Már idejét se tudom pontosan, mikor hagyhattam fel a Six Feet Under-lemezek habzsolásával, de arra emlékszem, hogy egy idő után ugyanúgy ráuntam a sok egykaptafa albumra, mint a spagetti/pizza-diétára. A Chris Barnes Művek kitartó rajongójának lenni komoly kihívás, mint ahogy két Six Feet Under-album között különbséget tenni sem pofonegyszerű feladat. A csapat legelső lemeze talán máig a legjobb is a sorban, aztán akadtak még szórakoztatóbb alkotásaik, de végül csak mindent ellepett a középszerű mocsári posvány. Most itt a tizenegyedik mű, és a legnagyobb kérdés az, hogy van-e ennek értelme.
Erre az albumra már maga Barnes úgy érezte, hogy szükséges lesz egy alapos vérfrissítés, így lecserélte társait a paródiabanda Cannabis Corpse legénységére, és velük írta meg, illetve rántotta fel ezt az új munkát. Azt most hagyjuk, hogy Barnesnak egy olyan zenekar segít be, amelyik pont a hörgőgép első csapatát, a Cannibal Corpse-ot hivatott kifigurázni, és most pedig ahhoz a csapathoz ugrottak be, amelyik gyakorlatilag maga is a stílus egyfajta paródiája. Mindez semmit sem számítana, ha a végeredmény jobb lenne, vagy legalább kicsit más, mint az előző tíz Six Feet Under-anyag. De nem. Illetve valamelyest talán.
Kíváncsiságból visszaástam a csapat előző, általam elhanyagolt lemezeihez, és a két évvel ezelőtti Unbornnál meglepődtem. Egész korrekt az az anyag, sőt, mi több, a banda kereteihez képest változatos is volt. Az eddigi tizenegy lemezükből azonban így is ha három olyan van, amit érdemes lenne meghagyni, a többit nyugodtan törölni lehetne a death metalos kollektív tudatból. E három album közé az új aligha férne be.
A nyitó Gruesome azonnal eloszlat minden kételyt: ez itt a Six Feet Under, és ha ez nem tetszik, jobb, ha tovább állsz. Mázsás zakatolás, némi darálás, egyébként minden a régi. A gitárszólók mondjuk egész pofásak, Brandon Ellis élvezetes húrpörköléseket produkál végig a lemezen. De a tempók terén ez a korong ismét egy vontatottabb, javarészt középtempós eresztés, így hamar unalomba is fullad a dolog. Chris egysíkú bugyborékolása sem segít a helyzeten, de hát aki kedveli a bandát, annak ezzel se lesz baja. A címadó egészen ragadós darab, koncerteken biztos sikert fog aratni, emellett a Lost Remains erős dal még, itt hallhatóan végre élvezte is a hangszeres szekció a muzsikálást, nem csak rutinból zenéltek. A záró Compulsion To Brutalize pedig a legjobb tétel a lemezen, mivel ez az utolsó. Ja, hogy ezeken kívül is vannak még dalok a Crypt Of The Devilen? Nem emlékszem.
A Six Feet Under zenéje valóban annyira primitívre csupaszított, ösztönszerűen zsigeri, mintha előemberek találták volna ki. Ami nem rossz dolog, csak épp minek? Szóval aki eddig is az ő borítóikra csorgatta a nyálát, netán a csengőhangja is a War Is Coming (amit a munkahelyen is mindenki értékel), rohanjon a legközelebbi számítógéphez, okostelefonhoz, és kaparhatja is lefelé szélessávon az új albumot. A többiek meg egyáltalán minek olvasnak még Six Feet Under-kritikákat?
Hozzászólások
Teljes mértékben egyetértek, hogy a Chris Barnes egy igazi barom, elvan a kis világában, egoista, szarik a jeenre, termeli a lemezeket, akár 10 hónap után is kiad egy újat (Undead - Unborn) bár gondolom sokaknak nem tűnt fel, de az egy koncepciólemez, két részben.
Azzal is egyetértek, hogy a True Carnage sok sikoltozása gyengécskére sikeredett, a Bringer of Blood már már HC-s lett, de könyörgöm mégis valamiért vezeti sok helyen a lemezeladási listákat....
Vaknak kell lenni ahhoz, hogy ne láthassuk, hogy a Chris Barnes nyilván biztonsági játékot játszik, némi változtatásokka l albumról - albumra.
Ha esetleg az egysíkúságot rójuk fel, akkor mit mondhatunk egy Obituaryra, akiknek tulajonképpen a Slowly We Rot óta tökéletesen ugyanaz a képlet....A kérdés csak annyi, hogy minden dal középtempós lesz-e vagy lesznek-e gyorsabb szerzemények.....
Személy szerint nekem óriási kedvenceim a Tardy testvérek termékei.
Tény és való, a Six Feet Under nincs a Cannibal Corpse szintjén de ha nekik adunk 10/9-et, akkor még a Barnes banda is simán lemet 10/7.......
Véleményem szerint a Haunted, Warpath, Maximum Vilence 10/10
A True Carnage 10/6, Bringer of Blood 10/7, 13 10/8
A Commandment 10/8 a Death Rituals 10/7
Az Undead 10/9, Unborn 10/8 , Crypt 10/10 a Torment 10/8
Itt az oldalon egyéni vélemények alapján meg 5-6 pontokat adtok egy 10-es listán......
Bárki bármit is mondhat Chris Barnes nem egy Max Cavalera, aki fossa magából a gyengébbnél gyengébb Soulfly lemezeket.....
Barnes biztonsági játéka mindig jó egy 70%-os teljesítményre......
Nem sok újat mutat, de hozza magabiztosan azt a kellemes 40 percet, amit megszokhattunk......
Miért nézne ki szebben, ha úgyis mindenki le fogja tölteni szerinted is? A hazugság sosem szép. :)
Nem vagyok álszent, oda is írtam a mondandóm végére hogy úgyis mindenki le fogja tölteni. Csak szebben nézne ki a cikk a cd-vásárlás ajánlásával a letöltősdi helyett, de ezt is odaírtam. Mindegy, úgy látszik a cd már tényleg nem jelent semmit, hát ez van.
Egyrészt létezik legális letöltés is a világon, másrészt meg ne legyünk álszentek.
Jó néhányszor végig kell rágni hogy "átjöjjön" az egész album.
Szerintem az utóbbi jónéhány album közül az Undead a besztoff.
:) A War Is Coming pedig nekemis csengett jódarabig, amíg le nem váltotta a Nile-What Can Be Safely Written.
A veteményesből jövök,úgyhogy tudom.
Chris Barnes "hangja" viszont egyre szarabb.
Ezeket figyelembe véve nálam olyan 7 pont körül lenne az album.
(Illetve az, hogy előemberek találták ki ezt a fajta zenét elég erős kijelentés. Van benne zenei tudás rendesen még így is amit egy előember nem tudna eljátszani. :) )