Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Pain: Dancing With The Dead

Kamaszkoromban sokat ökörködtünk, hogy ki melyik menő rockzenész szeretne lenni. Aztán mivel mindenki Bon Jovit, Slasht vagy Hetfieldet mondta, én próbáltam valami kevésbé ismert, de totál extrém-őrült arcot kitalálni magamnak és jót rötyögtem, mikor senki sem tudta, hogy ki pl. Tim Skold meg Kory Clarke. Aztán 93-ban megláttam egy Vai klipet és rájöttem, hogy az ott reflektorfénybe került Devin Townsend a legvagányabb arc a szakmában. És - ha szabad megjegyeznem - ezt asszem, azóta be is bizonyította...

megjelenés:
2005
kiadó:
Stockholm / Universal / Focusion Promotion
pontszám:
7,5 /10

Szerinted hány pont?
( 1 Szavazat )

Úgy látszik, hogy a Hypocrisy-ből ismert Peter Tägtgren szintén így járt, és néha máig szeretne Devin bőrébe bújni, hiszen másik bandájának, a Painnek új lemeze úgy indul, hogy első másfél perc szinte kísértetiesen a kanadai alien-fej munkásságát idézi. Az effektezett bevezetőre bezúduló zakatoló riffek és a hadarós, néha süvöltős verze-ének egymásutánja igencsak Devin dalírói kelléktárára hajaz. Nem mondom, hogy ez akkora negatívum, de felvontam szemöldökömet. Viszont korai lenne ez alapján a Paint Townsend-kópiaként megbélyegezni, mert ha ugyanazokon a vizeken is, de más irányba evez a két agytröszt, főleg, ha a Strapping Young Lad organikusan apokaliptikus hangulatú lemezeit állítjuk szembe a tägtgreni életmű új gyöngyszemének slágeres indusztrializmusával.

Peter a Dancing With The Dead albumon eléggé egyértelmű 12 dalt rak elénk, nincs nagy elszállás, fölös művészkedés, a hagyományos dalstruktúra kereteit ritkán feszegetik a 4 perc körüli nóták. A hangzás nagyon direkt, a mélyen dohogó gitárriffek irtózatosan harapnak és szerencsére nincsenek klinikaira polírozva. Az ipari hatást erősítik a csont-egyszerű, sokszor Rammsteinosan menetelő, (néha meg majdnem diszkós) gépi dobtémák, a pulzáló szintik és effektek. Az ének pedig nem ritkán beszédszerű, máskor meg a mérges szövegköpés, a visszhangos-kiabálós dallamok és a billentyűkbe burkolt csordavokál között váltogat.

A második Same Old Songra készült klip, nem hiába, hisz ez a nóta abszolút dark-industrial-metal slágernek íródott. Érdekes módon a versszak hasonlít egy Ozmozis-os Ozzy dalra, de a táncolható, szintetizátor-dallammal fémjelzett refrén totális VIVA-pop téma, főleg, hogy a végén meg is emelik egy hanggal, ahogy azt a "nagyok" (pl. Modern Talking, hehe) szokták. De szerencsére nem erőltetik túl az efféle szájbarágós dallamokat. A jellegzetesen megeffektezett vontatottabb énekszólamokban különben ráismerni a Hypocrisy dallamosabb témáinak hangulatára. A sok gépi rásegítés ellenére a végeredmény a gitároknak köszönhetően kellően metalos, a kezdő Don't Count Me Out zárása és a Nothing alapriffje pl. igencsak konkrét momentumok, a My Misery pedig az a nóta, ahol érzésem szerint legjobban eltalálták saját irányukat. De a nagy pofon az A Good Day To Die-nál jön: páratlan kezdőriff, sikító effekt, SYL-es hadarás, dühkitörés, kissé Faith No More-os refrén, aztán még egy blastbeat is befigyel. Ha csak egy dalba akarnál belehallgatni, ezt ajánlanám.

A Tear It Up a Korn ugróiskolás nótájának kísérteties szintihangját úsztatja egy üvöltős refrénbe, itt még trance-technos középrész is van egy kicsi, de szerencsére óvatosan adagolják. A cseppet gagyi Bye/Die punkos riffet rak a gépi alapokra, a The Third Wave című záró nóta pedig politizálós utópisztikus-technokrata szövegével segít rá a Rammstein-feelingre, szerencsére - természetesen - angol nyelven. A különböző hangulatok ellenére a lemez egységes, és tényleg érdemes ismerkedni vele, mert harmadikra már mindegyik refrént fennhangon lehet dúdolni a néha fura orrhangon kántáló Peterrel, aki a korrekt, sokszínű énekteljesítmény miatt simán kiérdemli a "Strapping Old Lad" címet, hehe. Házibulikon, vegyes társaság esetén is beválhat, különösebb fájdalomérzet nélkül. A kockázatokról és mellékhatásokról ne engem kérdezzetek.

 

Hozzászólások 

 
+1 #1 DRAZSEN 2015-11-06 00:36
Rohadt jó lemez! Élőben még nagyobb szakít
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

The Winery Dogs - Budapest, Barba Negra Music Club, 2016. február 17.

 

Depeche Mode - Budapest, Puskás Ferenc Stadion, 2013. május 21.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Apocalyptica - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. február 23.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 8.

 

Watch My Dying - Budapest, Kultiplex, 2007. július 11.