Nem sikerült az Avenged Sevenfoldnak a nagy bravúr: a zenekar frissen megjelent albuma, a váratlanul kihozott The Stage az előző két listavezető lemezzel szemben „csak” a negyedik helyen indított a Billboard-listán.
Alighanem még sokáig vitáznak majd azon a szakmában, hogy miért volt jó az Avenged Sevenfoldnak mindenféle előzetes reklám és hírverés nélkül, egy nappal a bejelentés után kitolni a piacra az új lemezt, de a kísérlet eredménye üzleti szempontból egyelőre felemásnak tűnik. A The Stage 76 ezer példányban kelt el az első héten az Egyesült Államokban, ami a Billboard Top 200 negyedik helyére bizonyult elegendőnek: ez mindenképpen szép eredmény, ha azonban azt vesszük, hogy M. Shadowsék előző két nagylemeze, a 2010-es Nightmare 162 ezres, a 2013-as Hail To The King pedig 159 ezres nyitóheti eladással nyitott simán a csúcson, azért látható, hogy a visszaesés abszolútértékben is igen jelentős, és olyan mértékű, ami túlmutat a hagyományos eladások amúgy folyamatos csökkenésén. Aztán hogy mindezt az előzetes marketing hiánya okozta, vagy az Avenged varázsereje is kezd megkopni, majd az idő megválaszolja…
A kezdőeredmények egyébként a világon szinte mindenütt gyengébbek az előzményekhez képest: hogy csak két további nagy piacot említsünk, az új lemez Nagy-Britanniában, ahol elődje szintén az élen nyitott, a tizenharmadik helyen kezdett, Németországban pedig a tizennegyediken, miközben a Hail To The King itt is ötödik lett.
A zenekar 2017 elején érkezik Európába a lemez népszerűsítésére a Disturbed társaságában, február 23-án, a bécsi Stadthallében meg is lehet nézni őket.
Hozzászólások