Számomra valahogy mindig is a Pennywise volt a legtipikusabb kalipunk zenekar – ennek a kijelentésnek valamennyi pozitívumával, egyben árnyoldalával. Mert aki valaha is szerette ezt a stílust, egészen biztosan őket is kedvelte: ez a napfényes kaliforniai kertvárosok unatkozó tinédzsereinek deszkás-szörfös-semmittevő mindennapjaiból kinőtt, kicsit haragvó, kicsit politizáló, kicsit üres muzsika az ő kezükben is úgy dörrent meg, hogy az arra fogékonyak egyből fogják az adást, ráadásul anno a Bro Hymn képében tényleg sikerült egy igazán nagy dobást is bevinniük. A bajtársiasság elég direkt módon megfogalmazott himnuszát azóta sportcsapatok hosszú-hosszú sora nevezte ki hivatalos indulójának, a szám ráadásul időközben kapott egy elég súlyos jelentéstöbbletet is, amikor a dalszerző Jason Matthew Thirsk, a banda basszusgitárosa '96 nyarán fejbelőtte magát. Éppen az ő emlékére jelentették meg társai legutóbbi anyagukat, a Yesterdayst, amin nagyrészt olyan korábban kiadatlan régi dalok szerepeltek, amiket leginkább még szegény Jason szerzett, és amiket – az All Or Nothing 2012-es kis kitérője után – ismét a már többször kiszállt, ám mindannyiszor visszatért Jim Lindberg süvöltött fel. (Akinél hiába sokkal jobb és izgalmasabb énekes az átmenetileg kisegítő Téglás Zoli, azért az ő igazi helye nyilván nem itt van.)
És a Pennywise volt az a zenekar is, amihez igazság szerint nem nagyon volt mit társítani: a nagy pályatársak közül az Offspring mindig is slágeresebb és jobb dalszerző volt, a Green Day egyénibb és okosabb, a NOFX ötletesebb, a Rancidet pedig jobban el lehetett adni. A Bad Religion pedig... nos, ha őszinte akarok lenne, az egész stílus Graffin professzorék seggéből bújt elő, úgyhogy velük szinte istenkáromlás lenne bárkit is egy lapon említeni. A Stephen King gyilkos zenebohócáról elnevezett banda ehhez képest még legjobb lemezein (Pennywise, Unknown Road, About Time, Full Circle) sem volt annyira bődületesen erős, cserébe viszont még a legrosszabbakon sem volt bántóan szar. Valahogy mindig megbízhatóan hozták az erős közepest, és most, a Never Gonna Die-on is pontosan így tesznek.
Rögtön kezdésnek el is lövik a nem kicsit badreligionös címadót, ami egy energikus, magával ragadó darab, és a legnagyobb poén az, hogy igazság szerint ilyen lesz kábé majd' az egész lemez: hasonló tempó, hasonló dallamok, hasonló riffek, hasonló színvonal. Ami hol jobban eltalált nótákat jelent, mint például az American Lies, a Keep Moving On, a Can't Be Ignored, pláne a legslágeresebb (nem véletlenül klipesített) Live While You Can, hol pedig szürke jellegtelenséget, mint a lemez közepétől kezdődően sajna lényegében bármelyik darab, egészen a záró (és ismét igen ütős) Something New-ig.
És ez most tényleg az az eset, hogy egyszerűen nincs miért többet pofázni: Lindberg hangja ugyanolyan hétköznapi, mint volt, semmi igazán extra, de szódával bőven elmegy, a mind emberesebbre dagadó Fletcher Dragge hozza a szokásosan adrenalin-töltött, azonban már vagy ezerszer hallott riffeket, a csapat titkos fegyverét jelentő Byron McMackin pedig az ütős, de nem túl rafinált ritmusokat. Továbbra sincs semmi nagy megfejtés, és persze továbbra is kellemes dolog Pennywise-t hallgatni, ugyanakkor tényleg egyetlen momentum sincs az egész anyagon, amire azt mondanám: igen, ezt így tényleg csak Lindbergék tudják! És ez azért, akárhogyan is nézzük, egy harmincadik életévét betöltő zenekar esetében elég nagy gáz.
Hozzászólások
még igazad is lenne, ha nem lenne az ...and out come the wolves :)
Úgy úgy. Nekem az tetszik a Rancidben hogy három tag is énekel és mindhárman nagyon különböző karakterek. Tim a hamisan ákorgó, Lars a "klasszikus" ének, Matt pedig az ultimate reszelő, akihez képest Lemmy hangja is bársonyosan simogató bariton. :)
A Pennywise révén osztom a fenti kritika szerzőjének véleményét: jók, nincsenek szar dalaik, nincsenek igazán kínos pillanatok de valahogy sosem kattantam rájuk.
OK, kap egy esélyt :)
Köszi! Igen, már párszor én is végighallgattam és az a múltkori "hűha" érzés most valahogy elmaradt... bár nem rossz :)
A lemezt nyugodtan hallgasd meg, ez a kritika az, amire kár volt időt áldozni.
OFF: nagyon sokan kérdeznek különféle kritikákat, de én személy szerint az új Black Stone Cherry lemezére lennék kíváncsi :) Ádám, kanyarban van esetleg?
Igen, bár az előzőhöz képest némi visszalépést érzékelek.
OFF: Az új Barren Earth-ről fogtok írni?