Shock!

december 22.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Sabaton: The Last Stand

sabaton_cNem állítom, hogy tanácstalan vagyok a Sabaton új albumával kapcsolatban, de tény: végkövetkeztetésként nem tudok sokat hozzátenni ahhoz, amit a legutóbbi Heroesról írtam. A zenekar eltökéltsége és céltudatossága példaértékű, koncerten pedig mindent beleadnak, így abszolút megérdemlik az egyre nagyobb sikereket. Belépőzenekarokra mindig is szüksége lesz a műfajnak, és Joakim Brodénék mára tagadhatatlanul vezető erővé küzdötték fel magukat az európai színtéren. Mindig örömteli, ha újabb metalbanda lép be az arénacsapatok egyre szűkülő körébe, hiszen az ilyesmi jót tesz a stílusnak, ezen nincs mit vitázni. Rajongani viszont az új album hallatán sem tudok a csapatért, sőt, még lelkesednem is nehéz lenne.

A Sabaton stílusa mára végérvényesen kialakult: ezúttal még dominánsabbá tették a teátrális, billentyűs hangszerelési megoldásokat a legutóbbi anyaghoz képest, de komoly elmozdulás semmiképpen sincs. Miért is lenne? A banda harcos fanatikusai ezt nyilván személyes sértésként könyvelik majd el, de ez a csapat egyértelműen és száz százalékosan a piacra dolgozik, hallani, hogy ugyanúgy roppant tudatosan, patikamérlegen adagolják ki az összetevőket a dalaikhoz, mint mondjuk a tengerentúlon a Five Finger Death Punch. Csak éppen itt az európai metaltábor szívét megdobogtató klisékről beszélünk. Vagyis a célközönség eltér, de az indíttatás hasonló szintű a két bandánál: minden pillanatban üvölt a zenéből, hogy lekerekített, előrecsomagolt, tudatosan lakossági tömegfogyasztásra gyártott termékről beszélünk. Még a lemezeik természetesnek legjobb indulattal sem nevezhető hangzása is közös pont. (Csak a Sabatonban nincs Ivan Moody meg Jason Hook, és Bathory Zoli-szintű dalszerző sem. Már ha érted, mire gondolok.) Ezen a téren semmiféle változást nem hoz a The Last Stand, sőt, nyilvánvalóak az egyre habosabb, populárisabb hangszerelési törekvések. Nem mintha eddig olyan baromi súlyosak lettek volna...

megjelenés:
2016
kiadó:
Nuclear Blast
pontszám:
5 /10

Szerinted hány pont?
( 59 Szavazat )

Persze nem akarom játszani a szemforgató farizeust, elvégre a rockzene a '60-es évek óta a szórakoztatóipar része, engem pedig kifejezetten idegesít, ha valaki hangosan, színpadiasan kárál ezen. Másrészt attól, hogy valamit tudatosan megformaterveznek, még korántsem biztos, hogy lélektelen szemétnek kell lennie, és az axióma fordítva is megállja a helyét: attól önmagában még semmi sem lesz rossz, hogy sokan szeretik. A baj ott kezdődik, ha az említett harcos fanatikusok elkezdik túl komolyan venni ezt az egészet, és önnön vérükkel mossák le a csapatot ért sérelmeket. Mondván, hogy aki szerint a Sabaton végtelenül közepes, vagy urambocsá' elnézően mosolyog a faék zenére elzengett faék szövegekre, az csakis agymosott konzumidióta lehet, mert nem képes agyilag átfogni a svédek magasművészetét. Nos, nem erről van szó. Néha nem árt egyet hátralépni, és elképzelni, miként is szólna egy adott dal mondjuk lakodalmas szintivel gitárok helyett. Garantáltan komoly meglepetés érne egyeseket... És ahogy a torzgitártól, úgy természetesen a történelmi témájú szövegektől sem lesz valami automatikusan értékes.

A Sabaton minden banális egysíkúsága ellenére egyébként tagadhatatlanul jól megtanulta mára a tömegeket mozgató indulók írásának mikéntjét. Ennek megfelelően ez a lemez is tele van a szobába be sem férő módon GRANDIÓZUS!!!!!! kórusokkal, együtténeklős dallamokkal és lendületes csasztuskákkal himnuszokkal. A menetelős tempókkal és HEROIKUS!!!!!! szintetizátoros szőnyegekkel nyitó Spartát, a nekikeseredett Last Dying Breath-et, a hardrockos riffekkel dolgozó címadót, netán a hangszerelésében szellősebb, erősen szintiorientált Shiroyamát garantáltan ezrek üvöltik majd Joakim Brodénnel a koncerteken, nem is beszélve a Winged Hussarsról, amelybe a lemez egyik LEGMONUMENTÁLISABB!!!!!! kórusát pakolták (bár elég önismétlő a nóta, még az ő szintjükön is). Ha pedig még tűzijátékot és ágyúdörgést is pakolnak ezek mellé, tényleg igazi falunapi hangulat népünnepély kerekedik majd a bulikon, különös tekintettel a sárban és sörben dagonyázó germán fesztiválokra. Ezeket a dalokat tényleg a jóisten is arra teremtette, hogy seggrészeg emberek ezrei üvöltsék őket torkuk szakadtából. (De mintha ezt is írtam volna legutóbb.)

Újdonságok azért persze akadnak. A The Blood Of Bannockburn skótdudás megoldásai vagy a The Lost Battalion a bandától már-már meglepően mechanikus megszólalása, tipikustól elütő hangszerelése is mindenképpen azt mutatja, hogy a Sabaton azért tapogatózik erre-arra, és ez dicséretes. Amiatt pedig külön hálás vagyok nekik, hogy ezúttal nem szegődtek Karel Gott és David Hasselhoff nyomába, mint legutóbb a The Ballad Of Bull című egészen rettenetes, táncdalfesztiválos lírával. Tehát amint mondtam, végső soron nincs ezzel az egésszel semmi gond: annak, ami, tökéletesen megfelel a Sabaton, és becsületükre szóljon, hogy nyilatkozataik alapján ma is két lábbal a földön álló, józan, szimpatikus srácokról van szó. Ez a lemez pedig ismét szélesíti majd az amúgy is folyamatosan, szépen hízó tábort. Többet viszont nem érdemes ebbe belelátni.

A konklúzió tehát nálam megint az, mint eddig: értem, mitől működik ennyire a Sabaton, és nem is sajnálom tőlük a sikereket, de ez a zene a maga felszínességével, vásáriságával azért elég messze van attól, ami nekem személy szerint eszembe jut a heavy metal fogalmáról. De nélkülem is van éppen elég ember, aki hallgatja őket, az újabb magyar buli is garantáltan teltházas lesz, szóval alapvetően tökmindegy, mit gondolok a dologról. Ha pedig valaki most 13 éves, és Joakimék számára a belépőcsapat, pár éven belül talán eljut majd olyan zenekarokig is, mint mondjuk az Armored Saint, a Vicious Rumors, a Pretty Maids vagy a {}*.

* Helyettesíts be ide tetszőlegesen egy állati jó, de érdemeihez képest méltatlanul ismeretlen bandát a hagyományos heavy metal vonalról.

 

Hozzászólások 

 
#41 Sabaton 2019-09-21 17:49
Idézet - Xanadu:
Sabaton kolléga!

Bicskanyitogató módon elfogult vagy, baszd meg! Oké, hogy szereted, oppá, mit szereted, imádod, sőőőt, BÁLVÁNYOZOD a Sabatont, azért láss már tovább az orrodnál. Ha lehet. Joakim fingik egy izmosat, majd CD-re veszi, és kiadják, neked az is a zenei csúcsklasszikus ság mintapéldánya? Létezik nálad más IDOL is, mint a Sabaton, vagy csupán velük fekszel és kelsz? Mert van azért még 1-2 banda, csak jelzem. Betegesen véded a svédeket, ez már rég kiderült, és az is, hogy erre nem szedsz megfelelő gyógyszert. ;)


Úgy látom, számodra is az teljes mértékben belefér, ha mindenki össze-vissza szarozza a Sabatont, meg ugyanilyen, a te fogalmazásoddal élve, bicskanyitogató , sőt, még ennél is bicskanyitogató bb stílusban alázza őket. De ezt már megszoktam, élőben is találkoztam már nem egy ilyen taplóval, aki ezt csinálja, de mikor személyesen megkérdeztem tőle, hogy úgy igazán érveljen már, miért is akkora szar a banda, érdekesmód nem nagyon tudott mondani semmit azon kívül, amit szinte mindenhol olvasok, hogy nem ők találták fel a spanyol viaszt a heavy metalon belül, gyenge a zenéjük, az énekesük, érdemtelenül tartanak ott, ahol (ami egyébként baromira nem igaz, de ezt csak az tudhatja, aki a kezdetektől követi őket és látta, hogyan válnak egy 30 perces előzenekarból a Wacken fesztivál főbandájává), stb. Olyat is hallottam/olvastam már, hogy valaki szarozta a Sabatont, közben meg élteti a Bloodboundot, ami valljuk be, eléggé megmosolyogtató (azzal együtt, hogy én is szeretem a Bloodboundot is).
Épp most került ki az új lemezük kritikája, ott szerintem éppen elég jól kibontva leírtam, mit gondolok róla, és nem ám csak pozitív dolgok vannak benne.
A "hozzászólásod" második felére reflektálva, szerintem a 30 éves korosztályból (aminek az első felébe tartozom, mivel épp most lettem 34 éves) baromira nem sokan ismerik a Hellt például, vagy akár a Dream Evilt sem, de említhetném az olyan magyar zenekarokat, mint a Rotor például vagy a szintén említett King Diamondról/Mercyful Fate-ről nem is beszélve.. Már ebből a három-négy bandából kiderülhetett volna, hogy egyáltalán nem egy kis pronyós, divatmajom Sabaton rajongó vagyok, akikből sajnos egyébként egyre több van és lesz, a koncerteken is. Vagy az ide írt első hozzászólásomba n említett többi magyar bandával kapcsolatosan is, nézd meg, hogy a 30 éves korosztályból hányan ismerik ezeket a remek magyar bandákat, akik nagy része sajnos mára feloszlott.
Amit szintén leírtam már, hogy 2007-ben még a Grave Digger miatt mentünk a Pecsába, ami sajnos szintén nem egy hű, de elismert banda (maximum csak Németországban van akkora rajongótábora, amit megérdemelnének ).
Idézet
 
 
#40 Xanadu 2019-09-19 19:35
Sabaton kolléga!

Bicskanyitogató módon elfogult vagy, baszd meg! Oké, hogy szereted, oppá, mit szereted, imádod, sőőőt, BÁLVÁNYOZOD a Sabatont, azért láss már tovább az orrodnál. Ha lehet. Joakim fingik egy izmosat, majd CD-re veszi, és kiadják, neked az is a zenei csúcsklasszikus ság mintapéldánya? Létezik nálad más IDOL is, mint a Sabaton, vagy csupán velük fekszel és kelsz? Mert van azért még 1-2 banda, csak jelzem. Betegesen véded a svédeket, ez már rég kiderült, és az is, hogy erre nem szedsz megfelelő gyógyszert. ;)
Idézet
 
 
#39 Sabaton 2019-08-17 16:32
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Sabaton:
kíváncsi vagyok, lesz-e az új lemezről (The Great War) "kritika" írva.

Lesz, a Sabaton mára akkora, hogy megkerülhetetle n egy rock/metal-oldalon.

Az eredményeiket, illetve azt, hogy az ezeket fialó munka mennyire alapos és kemény volt (vagyis hogy megérdemelten tartanak ott, ahol), senki sem vitatja szerintem.


Dehogynem, a sok irigy, akik folyamatosan azt hangoztatják, hogy érdemtelenül tartanak ott, ahol, azok ezt is kétségbe vonják (meg akik ilyeneket mondanak, hogy a világ szégyene, hogy az Accept volt a vendégzenekaruk , stb). Egyébként, tessék, lehet nyugodtan utánuk csinálni, évi átlag 150 koncertet adni (volt nem egy olyan év, amikor ennél is többet adtak), ami azt jelenti, hogy évi kb. 300 napot turnéznak és csak a maradékot töltik otthon, a családjukkal. És ez csak egy dolog a sok közül.
Amúgy érdekes a cikk végi párhuzamba állítás és a Vicious Rumors vagy a Pretty Maids említése, mert szerintem a Hell mindkét bandánál sokkal izgalmasabb heavy metalt játszik, ám mégsem vergődöm folyamatosan (más platformon sem), hogy miért nincsenek olyan szinten, mint a Sabaton. Vagy említhetném akár a Dream Evilt is, bár nekik az új lemezük nem lett annyira jó, illetve elég hobbibanda is sajnos, pedig sokkal több lehetne bennük, ha igazán komolyan vennék. Sőt, szerintem King Diamond is nagyobb figyelmet érdemelne, igaz, neki az elmúlt lassan több, mint 10 évben bőségesen kijutott sajnos a "jóból". De nagyon örülök, hogy idén kiadta a régóta várt Songs for the Dead Live kiadványt, valamint, hogy készül az új King Diamond lemez, és hogy újra aktív a Mercyful Fate is.
Apropó, láttam, hogy a Civil War egyik lemezéről sincs még kritika írva, az tervben van esetleg a jövőben (tudom, hogy rengeteg banda van és nem lehet mindenről írni)?
Idézet
 
 
#38 Draveczki-Ury Ádám 2019-08-15 06:51
Idézet - Sabaton:
kíváncsi vagyok, lesz-e az új lemezről (The Great War) "kritika" írva.

Lesz, a Sabaton mára akkora, hogy megkerülhetetle n egy rock/metal-oldalon.

Az eredményeiket, illetve azt, hogy az ezeket fialó munka mennyire alapos és kemény volt (vagyis hogy megérdemelten tartanak ott, ahol), senki sem vitatja szerintem.
Idézet
 
 
#37 Sabaton 2019-08-14 20:52
Fú, de jó, hogy nem akadtam rá korábban eme "nagyívű" kommentekre. Nem gondoltam volna, hogy lehet még mélyebbre süllyedni a Hardrock magazin kommentjeitől a Sabatonnal kapcsolatban. Tipikusan látszik, hogy még mindig mennyien vannak, akik mind a mai napig nem tudják megemészteni/feldolgozni, hogy a Sabaton mára meddig jutott...és ha ez így folytatódik, ez csak egyre nőni fog (sajnos, mert egyre több a divatrocker majom a Sabaton koncerteken is). A kedvencem az "ezeknél legalább nem értem a szöveget" agysebész kommentje..pedig az egyik dolog, ami kiemeli őket az átlagosságból, azok a dalszövegeik, a másik pedig a koncertteljesít ményük.
Az eleje (2007) óta követem a pályafutásukat, amikor Európa-szerte is egyre ismertebbek kezdtek lenni, és akkor adták az első magyarországi koncertjüket is (akkor még a Therion és a Grave Digger előzenekaraként játszottak kb. 30 percet a Pecsában). Ahogy teltek az évek a 100 fős közönségekből lett 500, majd 1000, aztán pedig több ezer. 2020. januárjában pedig már itthon is a Budapest Sportarénában fognak fellépni, igaz, nem lesz megnyitva az egész aréna, csak kb. úgy, mint a tavalyi Priesten. Ahogy ez alatt a 12 év alatt szépen, lépésről-lépésre felküzdötték magukat az előzenekari, 30 perces státuszból a Wacken fesztivál főbandájává, ahol idén ünnepelték a 20 éves jubileumukat, és mindkét nagyszínpadon egyszerre adtak nagykoncertet, teltház, 75000 ember előtt; aki számára ez nem becsülendő dolog, az csak szimplán irigy vagy rosszindulatú. Persze, természetesen lehetne itt sorolni neveket, akik valaki(k) szerint sokkal jobbak, mint Joakimék, mégsem ismeri a kutya sem őket, vagy, finomabban fogalmazva, nem illeti meg őket az a siker, amit megérdemelnének (én is tudnék mondani, elég csak például a Hellt vagy a Grave Diggert említenem--hazai színtérről is lenne bőven--Rotor, Stress, Omen, Classica, Missió, Sámán, Damned Spirits' Dance, Snyffiction vagy a Vasmacska), de ezért nem a Sabaton a hibás, aki azért őket hibáztatja, mert hogy emiatt más bandák kevésbé népszerűek, az egyszerűen idióta.
Utána lehet nézni, hogy mit tettek az elmúlt több, mint 10 évben azért, hogy idáig eljussanak: azóta van már saját fesztiváljuk (Sabaton Open Air), saját hajójuk (Sabaton Cruise), saját online rádiócsatornáju k (Sabaton On Air), együttműködtek már a World of Tanks-szel, idén a World of Warships-szel; saját Sabaton History youtube csatornájuk indult idén, mely epizódjaiban a dalaik háttértörténeté t mutatják be kicsit bővebben több neves/ismert történésszel (pl. Indy Neidell)--a Carolus Rex albumot is Svédország egyik legnevesebb történészével (Bengt Liljegren) együttműködve írták meg, hogy minél hitelesebben tudják előadni a Svéd Birodalom felemelkedését (II. Gusztáv Adolf--Gustavus Adolphus és XII. Károly--Carolus Rex svéd királyok uralkodását) és bukását. Úgyhogy, aki azt írja, hogy a dalszövegeik gagyik, először olvasson utánuk, aki meg azt, hogy a koncertjeik falunapokra valók, az pedig előbb nézze meg őket élőben, már csak maga a tank látványa impozáns a színpadon...és akkor még a szögesdrótokról , pirotechnikáról , tűzijátékokról, bombákról, robbantgatásokr ól nem is beszéltem..kíváncsi vagyok, lesz-e az új lemezről (The Great War) "kritika" írva.
Egyedüli negatívumként azt tudnám felhozni velük kapcsolatban, hogy még mindig nem írtak egyetlen magyar-vonatkozású dalt sem, pedig már a 2010-es Coat of Arms lemez óta ígérik. Ráadásul most, a Great War lemezről egy az egyben kihagyták az Osztrák-Magyar Monarchiát, a Központi Hatalmakhoz kapcsolódóan csak a Német birodalom szerepel, és ez egy első világháborús konceptalbumot nézve azért akárhogy is nézem, gáz..
Idézet
 
 
#36 Quintus Publilius 2016-10-12 07:10
Idézet - Karvalyorr:
Sok kisgrofó rajongó!!

Valakinek a SABATON, a többinek ott van a kisgrofó - pákó - győzike triumvirátus!!

Kisgrófó, Győzike, Pákó > Sabaton
Idézet
 
 
-3 #35 Karvalyorr 2016-10-12 05:32
Sok kisgrofó rajongó!!

Valakinek a SABATON, a többinek ott van a kisgrofó - pákó - győzike triumvirátus!!
Idézet
 
 
+2 #34 Draveczki-Ury Ádám 2016-09-26 04:25
Idézet - Fodi:
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Final Command:
Nem, ráadásul szerintem is gyenge. De soha nem jutna eszembe gúnyolódni a zenekaron se azokon akik szeretik.

Nem gúnyolódtam sem a zenekaron, sem azokon, akik szeretik. Inkább a te szövegértési képességeiddel lehetnek problémák, ha neked ez jött le belőle.


Akkor nekem is bajom van a szövegértéssel, mert a csupa nagybetűs, sokfelkiáltójel es kiszólások, meg az áthúzott falunapozás és csasztuskázás nekem is kifejezetten gúnynak tűntek.
Az pedig külön szarul néz ki, hogy a kritikád stílusát kritizálót is tulajdonképpen lehülyézed. Pedig egyébként bírom amit csinálsz általában.

Nem hülyéztem le, de ismételten mondom akkor, hogy nem állt szándékomban gúnyolódni a zenekart kedvelőkön, azt pedig hadd tudjam már én jobban, hogy mit gondolok. :) A zenekarban pedig becsülöm az eredményeiket meg a céltudatosságot , de a zenéjük szerintem gyenge. Ha ezt leírni gúny, hát akkor legyek gúnyos.
Idézet
 
 
#33 Fodi 2016-09-26 00:13
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - Final Command:
Nem, ráadásul szerintem is gyenge. De soha nem jutna eszembe gúnyolódni a zenekaron se azokon akik szeretik.

Nem gúnyolódtam sem a zenekaron, sem azokon, akik szeretik. Inkább a te szövegértési képességeiddel lehetnek problémák, ha neked ez jött le belőle.


Akkor nekem is bajom van a szövegértéssel, mert a csupa nagybetűs, sokfelkiáltójel es kiszólások, meg az áthúzott falunapozás és csasztuskázás nekem is kifejezetten gúnynak tűntek.
Az pedig külön szarul néz ki, hogy a kritikád stílusát kritizálót is tulajdonképpen lehülyézed. Pedig egyébként bírom amit csinálsz általában.
Idézet
 
 
#32 James Smith 2016-09-19 20:36
Idézet - rubikkocka:
Idézet - James Smith:
Kritika: 10/10
Album: 2/10


2? Ez minimum egy tisztességes iparosmunka aminek kissé ismétlés szaga van. A kettőtől nagyon messze van (felfele). Azért legyen már realitás érzéked, ennél klasszisokkal rosszabb albumok vannak. Ha alapból utálod a műfajt akkor megértem a kettő pontot, de akkor meg miért akarod pontozni a lemezt? Én sem fikázok kismillió albumot, amik olyan műfajt képviselnek, amit rühellek.


Ami tisztességes iparosmunka az például az Orden Ogan vagy a Winterstorm legutóbbi lemeze és nem ez.
Idézet
 
 
+1 #31 rubikkocka 2016-09-16 16:46
Idézet - James Smith:
Kritika: 10/10
Album: 2/10


2? Ez minimum egy tisztességes iparosmunka aminek kissé ismétlés szaga van. A kettőtől nagyon messze van (felfele). Azért legyen már realitás érzéked, ennél klasszisokkal rosszabb albumok vannak. Ha alapból utálod a műfajt akkor megértem a kettő pontot, de akkor meg miért akarod pontozni a lemezt? Én sem fikázok kismillió albumot, amik olyan műfajt képviselnek, amit rühellek.
Idézet
 
 
+6 #30 James Smith 2016-09-14 21:05
Kritika: 10/10
Album: 2/10
Idézet
 
 
+2 #29 bélféregtámadás 2016-09-14 11:08
Idézet - sziszka:
Idézet - Final Command:
Idézet - LiliMiciPanniSá ri:
minden elismerésem Ádámé...így lehet intelligensen írni egy zenéről ami nem tetszik......ez volt az első kritika amit úgy olvastam, hogy közben a csapatot nagyon nem szeretem....biztos lila lenne a fejem, hogy nem írhatom le a kritika végén hogy...................................................a Five Finger Death Punch párhuzam pedig mesteri...gratulálok...


Inkább úgy fogalmaznék, hogy próbált felülemelkedni az értelmiségi, sznob, felsőbbrendűség -érzéstől, de a csatát elvesztette.


az ertelmisegi pejorativ jelzo nalad? akkor belfereg a te embered.

Ha Erdélybe jösz el baszlak a kamionommal te szemét !
Idézet
 
 
+4 #28 Draveczki-Ury Ádám 2016-09-14 07:19
Idézet - Final Command:
Nem, ráadásul szerintem is gyenge. De soha nem jutna eszembe gúnyolódni a zenekaron se azokon akik szeretik.

Nem gúnyolódtam sem a zenekaron, sem azokon, akik szeretik. Inkább a te szövegértési képességeiddel lehetnek problémák, ha neked ez jött le belőle.
Idézet
 
 
+3 #27 Jézus 2016-09-13 18:03
https://www.youtube.com/watch?v=UBidV4NDuLI
Azért a focicsapat-indulókkal ne baszakodjunk!

Idézet - redriot:
Idézet - bikfic:
Éppolyan vállalhatatlan mint a Kárpátia, de ezeknél legalább nem értem szöveget .


Jó hasonlat! :D Zeneileg tényleg ugyanakkora tufa ez is. Énektémák itt is tényleg kb. a kocsmai gajdolás és a focicsapat-indulók szintjén vannak. Az sem tett jót nekik hogy a hangzást eltolták ebbe a lakodalmas-szintis irányba. Ez így nagyon híg.
5-6 éve még bírtam őket, az első pár lemezük a maguk módján szórakoztató volt, és nem vették magukat komolyabban a kelleténél. Mára viszont túlnőtték magukat és az sem tett jót nekik hogy Joakim lecserélte majdnem az egész bandát. Durva hogy ezzel a produkcióval stadionturnéra indulhatnak hamarosan... Tényleg kocsmák és falunapok jutnak inkább az ember eszébe.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Slipknot - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Leander Rising - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. február 7.

 

Psychotic Waltz - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Sodom - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Solar Scream - Budapest, Dürer Kert, 2010. november 6.

 

Jerry Lee Lewis - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2010. október 31.