A Dublin Death Patrol egyfajta all-star Bay Area hobbiprojekt, ami évek óta működik, és elsősorban az észak-kaliforniai klubokba járóknak van olyan szerencséjük, hogy rendszeresen láthatják őket. A formációnak tíz-tizenkét tagja van, a koncerteken mindig olyan felállásban lépnek színpadra, ahogy éppen ráérnek, és a saját szerzemények mellett rengeteg feldolgozást és egyéb nyalánkságot is műsoron tartanak. A két fő húzónév persze Chuck Billy és Steve „Zetro" Souza, akiket aligha kell bemutatni bárkinek is, amennyiben erre az oldalra tévedt, de ha esetleg mégis: Chuck a Testament frontembere, míg Zetro a '80-as években utóbbi elődjében, a Legacyben, majd az Exodusban köszörülte a hangszálait, ma pedig a Hatriotben nyomatja a thrasht. Mellettük érdekelt még többek között a csapatban Zetro öccse, a basszusgitáros John, Chuck két tesója, a gitáros Andy és a basszer Eric, illetve a Tesla dobos Troy Luccketta és még sokan mások, de játszott náluk egy időben Phil Demmel is. A Death Sentence című kettes lemez felvételeiben Chuck és Zetro mellett gitárosként Andy Billy, Greg Bustamante és Steve Robello, basszerként Willy Lange, dobosként pedig Danny Cunningham vett részt.
megjelenés:
2012 |
kiadó:
Nuclear Blast |
pontszám:
7,5 /10 Szerinted hány pont?
|
Na, vajon milyen zenét játszhatnak a fenti arcok? Úgy van, thrasht, méghozzá annak is az amerikai változatát, méghozzá jó nyersen, egyenesen, mindenféle sallang nélkül. Mint említettem, a Dublin Death Patrol hobbiprojekt, és ez üvölt is minden hangból: nem akarják megváltani a világot, és pláne nem akarnak bizonyítani semmit, hanem csak némi kikapcsolódásra vágynak ezzel a csapattal. Ebből két dolog következik. Az első, hogy az albumot gyakorlatilag bármikor tök jól el lehet hallgatni, a második pedig, hogy ezzel együtt sincs rajta semmi igazán különleges. Vagyis szinte pont olyan, mint az első album, a 2007-es DDP For Life is volt.
A Dublin Death Patrol elsődleges erősségét elsősorban a két frontember személyisége és hangja adja. Chuck és Zetro több mint huszonöt éve a metal színtér alapvető figurái közé tartozik, így aki ezen a típusú muzsikán szocializálódott – mint például én is –, az garantáltan talál majd fogódzót az anyagban. Az a fajta jól ismert, szívmelengető érzés ez, mint amikor elmész a régi haverokkal kocsmázni egy péntek este, és közben minden olyan magától értetődő. Lehet, hogy hosszú hónapok óta nem találkoztatok, mégsem kell lefutni semmilyen kötelező kört, ugyanott folytathatjátok a beszélgetést, ahol legutóbb abbamaradt, és épp attól érzed magad annyira jól, hogy pontosan tudod, milyen régi sztorik kerülnek majd elő. Na, hát ez a lemez is valami ilyesmi. Billy öblös bömbölésének és Souza rikácsolós, rekesztős stílusának köszönhetően az első hangoktól kezdve otthonosság vesz erőt az emberen, és a zenei közeg is pont az, amelyikben ez a két, egymást pont jól kiegészítő és ellenpontozó torok a legjobban tud érvényesülni. Automatikusan a te nyelvedet beszélik, hiszen épp azért hallgatsz még mindig ilyen zenét, mert többek között az ő jobbnál jobb lemezeiken, a The Legacyn, a Fabulous Disasteren és társaikon nőttél fel, és ezek hatását a mai napig nem tudtad és nem akartad levetkőzni.
Ezzel együtt sem szeretném ugyanakkor elhallgatni, hogy a Death Sentence távolról sem az évtized thrash mesterműve. Néhol akadnak konkrét utalások a két anyazenekarra (a Welcome To Hell egyik riffje például elég nyíltan 3 Days In Darkness), de összességében szimplább a zene, mint a Testamentben, és nem is annyira mániákus, mint az Exodusban. A legjobb dalok simán elférnének mondjuk a Dark Roots Of Earth-ön is, ilyen szintű darabból azonban nincs túl sok. A sodró lendületű verzékkel és egy mérgezően fogós old school testamentes refrénnel operáló Blood Sirens mindenképpen ide tartozik, de a Broken is épp olyan meggyőző, mint amennyire magától értetődő: fémesen zakatoló thrash sláger, amelyben Chuck és Zetro elképesztően hatásosan dobálják egymásnak a labdát, magabiztos, agresszív szóköpködésük hallatán pedig egyből elvigyorodik az ember, annyira ütős az eredmény. Akad még ezeken túl is pár hasonlóan vagy közel ennyire meggyőző szerzemény, a maradék – vagyis a lemez minimum fele – azonban inkább csak közepes thrash, ami a két hang nélkül menthetetlenül szürkének tűnne. Van benne lendület meg erő, szó se róla, jófajta riffek és szólók is szép számmal jönnek szembe, maguk a nóták viszont nem száz százalékosak. A hangzás sem vetekszik éppen a műfaj élvonalával: arányos, de a modernkori Testament vagy Exodus művekhez képest igencsak fapados és low-budget.
Chuck és Zetro páratlan figurák, a műfaj megtestesítői közé tartoznak, miattuk bármikor szívesen elindítom ezt az albumot, de ha nem vagy kimondott thrasher, nyugodtan átugorhatod.