valamit a Mr. Big-gel közösen de sajnos az elmaradt. A kritikád alapján Te azt vártad, hogy legyen egy "hakni" koncert Mr. Big, Winery Dogs slágerekkel , mainstream klisékkel. Hát ez valóban nem az volt. ( szerencsére ) . Ez az ember maga a ZENE. . Ezt kaptuk ! Olyan gitárszólókkal, melyekért külön külön is elmennék a következő koncertekre ! ..megyek is :)
Idézet
 
 
#5 Simon Zoltán 2 2019-07-12 18:16
Kedves Mahunka Balázs !

Nekem ez volt a 4. koncert (+ 1 The Winery Dogs,) Tavaly a FEZEN-en bíztam benne hátha tolnak valamit a Mr. Big-gel közösen de sajnos az elmaradt. A kritikád alapján Te azt vártad, hogy legyen egy "hakni" koncert Mr. Big, Winery Dogs slágerekkel , mainstream klisékkel. Hát ez valóban nem az volt. ( szerencsére ) . Ez az ember maga a ZENE. . Ezt kaptuk ! Olyan gitárszólókkal, melyekért külön külön is elmennék a következő koncertekre ! ..megyek is :)
Idézet
 
 
#4 Lacza Gergely 2019-07-12 10:18
Pozsonyban láttuk őt egy nappal korábban, Igen, mi is hiányoltuk a kommunikációt, néma flegmának is tűnt (ha követed a facebook/insta oldalát, akkor egy alapjáraton vidám faszit láthatsz viszont, szóval már itt az első ellentmondás). De most komolyan. Mit várunk? Ez nem keep smiling stadionrock. Néhány gitárszólónál komolyan mondom, elsírtam magam. És csak úgy csípőből, mellé egy világszínvonalú t énekel. A basszus/dobszólók nem voltak hosszabbak másfél percnél, ennyi simán belefér. Hol van már az, amikor 25 percet szólózott Bonzo. Ja igen, és egy "elitista zenésztől" ne várjunk mainstream produkciót. Én nem is vártam...
Idézet
 
 
#3 ddrum77 2019-07-12 07:46
én is láttam 2x Kotzent, és amellett, hogy zseni a pali, engem felháborított
- nulla kommunikáció a közönséggel
- néha teljesen felismerhetetle n a nóták élőben (ezt tudjuk be a trió-felállásnak)
- két zongorás ballada és egy lassú rocknóta egymás után
- a semmibe vezető jam-ek

szóval én hanyagolom a palit élőben azóta
Idézet
 
 
#2 a.magyar 2019-07-12 07:00
Fantasztikus koncert volt,ez az a kategória,amit nagy hiba volt kihagynia bárkinek is,aki szereti a rockzenét!Itt olyan szintű zsenialitású előadó lépett fel,amit nem lát az ember minden nap.Már a Winery Dogson is beszartam a palitól,hihetet len,mikor valakit ilyen tehetséggel áld meg a sors,mert ez a fickó maga a MUZIKALITÁS!Aho gy gitározik,az egy dolog,de az az éneklés,amit előad....és mint a Wineryn kiderült,a zongorázásban is hibátlan.Nem értek egyet abban,hogy időhúzásból impróznak,itt arról van szó,hogy totális legfelsőbb kategóriás arcok zenélnek együtt,és villantanak,pro dukálják magukat,mert a közönség ezt várja el tőlük.Ezért szarja le a színpadmestersé get is Kotzen,mert ő előadó,nem érdekli a showmesterség,c sak nyomja a zenét!Amit még megjegyeznék,ho gy ilyen basszusgitározá st sem hall az ember minden nap,nehéz volt eldönteni,melyi kük játékára figyeljen az ember,totális mesterkurzus zajlott mindhármuktól!
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Iron Maiden - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. június 3.

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Perfect Symmetry - Budapest, Club 202, 2013. október 23.

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Heathen - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.