Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Slytract: Existing Unreal

Többször is leírtam már e magazin hasábjain, és most is megteszem: a honi death színtér egyre csak erősödik. Mostanában már itthon is feltűnnek olyan kiadványok ebben az irányzatban, amelyek bizony nemzetközi szinten is gond nélkül vállalhatóak lennének. Ilyen kategória a miskolci Slytract legújabb nagylemeze is. A 2005 óta létező csapat eddig rendre elkerült engem, ami az én mulasztásomnak köszönhető, no meg a szűnni nem akaró dömpingnek. De hallva második lemezüket, azt kell mondjam, érdemes odafigyelni ezekre az északkeleti országrészből származó srácokra.

A friss korongon olyasmi szikár, markáns death metal hallható, amihez hasonlót a kanadai Kataklysm is mível, ám a miskolciaknál a skandináv hatások is fontos szerepet játszanak. A rövid felvezetőt követő Null&Voidban mondjuk a dallamos témákat érdekes, kissé disszonánsan ható ötletek tarkítják, amitől egyéni ízt kap a dolog. Nálam a lemez egyik legjobbja a másodikként érkező Recognize, amelyben csak dicséret illeti a bandavezér Melegh B. Gábor gitármunkáját. Díszítései változatossá teszik a középtempós darabot, a harmóniák azonnal rögzülnek a fejben, az érzékletesen előadott, kimunkált szóló pedig mindennek a megkoronázása.

megjelenés:
2011
kiadó:
Noisehead Records
pontszám: 
7,5 /10

Szerinted hány pont?
( 20 Szavazat )

A Prevailing Millionst akár a már említett Kataklysm is írhatta volna jobb pillanataiban, a Nothing Seen Withinben viszont – dacára az itt is megbúvó remek pillanatoknak – már előbukkan a lemez talán legnagyobb hibája, a ritmikai egysíkúság. Nem arról van itt szó, hogy Galántay Tamás gyenge képességű dobos lenne, mert nagyon is ura hangszerének, és igen húzósan is játszik, de mintha direkt fogták volna vissza a „kevesebb néha több" elvének engedelmeskedve. Ez bizonyos esetekben valóban célravezető lehet, itt azonban bőven elbírt volna a zene nyaktörőbb és nem utolsósorban ötletesebb dobolást is, a Millenary Venust hallva pedig biztos vagyok benne, hogy Tamásban még ennél is több rejlik. Egyébiránt Zsengellér Tamás basszusgitárossal feszes alapokat produkálnak, de ehhez a fajta muzsikához mindez elengedhetetlen.

Ami kicsit, sőt, nagyon kilóg a sorból, az az utolsó szerzemény. A promóciós dal szerepében már korábban is napvilágot látott Nexus pőre death-es riffelésére érkezik egy neoklasszikus ízű futam, a hörgés mellé pedig aztán tiszta ének is betársul, a végeredmény meg valami egészen furcsa. De a legfurább mégis az, hogy mindez még működik is.

Az Ausztriában készített lemez hangzására nemigen lehet panasz, még a borító is csinosra sikeredett. Egyedül a változatosságra kellene ráfeküdni, és a már meglévő erényeket (dallamosság, erős szólómunka, arányos harmóniák) megtartva csavarni az egészen egyet. Vagy kettőt. Mindenesetre az osztrák Noisehead kiadónak köszönhetően talán új utak nyílnak meg a srácok előtt, több koncertlehetőséghez juthatnak, ami csak tovább csiszolhatja zeneszerzői tehetségüket.

 

Hozzászólások 

 
+2 #2 RigorMortis 2011-11-17 13:16
Nem hiaba vettem meg a CD et, a BUkaresti koncerten is voltam, nem volt csalodas. A szeptemberi Metal Hammerben is kivalo kritikat kapott az album. Csak igy tovabb fiuk.
Idézet
 
 
+3 #1 feca 2011-10-27 12:24
További magyar death/melodath bandák, ha érdekel valakit: Sicitur Adastra, Nigromantia, Exodikon, Sin of God, Criptyc Remains, Toscrew. Aztán még van jópár az országban.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Volbeat - Budapest, PeCsa Music Hall, 2013. június 18.

 

Mercenary - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Paul Gilbert - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 29.

 

ZZ Top - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2009. október 15.

 

Watch My Dying - Budapest, Almássy téri Szabadidőközpont, 2007. március 23.

 

Wackor - Budapest, Süss Fel Nap, 2006. április 25.