Kellemetlen botrányban merült fel a Metallica neve: az aktuális WorldWired turné első körében jegyek ezrei kerülhettek direktben ipari mértékű üzérkedéssel összefüggésbe hozott weboldalakra, méghozzá a csapat egyik leginkább bizalmi alkalmazottjának irányítása mellett.
Noha a zenekar tagjai a hivatalos reakciók szerint nem tudtak az ügyről, így is elég komoly botrány miatt főhet a Metallica feje az utóbbi napokban. A Billboard magazin összeállításából kiderült: az amerikai Live Nation, illetve a csapat ügyöksége a koncertszervező cég hivatalos jegyértékesítő partnere, a Ticketmaster megkerülésével jegyek ezreit szórhatta ki közvetlenül a másodlagos piacra az aktuális WorldWired turné 2017-es észak-amerikai köre előtt. A lap egy 11 perces telefonbeszélgetés birtokába jutott, amelyben a Live Nation amerikai főnöke, Bob Roux és a Metallica stábjának egyik illetékese arról cserél eszmét, hogy mintegy 88 ezer jegyet terítsenek olyan, meglehetősen kétes hírnevű oldalakra már első körben is a hivatalos értékesítési felületek helyett, mint a StubHub vagy a ViaGogo. Mondani sem kell, ezeken az üzérek által is előszeretettel használt felületeken a belépők helyből a normális ár többszöröséért kelhettek el, és azért volt szükség a különutas trükközésre, mert a Ticketmaster nem lett volna partner ilyesmiben.
A Live Nation természetesen egyből mentegetőzni kezdett az ügyben, és azzal védekezik: mindez nem bevett gyakorlat, és csak olyankor jártak el hasonlóan, ha az adott előadó stábjától kérés érkezett hozzájuk ilyesmire. Mindennek az volt az oka, hogy a zenekarok azt akarták: ha már úgysem lehet gátat vetni az üzérkedésnek, legalább az ebből származó haszon egy része kerüljön hozzájuk. A Metallica mellett természetesen más élvonalbeli zenészek koncertügynökségei is éltek efféle kérésekkel, amelyeket néha teljesítettek is, ám a Live Nation közlése szerint az utóbbi két évben gyakorlatilag teljesen megszűnt a hasonló seftelés, mivel számos különböző megoldással sikerült visszaszorítaniuk az ipari mértékű üzérkedést. Utóbbi kérdés egyébként már a 2017-ben startolt, tavaly Magyarországot is elért WorldWired turné szóban forgó szakaszában is problémaként merült fel, annak idején mi is írtunk erről. Azt ugyanakkor nem tudni, végül milyen mennyiségű jegyet terítettek a gyanús oldalakon egyből a zenekar körei, együttműködve a Live Nation munkatársaival és a konkrét koncerthelyszínek alkalmazottaival.
A Metallica sajtósának közlése szerint a csapat részéről a bizniszelés kizárólagos felelőse egy bizonyos Tony DiCioccio nevű alkalmazott volt, és a csapat tagjai nem tudtak róla, hiszen nem is foglalkoznak az üzlet ezen szegmensével. A helyzetet ugyanakkor árnyalja, hogy a zenekarhoz közeli, név nélkül nyilatkozó források a lapnak azt mondták: a korábban a banda menedzsmentjénél, a Q Prime-nál dolgozó DiCioccio nem csupán „egy" sokadik munkatárs Lars Ulrichéknál, hanem az egyik legbelső bizalmi emberük, aki jelenleg is közvetlenül a Metallica alkalmazásában áll (utóbbit egyébként a Billboardnak is megerősítette a zenekar PR-felelőse). „Ha a hazafelé tartó repülőn öt hely van, akkor a zenekar mellett Tony fog utazni rajta", összegezte a helyzetet az egyik informátor, aki azelőtt DiCioccióval dolgozott.
A WorldWired turné bevételei jelenleg már meghaladják a 300 millió dollárt, amellyel a körút a Metallica eddigi legjövedelmezőbb koncertsorozatának számít. James Hetfieldéket eddig közel 3 millióan nézték meg a turné során világszerte, vagyis a Billboard által megszerzett telefonbeszélgetésben említett nagyságrend összességében töredékesnek számít a teljes látogatottsághoz képest.
Hozzászólások
Tegyük teljessé a rossz szójátékot: nagy kő _gördült_ le (érted... rolling). :-D
Ez nem 'minek ment oda', hanem egy scenárió, ami ha ilyen feltételek mellett megtörténik, ott akkor elsősorban nem a jegyüzéreket, az értékesítési rendszert kell elővenni felülvizsgálatr a, hanem a jegy elméleti tulajdonosát, mert ilyenkor - javarészt nem is véletlenül - erős a gyanú, hogy ő volt valamikor óvatlan. Világosan rá szokták ma már írni a jegyekre, hogy egyszer felhasználhatóa k, azaz vigyázz rá.
Persze odafigyelés mellett is történhet baj, ahogy frontiers hozzászólását olvasom, de mint láthatjátok, számlával ő is igazolni tudta, hogy ki is volt a vonalkód igazi tulaja.
Talpraesettnek, felkészültnek kell lenni és kész. Vásárlás után vigyázzál nagyon a jegyedre, a helyszínen tudjad magad igazolni, szükség esetére tartsd elérhető helyen a jegy számláját is (ez ma már egyre inkább csak egy emailt jelent, ami elfér a telefonon, amit úgyis magaddal viszel, szóval nem téma, habár a jegynek önmagában elegendőnek kellene lennie a pontos beazonosításhoz ...), és a jegyet eleve olyan helyről vedd, amit a zenekar vagy az eseménynek otthont adó helyszín alapból megad. Most ennél többet az előadást megelőzően úgysem tudsz mit tenni.
Úgy érted, MINEK MENT ODA?
Addig rendben van, de, ha tök laikus vagy a témában, vagyis abszolút tájékozatlan, hogy mi a hivatalos oldal, rákeresel gúglin és kifogja ezt a gané oldalt dobni, neked ez hol felelőséged tudni, hogy a vigaf&s hivatalos jegyértékesítő-e, vagy sem? Akik itt koptatjuk a pofánkat, nyílván vágjuk a témát, de ez nem ennyire egyértelmű sokaknak.
akkor én vagyok a kivétel
Jópár éve egy sporteseményre vettem elővételben az egyetlen hivatalos jegyértékesítő irodában Budapesten egy jegyet. Maga a sportesemény le is ment, megnéztük, beengedtek, minden rendben volt. Ez nyáron történt, aztán ugyanazon ősz októberében egyik éjjel két rendőr jelent meg a lakásomon, majd közölték, hogy a jegyem másolatával egy cseh állampolgár megpróbált bejutni az eseményre. Bevittek, vallomást tettem, hogy fngom sincs, hogy mi lehetett, viszont az volt a mákom, hogy számlával tudtam igazolni a vásárlásom tényét, így békénhagytak.
Tényleg frankón semmi közöm sem volt a szituhoz.
Utólag annyit hallottam, hogy a következő évben az iroda már tök új személyzettel működött.
Szerinted Larsnak van szüksége pár százezer rongyos dollárra. Inkább a stábtag magánakciója lehet.
...and ticket for all
(Én még ilyenről nem hallottam, nem olvastam.)
Idézet - Gyuszi:
Közel sem biztos, hogy nem duplikátum volt, csak azzal a kóddal ő ment be elsőként - aztán ki tudja, hogy valaki próbálkozott-e utána.
:)
Idézet - Generic Jingle:
A lemezkiadó tulajdonosa létrehozott külföldön egy céget a saját kiadványai hamisítására, hogy azokat, mármint a hamis korongokat eladva ki tudja hagyni a zenekarokat meg a szerzőket a buliból, növelve ezzel a nyereséget.
De nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a jóságos és igazságos Lars...