Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Ereb Altor: Blot • Ilt • Taut

erebaltor_cBlot, Ilt, Taut, vagyis Blood, Fire, Death. Hagyd el a termet, ha erről a három szóról nem azonnal a Bathoryra asszociálsz. Az Ereb Altor sem tett másként, friss anyaguk nem akar más/több lenni egy szimpla főhajtásnál az ötven éve született (és immár tizenkét éve halott) Quorthon felé. Hallottunk már ilyet bőségesen, hol jobb, hol rosszabb minőségben, mégis, az Isole zenészeiből állandó bandává összeállt svédek esetében valahogy tökéletesen helyénvalónak érzem, hogy sokadjára is értelme legyen meghallgatni az A Fine Day To Die-t. Crister „Mats" Olsson és zenekara hat lemezt adott ki az utóbbi nyolc évben, a legutóbbit ráadásul még tavaly, így ez a tribute lemez is simán megfér a sorban, nincs miért szabadkozni.

Az Ereb Altortól ráadásul már a kezdetektől elválaszthatatlan a Bathory bélyege, amit ők nem is igyekeztek titkolni a világ elől. Aligha lesz belőle keresztre feszítés, ha kimondom: a kvartett még az eredetinél is jobban játssza ma a Bathory-muzsikát. Tegyük hozzá, hogy Quorthon előtt sosem a hangszeres képességek, esetleg a kiművelt énekdallamok miatt borultunk le, sokkal inkább az utánozhatatlan Hangulat okán, amit a honfitárs utódok is tökéletesen magukévá tudtak tenni. Olssonék ehhez ráadásul kifogástalan vokálmunkát tudnak társítani (a brigádból hárman is énekelnek), ráadásul a mai napig élik/művelik ezt a műfajt. A Blot • Ilt • Taut képében voltaképpen a rajongótábor közös akarata testesül meg, tökéletes minőségben.

megjelenés:
2016
kiadó:
Cyclone Empire
pontszám:
- /10

Szerinted hány pont?
( 11 Szavazat )

Igen ám, de ha meg is van az elhatározás, hogyan foglalható háromnegyed órába a Bathory húsz évet átfogó, számos jól elkülöníthető korszakot felvonultató életműve? Aki hallotta a korábbi EA-lemezeket, az tudja, hogy a tekervényes sztoriban ők a Blood Fire Death / Hammerheart éránál vették fel a fonalat, így nem meglepő, hogy ezekről az albumokról két-két tétel is megszólal itt. Ezek a nóták szépen keretbe is foglalják a teljes anyagot, az igazi csemegéket mégis „odabent" rejti számomra az összeállítás. The Return Of Darkness And Evil és a Woman Of Dark Desires dalokról beszélek, ahol nem csupán produkciós, de zenészi szempontból is sikerült komolyan hozzátenni valamit a közel két évtizeddel ezelőtt napvilágot látott eredetikhez.

Fenséges dalok, fenséges tálalásban. Sokkal többet hozzátenni ehhez nem is akarok, és mivel a lemez hetek óta nem akar kikopni a lejátszómból, könnyen meglehet, hogy tribute jellege ellenére az év végi listámra is felkerül majd. Zseniális munka.

 

Hozzászólások 

 
+5 #2 Montsegur 2016-04-16 19:50
Kissé megkésve, de szeretném megköszönni ezt az írást. Nem ismertem a Bathory zenéjét (igen, tudom, elhagyom a termet :-) ), de annyira kíváncsi lettem, hogy beszereztem a lemezt, és gyakorlatilag egy hónapja csak ezt hallgatom. Elképesztően jó, kiváló az ének, brutálisan erős a hangzás.
Természetesen meghallgattam az eredeti dalokat is. Azt hiszem, a Bathory az volt és úgy szólt, amit Quorthon meg tudott valósítani az elképzeléseiből . Ez a lemez az, amit Quorthon szeretett volna megvalósítani az elképzeléseiből ...
Még egyszer köszi. Az ilyen ismertetőkért szeretem ezt az oldalt :-)
Idézet
 
 
+7 #1 Tulus 2016-03-18 15:07
Hail Quorthon \m/

Hail Ereb Altor \m/
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

King 810 - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Uriah Heep - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. szeptember 21.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2013. július 9.

 

Stratovarius - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.

 

Beardfish - Budapest, A38, 2010. október 24.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.