Shock!

május 20.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Hanoi Rocks: Street Poetry

Vannak zenekarok, amikről tudod, hogy baromira működniük kellene nálad, de valahogy mégsem működnek. A Hanoi Rocks nekem tipikusan ilyen: imádom azt a stílust, amiben mozognak, imádom azokat a bandákat, akikre bevallva-bevallatlanul óriási hatással voltak, a Guns N' Rosestól kezdve egészen a Backyard Babies-ig, de az albumaik egyszerűen nem tudnak megfogni, legyen szó akár régi klasszikusról, akár újabb keletű lemezről.

megjelenés:
2007
kiadó:
Demolition
pontszám:
7 /10

Szerinted hány pont?
( 6 Szavazat )

Hogy a skizofréniát tovább fokozzam, az idei szigetes koncertjük ennek dacára is iszonyatosan bejött, így nagy lelkesedéssel vetettem magamat a Street Poetryre, a benyomásaim azonban ezúttal is felemásak. Alapvetően rendben van ez a lemez, de ennél többet azért nem érzek benne.

Kimondottan dinamikusan indul a Street Poetry a Hypermobile és a címadó szám kettősével. Klasszikus régisulis utcai glam/sleaze ez Andy McCoy jellegzetes fakezű gitározásával és Michael Monroe védjegyszerű hangjával, tök jó, szerethető, laza és feelinggel telített zene. Hallhatóan beletörődtek, hogy ők a '80-as évek talán legnagyobb vesztesei a magát saturészegen is NASCAR-pilótának képzelő Vince Neil miatt, és elégedettek azzal, hogy még 50 felé közeledve is van egy szűk, de fanatikus réteg, aki kíváncsi rájuk. A hitelességgel, őszinteséggel tehát nincs semmi gond, és a nyitó kettősön kívül is akad még pár igen jól eltalált szerzemény az anyagon, mint például a nyifogós gitárokkal díszített Highwired, a funkys lüktetésű Power Of Persuasion vagy a ragadós, szaxofonos-klimpírozós This One's For Rock'N'Roll himnusz.

Aztán van néhány „semmi extra" kategóriás téma is, és sajnos olyan dalok is akadnak, amiket inkább nem kellett volna elkövetni. A klipnóta Fashionnel például nem az a baj, hogy ősglamesen popos, hanem hogy nem valami erős. A '70-es évek első felét idéző Teenage Revolution sem egy kifejezett mestermunka, nem is beszélve a tök felesleges instru zárásról, ami a hangzatos Fumblefoot And Busy Bee címet viseli, és mind hangszerelésében, mind dallamvilágában 40 évvel ezelőtti jugoszláv westernek zenéit idézi leginkább. Az egyértelmű mélypont azonban a Worth Your Weight In Gold, ami a legrémesebb '60-as évek-beli hazai táncdalfesztiválos slágerekre hajaz giccses rézfúvós-díszítéseivel, és talán csak a feelinges gitárszóló benne az egyetlen momentum, amit Korda György nem vállalna be belőle a létező legszélesebb mosolyával.

Többnyire kellemes rock'n'rollt rejt a Street Poetry, de nem egy különösebben fontos anyag ez. Az augusztusi tapasztalatok alapján azonban gondolkodás nélkül venném meg a jegyemet egy A38-as vagy wigwamos Hanoi Rocks bulira.

 

Szóljon hozzá!


Kereső

Hozzászólások

Galériák

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2013. július 9.

 

Slayer - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Overkill - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Accept - Budapest, Club 202, 2011. február 2.

 

Watch My Dying - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.

 

Watch My Dying - Gödöllő, Trafó, 2003. május 23.