Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Beneath The Void: ...Into Oblivion

beneaththevoid_cTavalyi az album, de a budapesti lemezbemutató miatt talán ma még utoljára aktuális megemlékezni róla, főleg, hogy megérdemli. Ha valaki esetleg nem tudná, a Beneath The Voidban a Kill With Hate-et tisztelhetjük új néven. Amikor megérkeztek az első hírek a jelentős változtatásról, én is csak a fejemet vakargattam, hogy ugyan mi értelme egy bejáratott márkát így megvariálni ennyi év után, a lemez ismeretében azonban több szempontból is érthető a dolog. Így utólag meglepő belegondolni, hogy kilenc teljes év telt el a banda hosszú hányattatások után megjelent Voices Of Obliteration debütálása és e kvázi-folytatás között – a zenei hangsúlyok eltolódása mellett akár ez is magyarázhatja a névváltást.

A lényeg persze annyi, hogy a minőséggel eddig sem volt gond itt, és most sincs. Gyémánt Krisztiánék Beneath The Voidként technikásabb, ha úgy tetszik, progosabb megközelítéssel állnak a dolgokhoz, mint tették ugyanezt Kill With Hate-ként. A zsigerek és az izmok mellett a hallgató agyát is intenzívebben dolgozzák meg ezúttal, ami érdekesebbé, egyénibbé tette a muzsikát, és remekül passzol az ...Into Oblivionön kifejtett kozmikus sci-fi sztorihoz, a csapat ugyanis elhagyta a korábbi véres-horroros szövegeket. Még egy pont, ami cezúrát jelent, és egyértelművé teszi: ez már egy másik történet.

megjelenés:
2021
kiadó:
Metal.hu
pontszám:
8 /10

Szerinted hány pont?
( 13 Szavazat )

Ami magát a zenét illeti, a változások lényege tényleg annyi, amit fentebb írtam: összetettebb, komplexebb, szövevényesebb a muzsika, emellett pedig hangulatosabbra is vették a figurát, aminek egy része nyilván a konceptuális jellegből fakad. Szintén markáns különbséget jelent a korábbiakhoz képest, hogy Krisztián öblös, mély hörgése mellett minden korábbinál kiemeltebb szerepet kap a dalokban Pornói Patrik basszusgitáros károgósabb, hisztérikusabb, akár még azt is megkockáztatom, hogy blackesebb torka. A két eltérő karakterű hang hol markánsan ellenpontozza, hol vállvetve kiegészíti egymást, és kimondottan jól érvényesülnek ezek a megoldások, nem beszélve róla, hogy a dalok karakteressége terén is sokat számítanak.

A muzsika tehát továbbra is egyértelmű death metal hol direkt, hol tekervényesebb riffekkel, hol blastbeatekkel, hol kimértebb, agyszaggatóan súlyos belassulásokkal, meg persze ezek jó ízléssel történő vegyítésével. Az album magabiztossága végig feltűnő, de hát akárhogy is nézzük, gyakorlott veteránokról beszélünk, hiába nincs sok lemez a tarsolyukban. Nem mondom, hogy könnyű hallgatnivaló az ...Into Oblivion, de elvitathatatlan zenei profizmusa mellett határozottan rendelkezik egy erőteljes többlet-atmoszférával is az anyag, amit a borító szín- és képi világával is jól elcsíptek. A kíméletlen, de remekül eltalált, agyas durvulatokat – Rebellion, Refuge és társaik - jól színesítik az olyan elborultabb tételek, mint például a disszonáns hangulattémákkal is operáló By The Seventh, a gitárokban is némi blackes fűszert adagoló, cseppet sem tipikus szerkezetű Stargazer, netán a szépen megfogalmazott melodikus-atmoszférikus középrésszel, zongorás zárással operáló Absolution. De kimondottan nagy húzás a záró, instru Oblivion is a maga hangulatosságával. A kedvenc brutál betonozásom pedig a Terraformban hallható.

Korrekt hangzású, minőségi brutál lemezt tett le az asztalra a Beneath The Void. Tüskéssége, összetettsége miatt nem feltétlenül hallgatható bármikor és mindig, de ha épp elkap a hangulata, nagyon jól tud esni, tényleg nem tudok belekötni. Nem mondom, hogy falrengető újdonságokat hallunk itt, mint ahogy azt sem, hogy bárhol belehallgatva, egyetlen riffből azonnal felismerném a bandát, de az egyéni hang megtalálása tekintetében is komoly előrelépésre került sor, színvonala alapján pedig tényleg simán elférne a lemez a Season Of Mist, a Relapse vagy akár a Napalm portfóliójában. Nyolcasnál magasabb pontszámot nem látok indokoltnak, kevesebbet viszont biztosan nem kaphat a csapat, tényleg továbbra is bőven lenne keresnivalójuk a nemzetközi színtéren. Remélem, nem kell újabb kilenc évet várni a következő lemezükre.

A Beneath The Void lemezbemutató koncertje a Dürer Kertben lesz február 26-án, az Agregator, a Reason és a Mervom társaságában. Részletek itt.

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

The Treatment - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Nitzer Ebb - Budapest, Dürer Kert, 2011. május 1.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Amorphis - Budapest, Diesel Klub, 2010. november 21.

 

Wackor - Budapest, Wigwam, 2005. március 18.