Az olasz metal élet igazából csak a Rhapsody áttörésével kezdett igazán feléledni (94-95-ös olasz Metal Hammereimben nemigen olvastam helyi bandákról, komoly kiadókról), azóta viszont - és ennek immár 7-8 éve - a félsziget a dallamos metal igazi fellegvárává vált, a Frontiers pedig ennek vezérkarában foglal helyet. A kulcsszó náluk a dallamosság - ezen a kategórián belül pedig aztán van minden, mint a búcsúban: régi nagy sztárok és újabb reménységek, side projectek és egyéb nagyszabású vállalkozások minden mennyiségben megtalálhatóak.
megjelenés:
2005 |
kiadó:
Frontiers / HMP |
pontszám:
7 /10 Szerinted hány pont?
|
Az olasz bandák persze nyilván előnyt élveznek, de hát ki nem lenne büszke honfitársaira, főleg, ha azok színvonalas produkciót tesznek le az asztalra. A Headrush is egy ilyen próbálkozás: Alex De Grosso gitáros és a Labyrinth énekese, Roberto Tiranti (közismertebb nevén Rob Tyrant) egyesítette erőit, egy szintén helyi ritmusszekcióval megtámogatottan.
Signor De Grosso a Dokken zenekar kisegítő gitárosa volt 2002-2003 táján, de arról nem vagyok meggyőződve, hogy a Bang Your Head fesztiválon is őt láttuk a Don mellett. Persze nem baj, ha nem ő volt, hiszen akárkit úgysem vesznek oda George Lynch, Reb Beach és John Norum helyére, tehát hallatlanul is bizalmat szavaz neki a hallgató Alexnek. És mivel a Labyrinth power-speed muzsikáját sem ismerem, teljesen szűz füllel kezdtem neki a zenehallgatásnak. A fentebb elmondottak alapján pedig kellemes, amerikai ízű hard rockra számítottam. Nem is csalódtam: ez tényleg amolyan Dokken/Leatherwolf/Fifth Angel/XYZ hangulatú zene, tehát időnként keményebb témákkal operáló, aprólékosan igényes, de alapvetően könnyen befogadható. Aki szereti az imént felsorolt bandákat, annak mindig élmény hallgatni a jellegzetes 80-as évekbeli riffelést, ízes szólózást - szó ami szó, Alex alaposan megtanulta a szakmát. Mégis, ami miatt némi hiányérzetem támad, az pont az énekhang, amely nem egy különösebben gyilkos fajta, mint teszem azt a XYZ-ben vagy a Steelheartban; de még csak nem is túl jellegzetes, ahogy mondjuk a Leatherwolf ezer közül is azonnal felismerhető vokalistája.
Annak alapján, amiket a Labyrinth-ról olvastam '98 táján, arra számítottam, hogy Roberto leüvölti majd a fejemet, ehhez képest itt egy kissé Fabio Lione-s, kellemes, de nem átütő erejű hangot hallok. A pali tisztességgel elénekli a témákat, de nincsenek figurái, sikolyai, igazán megragadó pillanatai, egyáltalán nem játszik a dallamokkal - lehet, hogy anyabandájában igazán nagyokat alakít, a potenciál, a kellő hajlékonyság megvan a hangjában, de itt nem győz meg. Ahhoz persze elég jó, hogy a lemez abszolút hallgatható lehessen, azonban nemigen hiszem, hogy a Nagy Csizmán kívül ez az anyag nagy sikereket arathatna. Sőt, még olasz földön sem biztos, elképzelésem szerint ugyanis a Helloween-Rhapsody-Blind Guardian diétan élő Labyrinth rajongókat egyáltalán nem érdekli az efféle "öreges" rockmuzsika.
Ám nem leszek igazságtalan és nem fogom a klasszikus "jó, de minek" frázist puffogtatni, ugyanis a Headrush által felvállalt zenei világ nagyon közel áll hozzám. Mivel azonban egy kísértetiesen hasonló paraméterekkel rendelkező lemez egyszer már sokkal jobban megtetszett, maradunk az alacsonyabb pontszámnál. Ez a bizonyos, szintén a Frontiers által kiadott album pedig - hogy kerek legyen a történet - nem más, mint a 2002-es Vicious Mary album, amelyen Terence Hill... izé, Holler, az Eldritch pacsirtája énekel. Aki nem ismeri, inkább azt vegye előbbre. Aki igen, annak a Headrush is elfér a gyűjteményében - fogja hallgatni ezt is.