Egy jól működő elme mindig keresi a szüntelenül felbukkanó kérdésekre adandó válaszokat. A kérdések már csak ilyenek, jönnek, ha kell, ha nem, és most arra keressük a választ, van-e szükségünk újabb és újabb L.A. Guns-lemezekre.
Nincs.
Ezzel be is fejezhetném az ismertetőt, és hát túlzottan nem lennénk szegényebbek így sem, innentől kezdve pedig száz és még tíz indokot is fel lehetne sorolni, miért nincs szükségünk Tracii Guns és barátai zenei kalandozásaira. Ímhol néhány.
Talán korábban is hangsúlyoztam, hogy a Cocked & Loaded világméretű nyeglesége és a Hollywood Vampires gigantikus, átgondolt lazasága után a továbbiakban kifújt a Los Angeles-i csapat lendülete, a mindenféle zenei irányzatok beköszönésével párhuzamosan irányt vesztő fogat érdekmúlás következtében átalakult formában folytatta. Senkit se tévesszen meg, hogy több irányból és többedjére is próbáltak úgy tenni, mint akinek újfent van mondanivalója, és ez ugyanúgy érvényes a Tracii nélkül, de Phil Lewiszal felálló csapatra, mint a Traciivel, de Lewis nélkül kiálló gárdára, vagy a Steve Riley-féle fantombandára.
megjelenés:
2025 |
kiadó:
Cleopatra Records |
pontszám:
7 /10 Szerinted hány pont?
|
Szóval az alapvető kíváncsiságom leginkább arra irányul, hogy manapság mennyire jut számottevő összeg egy-egy zenész számlájára a kiadványai után (globálisan, persze, és most nem az adott zeneszolgáltatótól – Deezer, Spotify, Tidal, Youtube stb. – utalványozott pár dollárra gondolok), mert ha fedezi a rezsit, a családi kasszának jelentős segítség, netán tényleg nem lehet nélküle turnéra indulni, akkor legalább ennyire van értelme összetákolni egy ilyen lemezt, mint például a Leopard Skin.
Másként viszont semmi.
Phil Lewis orgánuma van annyira egyedi, hogy fel tudd ismerni, valamilyen L.A. Guns-szerű formációhoz hasonlító dallamokat hallasz, ugyanakkor az általam nagyon kedvelt Tracii Guns ötletei nem hatnak többnek egyszerű próbatermi riffgyártásnál, amelyek darabonként talán-talán hasznosíthatók lennének, de dalként már egész egyszerűen nem mondanak túl sokat, egyszerűbben fogalmazva: unalmasak. Led Zeppelin iránti rajongása minden hangból Hallatszik és letagadhatatlan, teljesen hihető, hogy ez ugyanaz a fickó, aki mondjuk a Slap In The Face ütemeivel csapkodta a fejed (micsoda szám az is már!), csak éppen már jól elvan a kandallónál, és nincs kedve kimenni az udvarra sem, hogy szívjon magába egy kis friss levegőt.
A kezdőként felcsendülő Taste It még megpróbálja elhitetni veled, hogy itt valami újra jó lesz, Lewis is belesüvölt a levegőbe, mint réges-rég, de aztán sajnos valahogy úgy is marad, és várjuk, hogy legyen már valami, de kész, két motívumtól nem lesz izgi. A Lucky Motherfucker (ehh, minek ilyen címek?) már rögtön fékezett habzással borul ránk, az ének egészen mellőzi a dallamokat, de amikor van is valami, az is csak a gitártémára épül. A Grinder nyúlós alaptémája se fog megmenteni senkit attól, hogy ne kalandozzon el a figyelme, itt sejlett fel bennem először az a kép, hogy hatvanas fickók matatják az erősítőiket egy pincében, motyognak egymásnak szendvicsekről meg autókról, és közben próbálgatják a hangszereiket, az eredmény meg ez lett, le kéne darálni az egészet, mondja Tracii aztán Philnek, mire ő vissza: „Tudod mit, maradjon inkább, a címe meg is van!". „Oké." Más motivációt nem lehet elképzelni ilyen tételek összerakására.
Az első, amolyan spirituszfélét tartalmazó dal a Hit And Run, amibe költözött némi érzékenység, jó adag tremolóval és öblös gitárokkal, dallamszerű dallamokkal. Nem egy világmegváltó himnusz, azonban az eddigiekhez képest felkelti a figyelmet, ám ez sem érdemel öt és fél perc hosszt. A továbbiakban sem javul fel a színvonal, legnagyobb bánatomra maradnak az ötletelésnek tűnő dalvázak, ez alól viszont egyértelmű kivételt képez a The Masquerade című darab. Phil a maga esetlenül rekedtes, jellegzetes hangján előadott lírai szám valóban képes figyelmet generálni, még akkor is, ha ez egy sima kis tábortűzi andalgás, de úgy van megfogalmazva, olyan finoman van eljátszva, hogy még ilyen lapos felhozatal után is el lehet érzékenyülni rajta. A záróként megszólaló If You Wanna olyan, mintha a fénykorból jönne, csak direkt rosszul játszanák el, hogy ne kelljen megmagyarázni a kiadónak, miért ne az előző szám legyen a zárótétel. A kísérlet félig sikerült, nem annyira süt a dal, cserébe vége lesz a lemeznek is.
Nos, nyugodtan tegyen mindenki egy próbát ezzel az L.A. Gunsszal, hátha pont ilyenre vágyik valaki. A magam részéről egyértelműen a felejtésnek adom át, ugyanakkor a lágy szívem és a lírai dal miatt felpontozom. Nem oszt, nem szoroz.
Hozzászólások
Elképzelhető hogy már ajánlottad. Ismerős az oldal. :)
Az Icon viszont teljesen kimaradt és teljesen véletlenül találtam rájuk youtube-os böngészésem során.
(Van az úgy hogy a Baton Rouge*-on és a Saigon Kick-en keresztül eljut az ember a Leatherwolf-ig, onnast pedig már közel volt az Icon. :D )
"Ez az időszak (+ ide sorolom a 90-esek elején alakult, stílusilag ide tartozó bandákat) szinte kimeríthetetlen , a mai napig szembejön velem időnként valami, amit azelőtt nem ismertem és klassz."
Ezzel pedig 100%-ig egyetértek.
Már jó régóta beleástam maga ezekbe az irányzatokba de még mindig elő-előbukkanak olyan bandák amik kiütnek. :)
Tényleg kiapadhatatlan a '80-'95-ig tartó időszak. (Szigorúan véve mert előbb és később is akadtak olyan lemezek amik valamiért eltűntek a süllyesztőben pedig minőségben sokszoros platinának kellett volna lenniük.)
*A Baton Rouge első két albuma is pont olyan kaliberű mint amilyenek a Klasszikushock-ban szoktak lenni. :D
Ez nem kérés volt vagy bármi ilyesmi, csak észrevétel. Természetesen ti döntitek el mi kerül bele és mi nem, én pedig csupán örülök ha olyan lemez kerül be ami 1. szeretek 2 még nem ismerek, de szeretni fogom.
Az Icon ikonikus (hehe), minden évben előveszem a lemezeiket.
Ez az időszak (+ ide sorolom a 90-esek elején alakult, stílusilag ide tartozó bandákat) szinte kimeríthetetlen , a mai napig szembejön velem időnként valami, amit azelőtt nem ismertem és klassz.
Egyszer már ajánlottam itt valakinek évekkel ezelőtt (szerintem pont neked :)), most megint megteszem azok kedvéért, akik szeretik ezt a fajta muzsikát: anno a netkorszak "hajnalán" találtam egy oldalt, ami szerencsére azóta is üzemel és ami a mai napig kiváló adatbázisa ezeknek a bandáknak. Szinte mindenre rá lehet szűrni a keresőjében és a menüpontokat is érdemes átböngészni.
Sokak számára bizonyára ismerős:
heavyharmonies.com/
Király! Miközben hallgattam pont az jutott eszembe hogy ti is ilyen lemezeket szoktatok tenni a klasszikusba. (És párat ennek köszönhetően is ismertem meg. :) )
Final Command: Ma meghallgattam és tényleg jó. Köszönöm!
(Én azt hittem svédek, de mint ha valahol azt olvastam volna new yorkiak. Majd utánuk nézek.)
Köszi a tippet, mindenképpen meghallgatom. Cserébe én is adok egyet, nekem nagyon bejött a BlackRain tavalyi Hot Rock Time Machine c. lemeze. Pedig azt hiszem franciák, de nekem majdnem tökéletes lemez a műfajban, egy piszok jó énekessel.
Teljesen egyetertek. Maximalisan tisztelem azokat az olyan egykori rockzeneszeket mint Dan Spitz az Anthraxbol, vagy vagy a Little Caesar frontember Ron Young. Az elobbi orasmester lett, az utobbi pedig a kovacs szakmat tanulta ki, es nem igenytelenkedne k ossze-vissza szar lemezeket kiadva az egykori bandajukkal meglovagolva a regmult dicsoseget. Ok, Ron Young neha atjon Europaba a Caesar-ral, de teljesen oromzeneles sajat zsebbol finanszirozva amit csinálnak. Vagy Chris DeGarmo, aki pilota, es nem a szanalmasan megkettozodott Queensryche valamelyik verziojaban egeti magat. Ahogy egy oreg angol rocker mondta nekem egyszer itt Londonban: "Mindossze ket zenei mufaj nem csinalt magabol bohocot az evek folyaman, a komolyzene es a jazz. A mai rockzene viszont egyszeruen szanalmas."
Mindenképp tervbe van véve idénre Klasszikushockb a.
Kicsit off de ha mostanában kattantál rá keress rá az Icon nevű zenekarra. Kezdésnek pedig a Night of the Crime albumukra.
Pár hete fedeztem fel én is de még úgyis tudott nekem újat mutatni hogy már azt hittem mindent hallottam a műfajban amit érdemes.
Akkor hallgass te is Aradszky Lacit.
Aradszky Laci is jobb ennél a szarnál
Marhaság. Főleg egy újságírótól, hogy számonkéri miért nem olyan egy zenekar terméke, mint 1989-ben.
Ezeket a meglett férfiakat a jelenlegi életciklusukban már egészen más dolgok foglalkoztatják mind zeneileg, mind szövegvilágában . Szerintem meg pont az lenne a ciki, ha ma is Rip and tear-t, Sex action-t vay Dirty Luv-ot nyomni.
A cikkíró hallgasson Aradszky Lacit, az sosem változott.