Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Overkill: Scorched

overkills_cTrendek jönnek, trendek mennek, meghal a rock, halott a metál, elmúlnak a buta zenék... Stabil bankok rogyadoznak, járványok indulnak be és tűnnek el, az Overkill pedig létezik, és túlél mindent. Túlélni többféleképp lehet. Alkalmazkodással, szokások feladásával, tanulással, vagy új trendek beindításával, új erőforrások bevonásával. Száz másik út is van. Az Overkill az önazonosságot és a hitelességet választotta. Például amikor úgy tűnt, végleg leáldozott a thrashnek, világra szabadították a The Killing Kindot, egyúttal egyértelműsítették, milyen válaszokat adnak a változó zenei közeg által felmerülő kérdésekre. Vagy amikor a régebbi zenekarok fokozatosan átállnak a lassabb, kereskedelmi változásokra reagáló dal- és lemezkiadási stratégiára, az Overkill évente-kétévente összerak egy nagylemezt.

megjelenés:
2023
kiadó:
Nuclear Blast
pontszám:
9 /10

Szerinted hány pont?
( 69 Szavazat )

Egy-egy tagcsere képes visszavetni egy bandát, van, hogy végleg kiveszi a lendület az adott zenekarból, az Overkill magja, D. D. Verni és Bobby „Blitz″ Ellsworth mindig megtalálja, kik tudják szinten tartani az energiákat, vagy még nagyobb lendületet is tenni a csapatba. Az meg már szinte parodisztikus, amilyennek Blitz tűnik: egy agyvérzést jóformán kialszik, egy bőrrákot leppatint magáról, és ugyanolyan erővel acsarkodik a színpadon, mint 1986-ban. Na igen, életmód, gének, hit és akarat, ezek mind támogatják a célt, ám az a kitartás minimum lenyűgöző, amivel az Overkill tagsága űzi ezt az ipart.

Többnyire azért szerettem volna én ismertetni a New Jersey-i alakulat 2023-as produkcióját, mert kíváncsi voltam, mit tud kiváltani bennem ez a stílusú zene manapság, és így talán azoknak is mond valamit, akik alapvetően nem ezt a fajta muzsikát fogyasztják. A fentiek ugyanis azt is magukban foglalják, hogy a túlélés és megküzdés során megcsontosodó keretek esetleg unalmassá, érdektelenné teszik a műsort, és már csak a fogyasztás kedvéért fogyasztjuk, nem az élvezetért. Kár lenne ugyanis tagadni, hogy a felsorolt, nagyon jelentős érdemek mellett az Overkill nehezen mondható teljes egészében érdekesnek, vagy mondjuk úgy, folyamatosan váratlant, meglepőt húzó alakulatnak, ha csak a zenét vesszük alapul. Bőven kell hozzá körítés, kell hozzá az, hogy milyen közegben hallgatjuk, mire adjuk válaszként, milyen a közérzetünk, milyen a pillanatnyi hangulatunk. Ebben a tekintetben viszont a csapat bármikor képes arra, hogy felállítson a tespedtségből, felébresszen az unalomból, vagy lekeverjen néhány masszív maflást, ha nagyon elkalandozna a figyelmed. Az Elimination fejletépő tempója a kiadós fröcsögéssel, az Ironbound lerohanása vagy a Bring Me The Night fékevesztett száguldása szinte bármelyik pillanatban képes kijózanítani.

A Scorchedon aránylag visszafogottabb a sebesség, ugyanakkor szinte végig masszív, Overkill-mércével mérve változatos a felhozatal. Már a címadó tételről is meg tudod mondani, milyen alomból született, és hozza azokat a jegyeket, amik csak ennek a bandának a sajátjai. Gond nélkül gyalulja le a hajunkat a vezérmotívumos riff, majd hirtelen belekerülünk a cséphadarásba, ahonnan egy lassú dagonyába esünk, és mégis lehet tudni, hol tartunk. Blitz rettentő sajátos orgánuma valószínűleg nem szorul nagymértékű hangmesteri munkára, a mai napig megvan benne az erő, akár középfekvésben károg, akár a magasabb tartományokban süvölt. A dalokat maguk a tulajdonosok jegyzik, a frontember és a basszer. A zene inkább a kis rockabillys Vernitől jön, a szövegek pedig a bokszoló-kőműves outfitet magas színvolnalon hozó Bobbytúl. Mint említettem, nagyon nagy meglepetés senkit nem fog érni.

A Goin' Home hagyományőrzőbb motívumokat is használ, de csak emlékeztetőnek, mert amúgy ugyanaz a mocsok, megszaggatott, gyomorszájrugdaló thrash, mint az elmúlt pár évtizedben, ám valahogy mindig van egy-két taktus, amiről be fog ugrani valamelyik korábbi fejezet – jelen esetben épp az Under The Influence vagy az I Hear Black viszonylagos hömpölygése, amikor a Wicked Place-hez érsz. Az Overkill szexi. Mindig is volt bennük egy elég rock'n'rollos felhang, ami minden lemezükön tetten érhető volt, és ez valószínűleg D.D. mellékállásos zenei vonzódásából fakad, hallgassátok meg a D.D. And The Cadillac Band lemezét, érteni fogjátok, miről van szó. A Bag O' Bones is ilyen boogie-hangulatú szám, de az előbbi Wickedben is van egy jókora shuffle lendület, amitől már-már táncra perdülhetnénk.

Bobby Gustafson távozása óta rengetegen megfordultak a csapatban. Valahogy az volt a benyomásom, hogy sűrűn adogatták egymásnak a kilincset a zenészek, de kevés kivételtől eltekintve azért öt évet majd' mindenki kihúzott itt, a gitárosi szerepek mostani betöltői – Dave Linsk szólista és Derek Tailer ritmista – pedig már több mint két évtizede tolják a banda szekerét. Állandóság, ugye. Az egyik legnagyobb sajnálatom egyúttal épp Linsk: legyen bármennyire biztos keze, szólói annyira iparosmunkák, hogy a számokat többszöri, szándékoltan szólókra összpontosító figyelemmel meghallgatva sem vagyok képes felidézni két futamnál többet tőle. Valószínűleg ez az én hibám, mindenesetre húsz év terméséből kizárt, hogy ne legyen legalább egy emlékezetes villantás, márpedig nekem nem ugrik be semmi. Az „új" gyerek, Jason Bittner megbízhatóan kalapál továbbra is, a kis olasz pedig ugyanolyan kérlelhetetlenül éles hangzással pengeti a basszust, mint megszokhattuk. Blitz a Feverben kiélhette magát, nagyobb teret adhatott smirglis hangjának, mert a némileg elszállós alaptéma megengedi. Ez a tétel egyben a legmálházósabb darab az albumon, de amúgy egy ideig kerestem, ómilyen megsúlyosított feldolgozás lehet, mert bőven úgy hangzik, mintha eredetileg valami könnyed nóta lenne, de mire rájövök, hogy teljes egészében sajátjuk, a Harder They Fall kőkeményen hátba rúg, teli talppal.

Az Overkill ezúttal is tarol. Talán a legkiválóbb módon az Ironbound óta. Direkt ki is próbáltam, az Ironbound – Bring Me The Night atomtöltet után elindítva is sodor. Egészen jól is szól, a súlyos zenékben utazó Colin Richardson és hangmérnöke, Chris Clancy remekelt. Négy év telt el legutóbbi kiadványuk, a The Wings Of War megjelenése óta, és lehet, ez az overkilli léptékkel mérve végtelenségnek tűnő időtáv is jót tett nekik, még akkor is, ha a covid miatt csúszott majdnem két évet a Scorched. A borító is egész menő minden borzasztó klisétől eltekintve, de jól áll nekik. Travis Smith alkotta (lásd még kismillió Megadeth-grafika, Overkill-, Nevermore-, sok-sok metálborító).

Azt kell mondjam, a Scorched a saját műfajukon belül mestermunka. Lehet, ez is egy AI-teremtmény, mint ahogy azt az új Metallicánál is pedzegettük, de ha így is van, soha rosszabbat. Modor-lábjegyzet: leírni is meredek, de huszadik albumként, indulásuk után negyvenhárom (!) évvel nem tudom, mit szednek, de satöbbi.

A pontszám talán túlzónak tűnik, ugyanakkor az Overkill naprendszerén belül korántsem az.

 

Hozzászólások 

 
#33 Gábor 2023-04-29 15:52
Idézet - queensryche999:
@ #31 Gábor 2023-04-28 10:53 (nem kell wall of text)


Amúgy melyik az a fantasztikus oldal, amiről szó van? Biztos ismerem, de megspórolnátok egy keresést. Gondolom le lehet írni a nevét...


https://www.metal-archives.com/
Szinte minden is megtalálható ott, de az értékelésekkel helyenként csínján kell bánni. Szerintem eleve hüleség 1-100-ig pontozni, ennél sokkal szűkebb skála is bőven elegendő lenne.
Idézet
 
 
#32 queensryche999 2023-04-28 18:23
@ #31 Gábor 2023-04-28 10:53 (nem kell wall of text)

Meglepne, ha a kolléga a Mastert is a "Metallica zenei mélyrepülése" jelzővel illetné, ellenkező esetben - minden tiszteletem mellett - nem érdemes komolyan venni a véleményét. Tudok kekec lenni, ha akarok (és gyakran akarok), de ha vállalkoznék arra a lehetetlen feladatra, hogy a Black Sabbath első lemeze óta eltelt időszakból összeállítsak egy ultimate top 10-es listát, abban benne lenne a Master a zenekart reprezentálva. Egy kicsit nagyobb, esetleg időben korlátosabb listába a Ride, vagy a Black album is beférne - inkább a Ride, mint a Black, de az is zenetörténelmi jelentőségű. TERMÉSZETES, hogy mivel ezek mégiscsak szubjektív megítélés alá esnek, nem lehet mindenki kedvence a spenót. Az is igaz ugyanakkor, hogy aki egy kicsit is érti és szereti ezt a műfajt, az képes legalább a hangszeres és dalírói teljesítményt értékelni, ami a (közmegegyezés szerint is szuper) Masteren és Ride-on jelen van. Sima liba, ha valaki számára ezek nem 10 pontos lemezek, de ha a fentieket figyelembe véve 5-6 pontokat ad rá, az számomra biztos nem vehető komolyan.

Amúgy melyik az a fantasztikus oldal, amiről szó van? Biztos ismerem, de megspórolnátok egy keresést. Gondolom le lehet írni a nevét...
Idézet
 
 
#31 Gábor 2023-04-28 09:53
Idézet - Rapid Fire:
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Ellsworth éneke szerintem kiváló Az új Overkill album sokkal
jobb mint a gyengécske Metallica "72 Seasons" anyaga..
Egyébként -tapasztalatom szerint- sokak szemében
a "Scorched" leiskolázta Hetfield és társai töketlen próbálkozását..(Az persze más kérdés, hogy az elfogult magyar Metallica rajongók tagadják ezt.Ők egy riasztó Hetfield-féle személyi kultusz rabjai.)
Viszont a zseniális "Feel The Fire" és a "Taking Over" lemezek után az Overkill hangzása a Metallica felé közeledett, ami jelentősen ront az összképen.


A Years of Decayen igen, viszont magasan az az Overkill legjobb lemeze.
Az új lemezt nem hallottam, viszont a Metallica teljesen okés lemezt tett le - mondom ezt úgy, hogy kb a Fekete Album óta alig hallgatom őket.


Most nem akarok szubjektív lenni, ezért megjegyzem, hogy az egyik webhelyen -, ahol a kritikusok százalékkal értékelnek -
A "Feel The Fire" 91 míg a "Taking Over " 92 százalékon
állt.Ráadásul ehhez még érdemes hozzátenni, hogy az
Overkill ismertsége és futtatása sehol sincs Hetfieldhez képest.
Természetesen az általad említett Overkill album is jó és
szerintem saját hangzással ennél sokkal jobb is lehetne.


Nem igazán mérvadó az az oldal, unatkozó tinik és trueunderground arcok szanaszét firkálnak akár vitán felüli klasszikusokat értelmezhetetle nül alacsony pontozásokkal (ami persze az átlagot is húzza lefelé)
Amúgy pont tegnap hallgattam a Taking Overt, szerintem fasorban sincs a negyedik lemezhez képest, de a harmadik is jobban tetszik.


Lehet, hogy alábecsülöd mások hozzáértését, de a felvetésed
nem igazolja, hogy az ott értékelők véleménye jelentéktelen
lenne.Mi bizonyítja, hogy a te értékítéleted lenne a helyes ?
Szubjektív vagy, mint bárki más.

Arról nem is beszélve, hogy mi érdekük lenne velem egyetérteniük ?.Ekkora hatalmam azért nekem sincs.


Az ott értékelők véleménye NÉHÁNY ember véleményét tükrözi. A legtöbb értékeléssel bíró lemezeknél is max 2-3 tucat értékelés olvasható. Nem szignifikáns, nem mérvadó. És ha egy metalzenei oldalon egy Masterre ilyen pontozásokat látok, hogy 0-5-25-30%, az finoman szólva is megmosolyogtató , ezért mértékadónak nem nevezném véletlenül sem... ;) (és ezt természetesen nem csak a metallicás fikapontozásokr a értem, csak most arról folyik a diskurzus)


Szerintem tévedsz. Az internet pluralizálta a véleményalkotás t és most már nem kizárólag a Meta Hammer csőlátású Metallica rajongóinak a véleménye dominál.
Az elmúlt évtizedek Metallica zenei mélyrepülése és a Metal zene megismerésének nytottabbá válása szétfeszítette a hagyományos Metallica orientált zenei világképet.
megítélésének
most már nem


Sajnos mellébeszélsz.
A Master of Puppets aligha sorolható "Az elmúlt évtizedek Metallica zenei mélyrepülése" címszó alá. Se szakmailag, se anyaglag.Ezt igazolja az is, hogy az első két lemezzel együtt a leginkább követett/másolt produkció volt a 80-as években a keményebb metal zenék világában. Persze elfogadható, ha pár elvakult underground mániás arcnak más a véleménye, de erre alapozni a lemez megítélését finoman szólva is röhejes. Az internet pluralizmusát meg inkább hagyjuk... :)
Idézet
 
 
#30 Rapid Fire 2023-04-27 23:37
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Ellsworth éneke szerintem kiváló Az új Overkill album sokkal
jobb mint a gyengécske Metallica "72 Seasons" anyaga..
Egyébként -tapasztalatom szerint- sokak szemében
a "Scorched" leiskolázta Hetfield és társai töketlen próbálkozását..(Az persze más kérdés, hogy az elfogult magyar Metallica rajongók tagadják ezt.Ők egy riasztó Hetfield-féle személyi kultusz rabjai.)
Viszont a zseniális "Feel The Fire" és a "Taking Over" lemezek után az Overkill hangzása a Metallica felé közeledett, ami jelentősen ront az összképen.


A Years of Decayen igen, viszont magasan az az Overkill legjobb lemeze.
Az új lemezt nem hallottam, viszont a Metallica teljesen okés lemezt tett le - mondom ezt úgy, hogy kb a Fekete Album óta alig hallgatom őket.


Most nem akarok szubjektív lenni, ezért megjegyzem, hogy az egyik webhelyen -, ahol a kritikusok százalékkal értékelnek -
A "Feel The Fire" 91 míg a "Taking Over " 92 százalékon
állt.Ráadásul ehhez még érdemes hozzátenni, hogy az
Overkill ismertsége és futtatása sehol sincs Hetfieldhez képest.
Természetesen az általad említett Overkill album is jó és
szerintem saját hangzással ennél sokkal jobb is lehetne.


Nem igazán mérvadó az az oldal, unatkozó tinik és trueunderground arcok szanaszét firkálnak akár vitán felüli klasszikusokat értelmezhetetle nül alacsony pontozásokkal (ami persze az átlagot is húzza lefelé)
Amúgy pont tegnap hallgattam a Taking Overt, szerintem fasorban sincs a negyedik lemezhez képest, de a harmadik is jobban tetszik.


Lehet, hogy alábecsülöd mások hozzáértését, de a felvetésed
nem igazolja, hogy az ott értékelők véleménye jelentéktelen
lenne.Mi bizonyítja, hogy a te értékítéleted lenne a helyes ?
Szubjektív vagy, mint bárki más.

Arról nem is beszélve, hogy mi érdekük lenne velem egyetérteniük ?.Ekkora hatalmam azért nekem sincs.


Az ott értékelők véleménye NÉHÁNY ember véleményét tükrözi. A legtöbb értékeléssel bíró lemezeknél is max 2-3 tucat értékelés olvasható. Nem szignifikáns, nem mérvadó. És ha egy metalzenei oldalon egy Masterre ilyen pontozásokat látok, hogy 0-5-25-30%, az finoman szólva is megmosolyogtató , ezért mértékadónak nem nevezném véletlenül sem... ;) (és ezt természetesen nem csak a metallicás fikapontozásokr a értem, csak most arról folyik a diskurzus)


Szerintem tévedsz. Az internet pluralizálta a véleményalkotás t és most már nem kizárólag a Meta Hammer csőlátású Metallica rajongóinak a véleménye dominál.
Az elmúlt évtizedek Metallica zenei mélyrepülése és a Metal zene megismerésének nytottabbá válása szétfeszítette a hagyományos Metallica orientált zenei világképet.
megítélésének
most már nem
Idézet
 
 
#29 Gábor 2023-04-27 10:46
Idézet - Rapid Fire:
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Ellsworth éneke szerintem kiváló Az új Overkill album sokkal
jobb mint a gyengécske Metallica "72 Seasons" anyaga..
Egyébként -tapasztalatom szerint- sokak szemében
a "Scorched" leiskolázta Hetfield és társai töketlen próbálkozását..(Az persze más kérdés, hogy az elfogult magyar Metallica rajongók tagadják ezt.Ők egy riasztó Hetfield-féle személyi kultusz rabjai.)
Viszont a zseniális "Feel The Fire" és a "Taking Over" lemezek után az Overkill hangzása a Metallica felé közeledett, ami jelentősen ront az összképen.


A Years of Decayen igen, viszont magasan az az Overkill legjobb lemeze.
Az új lemezt nem hallottam, viszont a Metallica teljesen okés lemezt tett le - mondom ezt úgy, hogy kb a Fekete Album óta alig hallgatom őket.


Most nem akarok szubjektív lenni, ezért megjegyzem, hogy az egyik webhelyen -, ahol a kritikusok százalékkal értékelnek -
A "Feel The Fire" 91 míg a "Taking Over " 92 százalékon
állt.Ráadásul ehhez még érdemes hozzátenni, hogy az
Overkill ismertsége és futtatása sehol sincs Hetfieldhez képest.
Természetesen az általad említett Overkill album is jó és
szerintem saját hangzással ennél sokkal jobb is lehetne.


Nem igazán mérvadó az az oldal, unatkozó tinik és trueunderground arcok szanaszét firkálnak akár vitán felüli klasszikusokat értelmezhetetle nül alacsony pontozásokkal (ami persze az átlagot is húzza lefelé)
Amúgy pont tegnap hallgattam a Taking Overt, szerintem fasorban sincs a negyedik lemezhez képest, de a harmadik is jobban tetszik.


Lehet, hogy alábecsülöd mások hozzáértését, de a felvetésed
nem igazolja, hogy az ott értékelők véleménye jelentéktelen
lenne.Mi bizonyítja, hogy a te értékítéleted lenne a helyes ?
Szubjektív vagy, mint bárki más.

Arról nem is beszélve, hogy mi érdekük lenne velem egyetérteniük ?.Ekkora hatalmam azért nekem sincs.


Az ott értékelők véleménye NÉHÁNY ember véleményét tükrözi. A legtöbb értékeléssel bíró lemezeknél is max 2-3 tucat értékelés olvasható. Nem szignifikáns, nem mérvadó. És ha egy metalzenei oldalon egy Masterre ilyen pontozásokat látok, hogy 0-5-25-30%, az finoman szólva is megmosolyogtató , ezért mértékadónak nem nevezném véletlenül sem... ;) (és ezt természetesen nem csak a metallicás fikapontozásokr a értem, csak most arról folyik a diskurzus)
Idézet
 
 
#28 László 2023-04-27 10:44
A Horrorscope óta a legjobb lemezük. Tele van egy csomó újdonsággal és nem uncsi mint az utóbbi lemezeik. Nálam 9-es.
Idézet
 
 
#27 Montsegur 2023-04-27 07:51
Ennyi vicces kommentet régen olvastam :) Ja nem, az új Metallica-lemez alatti szekcióban is sokan megnevettettek :)))
Idézet
 
 
#26 Rapid Fire 2023-04-27 00:08
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Ellsworth éneke szerintem kiváló Az új Overkill album sokkal
jobb mint a gyengécske Metallica "72 Seasons" anyaga..
Egyébként -tapasztalatom szerint- sokak szemében
a "Scorched" leiskolázta Hetfield és társai töketlen próbálkozását..(Az persze más kérdés, hogy az elfogult magyar Metallica rajongók tagadják ezt.Ők egy riasztó Hetfield-féle személyi kultusz rabjai.)
Viszont a zseniális "Feel The Fire" és a "Taking Over" lemezek után az Overkill hangzása a Metallica felé közeledett, ami jelentősen ront az összképen.


A Years of Decayen igen, viszont magasan az az Overkill legjobb lemeze.
Az új lemezt nem hallottam, viszont a Metallica teljesen okés lemezt tett le - mondom ezt úgy, hogy kb a Fekete Album óta alig hallgatom őket.


Most nem akarok szubjektív lenni, ezért megjegyzem, hogy az egyik webhelyen -, ahol a kritikusok százalékkal értékelnek -
A "Feel The Fire" 91 míg a "Taking Over " 92 százalékon
állt.Ráadásul ehhez még érdemes hozzátenni, hogy az
Overkill ismertsége és futtatása sehol sincs Hetfieldhez képest.
Természetesen az általad említett Overkill album is jó és
szerintem saját hangzással ennél sokkal jobb is lehetne.


Nem igazán mérvadó az az oldal, unatkozó tinik és trueunderground arcok szanaszét firkálnak akár vitán felüli klasszikusokat értelmezhetetle nül alacsony pontozásokkal (ami persze az átlagot is húzza lefelé)
Amúgy pont tegnap hallgattam a Taking Overt, szerintem fasorban sincs a negyedik lemezhez képest, de a harmadik is jobban tetszik.


Lehet, hogy alábecsülöd mások hozzáértését, de a felvetésed
nem igazolja, hogy az ott értékelők véleménye jelentéktelen
lenne.Mi bizonyítja, hogy a te értékítéleted lenne a helyes ?
Szubjektív vagy, mint bárki más.

Arról nem is beszélve, hogy mi érdekük lenne velem egyetérteniük ?.Ekkora hatalmam azért nekem sincs.
Idézet
 
 
#25 Gábor 2023-04-26 20:52
Idézet - Rapid Fire:
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Ellsworth éneke szerintem kiváló Az új Overkill album sokkal
jobb mint a gyengécske Metallica "72 Seasons" anyaga..
Egyébként -tapasztalatom szerint- sokak szemében
a "Scorched" leiskolázta Hetfield és társai töketlen próbálkozását..(Az persze más kérdés, hogy az elfogult magyar Metallica rajongók tagadják ezt.Ők egy riasztó Hetfield-féle személyi kultusz rabjai.)
Viszont a zseniális "Feel The Fire" és a "Taking Over" lemezek után az Overkill hangzása a Metallica felé közeledett, ami jelentősen ront az összképen.


A Years of Decayen igen, viszont magasan az az Overkill legjobb lemeze.
Az új lemezt nem hallottam, viszont a Metallica teljesen okés lemezt tett le - mondom ezt úgy, hogy kb a Fekete Album óta alig hallgatom őket.


Most nem akarok szubjektív lenni, ezért megjegyzem, hogy az egyik webhelyen -, ahol a kritikusok százalékkal értékelnek -
A "Feel The Fire" 91 míg a "Taking Over " 92 százalékon
állt.Ráadásul ehhez még érdemes hozzátenni, hogy az
Overkill ismertsége és futtatása sehol sincs Hetfieldhez képest.
Természetesen az általad említett Overkill album is jó és
szerintem saját hangzással ennél sokkal jobb is lehetne.


Nem igazán mérvadó az az oldal, unatkozó tinik és trueunderground arcok szanaszét firkálnak akár vitán felüli klasszikusokat értelmezhetetle nül alacsony pontozásokkal (ami persze az átlagot is húzza lefelé)
Amúgy pont tegnap hallgattam a Taking Overt, szerintem fasorban sincs a negyedik lemezhez képest, de a harmadik is jobban tetszik.
Idézet
 
 
#24 queensryche999 2023-04-26 18:05
Idézet - blackmagic:
(...) A metálon belül két eltérő műfaj. Míg az egyik arra törekszik, hogy a felszínen maradjon, addig a másik azon van, hogy mindenkinek megfelelő mainstream zenét alkosson.


Melyik az a másik? :) Viccen kívül, nyilván egyértelmű, kikre gondolsz és mint tudjuk, ízlések és pofonok, de a "mindenkinek megfelelő mainstream" nem jutna eszembe velük kapcsolatban még akkor sem, ha volt olyan periódus/lemez, ami jobban kilóg. Ettől még tök legit, ha számodra az, csak érdekes, mennyire eltérően lehet értékelni dolgokat.
Idézet
 
 
#23 blackmagic 2023-04-26 08:10
A két lemezt össze tudom hasonlítani, az Overkill átlagon felüli, a Metallica átlagos albumot dobott össze. A két zenekart viszont nem tudom egy lapon emlegetni. A metálon belül két eltérő műfaj. Míg az egyik arra törekszik, hogy a felszínen maradjon, addig a másik azon van, hogy mindenkinek megfelelő mainstream zenét alkosson. Egyik sem egyszerű, de nálam az Overkill őszintébb. A 'kill nem engedhetett volna meg magának egy Lulut-t. Tudom, az első négy Metallica album...Szerintem csak a Kill 'em all volt thrash. Már a Ride-on érezhető amit Lars a Kill 'em all után nyilatkozott, hogy a thrash nem elég nekik. Tény mi tény, elérték amit akartak.
Idézet
 
 
#22 Rapid Fire 2023-04-25 22:12
Idézet - Gábor:
Idézet - Rapid Fire:
Ellsworth éneke szerintem kiváló Az új Overkill album sokkal
jobb mint a gyengécske Metallica "72 Seasons" anyaga..
Egyébként -tapasztalatom szerint- sokak szemében
a "Scorched" leiskolázta Hetfield és társai töketlen próbálkozását..(Az persze más kérdés, hogy az elfogult magyar Metallica rajongók tagadják ezt.Ők egy riasztó Hetfield-féle személyi kultusz rabjai.)
Viszont a zseniális "Feel The Fire" és a "Taking Over" lemezek után az Overkill hangzása a Metallica felé közeledett, ami jelentősen ront az összképen.


A Years of Decayen igen, viszont magasan az az Overkill legjobb lemeze.
Az új lemezt nem hallottam, viszont a Metallica teljesen okés lemezt tett le - mondom ezt úgy, hogy kb a Fekete Album óta alig hallgatom őket.


Most nem akarok szubjektív lenni, ezért megjegyzem, hogy az egyik webhelyen -, ahol a kritikusok százalékkal értékelnek -
A "Feel The Fire" 91 míg a "Taking Over " 92 százalékon
állt.Ráadásul ehhez még érdemes hozzátenni, hogy az
Overkill ismertsége és futtatása sehol sincs Hetfieldhez képest.
Természetesen az általad említett Overkill album is jó és
szerintem saját hangzással ennél sokkal jobb is lehetne.
Idézet
 
 
#21 Rapid Fire 2023-04-25 21:38
Idézet - Asidotus:
érdekes, csak ez a két banda, az Overkill és az Exodus kapja az énekesek miatti savazást, holott ha van, aki megérdemelné az King Diamond (és a Mercyful Fate). Ha vannak kiváló lemezek, hallgatatatlann á vinnyogva, akkor azok. Hozzájuk képest Az Overkill meg az Exodus kommersz


King Diamond az egyik legjobb és legnagyobb hatású énekes
a Metal történetében.Nyilván azoknak-például nekem-
énekel így akik szeretik ezt a pengeéles földöntúli hangzású
extrém sejtelmes éneket..
Viszont James Hetfield hozzá képest tehetségtelen és
unalmas.
Idézet
 
 
#20 Gábor 2023-04-25 15:44
Idézet - Rapid Fire:
Ellsworth éneke szerintem kiváló Az új Overkill album sokkal
jobb mint a gyengécske Metallica "72 Seasons" anyaga..
Egyébként -tapasztalatom szerint- sokak szemében
a "Scorched" leiskolázta Hetfield és társai töketlen próbálkozását..(Az persze más kérdés, hogy az elfogult magyar Metallica rajongók tagadják ezt.Ők egy riasztó Hetfield-féle személyi kultusz rabjai.)
Viszont a zseniális "Feel The Fire" és a "Taking Over" lemezek után az Overkill hangzása a Metallica felé közeledett, ami jelentősen ront az összképen.


A Years of Decayen igen, viszont magasan az az Overkill legjobb lemeze.
Az új lemezt nem hallottam, viszont a Metallica teljesen okés lemezt tett le - mondom ezt úgy, hogy kb a Fekete Album óta alig hallgatom őket.
Idézet
 
 
#19 Chris92 2023-04-25 14:50
Évek, trenden jönnek-mennek, az Overkill örök. Iszonyú ütős lemez lett, simán a legerősebb a White Devil Armory óta.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Iron Maiden - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2014. június 3.

 

Fates Warning - Budapest, A38, 2013. október 16.

 

Orphaned Land - Budapest, Club 202, 2013. október 4.

 

Nitzer Ebb - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

Megadeth - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

ZZ Top - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2009. október 15.