A Volbeat név mára olyan szintű globális branddé vált, hogy nyugodt szívvel mellőzöm e helyen a dán zenekar bemutatását – annál is inkább, mert a Seal The Deal & Let's Boogie címmel ellátott friss sorlemez sem árul zsákbamacskát, és tökéletesen illeszkedik az eddigi sorba. A (most már újra) négyes mégsem állóvízben bazsevál, sőt, a történések körülöttük néha akkora hullámokat vetnek, ami magukat a főhősöket is meglepheti. Keményen alapoztak rá, az Outlaw Gentlemen & Shady Ladies album képében pedig a tökéletes talpalávalót is leszállították hozzá, hogy mára elmondhassuk: a Volbeat a hasonló kaliberű európai produkciók számára bevehetetlennek hitt amerikai piacon is befutott.
Nem csupán ennyi történt azonban: Robert Caggiano a produceri székből felállva egyenesen a színpad rendezői baljára sétált, a bőgős Anders Kjølholm (aki már az előd Dominusban is együtt zenélt a banda motorjával, Michael Poulsennel) pedig szép csendben lelépett annak másik végén. Legyünk őszinték: utóbbi egy aranyos fickó, de döntése azért mégsem okozott különösebb zavart a gépezetben. Helyén a banda régi ismerőse, Kaspar Boye Larsen be is rendezkedett azóta, de a lemezen ő még nem hallható. A basszusgitárt a stúdióban jobb híján Caggiano akasztotta a nyakába, aki szép lassan olyan alapemberévé válik a Volbeatnek, amilyenné Kjølholmnak szűk másfél évtized alatt sem sikerült avanzsálnia.
megjelenés:
2016 |
kiadó:
Vertigo / Universal |
pontszám:
9 /10 Szerinted hány pont?
|
Az Anthraxből érkezett sapkás gitárosról sokan szeretik hangoztatni, hogy alapvetően átalakította a dánok arculatát, ami jókora túlzás, ráadásul a Seal The Deal... lemez most eleven példát szolgáltat ennek cáfolatára. A jó Rob legutóbb inkább csak amúgy érintőleg (producer/tanácsadóként), no meg pár szépen felkarcolt szóló hátán folyt bele a dalszerzésbe, most viszont már olyan teljes jogú zenekari tagként állhatott oda a keverőhöz, akinek a szavára a vezér is szívesen hallgat. Végeredményben pedig nem történt más, mint hogy együttesen szépen visszaállították a Volbeatet arra a vágányra, amelyet a 2010 előtti években képviselt, és amiről az Universal-korszak nyitányaként is szolgáló Beyond Hell / Above Heaven album környékén mintha elfeledkeztek volna: nevezetesen, hogy ez alapvetően egy szimpla rock'n'rollban utazó, izomból riffelő brigád.
Az már első körben is nyilvánvaló, hogy a Seal The Deal... messze nem lett olyan színes, néhol a végletekig eklektikus anyag, mint elődje volt (gondoljunk csak bele, hogy ott a Mercyful Fate-tribute Room 24 és a leplezetlenül rockabillys The Lonesome Rider is barátságban megfért egymás mellett). A most jobban érvényesülő fókuszáltság viszont nem laposodást, hanem friss lendületet eredményezett, így aztán ez a közel órányi dalcsokor jó eséllyel a nyár meghatározó aláfestő zenéje lesz – szerintem nem csak számomra. Azt mondjuk nem bírom elhallgatni, hogy a banda ismét néhány dallal többet vett lemezre, mint amennyi mindenképpen szükséges lett volna – ezzel is csak az a baj, hogy a korong lejárta után nem érzem az instant hajlandóságot annak újbóli lepörgetésére, inkább pihentetném magamban a hallottakat. A főszerep azért továbbra is a fültől fülig szaladó mosolyé.
A Seal The Deal... ugyanúgy tipikus Poulsen-album lett, mint a korábbiak, csupán a kimondottan jópofára sikerült feldolgozások (a Teenage Bottlerockettől és a Georgia Satellitestől) lógnak ki egyértelműen a sorból. Főhősünk hozza a rá jellemző oltári frazírokat, a zene pedig kimondottan gyönyörűen dörren meg alatta. Sztárvendég csupán egy akad Danko Jones személyében, aki remekül fel is pörgeti a Black Rose nótát, éppen akkor, amikor a lemez a szépen formált középtempós balladák sorában kissé megfáradni látszana. Relatív változatosság dolgában nem is áll rosszul az anyag, a megfelelő pontokon egy-egy női kórus, egy dán nyelvű refrén vagy egy ékesen szóló skótduda biztosít felfrissülést, a lemez ekként felhabosított, mégis kompakt felépítménye pedig határozottan be fog jönni mindenkinek, aki eddig is szerette a dánokat.
Bevallom, szkeptikusan közelítettem a dologhoz, most pedig itt állok, tökéletesen meggyőzve arról, hogy a Volbeat még mindig az egyik legtökösebb zenét játssza a világegyetemben. Ha a nyarunk csak fele ilyen vidám, laza és mozgalmas lesz, elégedetten dőlök majd hátra.
Hozzászólások
Ahogy csabinter írta is, ha nem Poulsen énekelne rajta, akkor kb bármelyik amerikai kommersz rockzenekar neve szerepelhetne a borítón. A maga stílusában biztos remek album, Volbeatnek gyenge.
Sajnos a lemez első felét az új fiatalabb rajongótábornak írták, azzal a maradék 3 és fél számmal kiszúrják a régi rajongók szemét. Ahogy az enyémet is. Több hallgatáson vagyok túl, de nem adja meg magát ez a lágy hangvétel az előző albumok ismeretében.A slágerlistákon biztos jó lesz, de ez az a pont ahol a Volbeat eladta magát.
Ebben a lemezben nincs "dög", kiveszett a tökösség, szinte minden szám éneklős, félig lírai szerzemény, egyenlőre nincs sok kapaszkodóm.
A Rock The Rebel és a Beyond Hell is 10/10-es albumok voltak, az előzőnek több idő kellett de idővel beérett, ezt meg sajnos már hallgatás közben is unom.
Nagy csalódás, és nem hiszem hogy sok esélyt akarnék neki adni, mert egyszerűen unalmas.
Az tény, hogy az amerikai piac bekajálja, valószínű óriási siker lesz, de én személy szerint nagyon sajnálom, hogy egy olyan dalszerző, aki Radio Girl, Pool of Booze, Rebel Monster, Sad Man's Tounge, szintű dalokat írt, ennyire kifogyott az ötletekből.
Az egy perc alatti Slayer nyúlásnak meg végképp nem tudom mi értelme volt...
Most, hogy mondod, tényleg!
Ezekhez hozzátenném még a Goodbye Forevert, ami meg Pearl Heart 2.0
OFF: A Devildriver-kritika kb. mikorra várható?
Helyi értéken kezelik.
Ezt nem tudtam, de akkor meg ne rakjanak rá ilyet :)