Shock!

november 22.
péntek
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Evil Bards: Through The Mask Of Solitude

1998 óta él és virul az olasz Evil Bards, bár az egyetlen régi tag a csapatban a dobos, Rig. A kezdeti thrash/death metalról mára átnyergeltek a dallamos, svéd ízekkel megtámogatott death/black/doom metalra. Időközben kiadtak néhány kazettát, a most tárgyalt cd mondható a második rendes albumnak, legalábbis ami cd-n megjelent.

megjelenés:
2003
kiadó:
Mae Promotions
pontszám:
2 /10

Szerinted hány pont?
( 0 Szavazat )

Pár hete érkezett meg a cd, azóta szinte hetente kapom a kiadótól a sürgető leveleket, hogy mikor lesz már kritika, bevallom, nehéz írni a zenéről. Legalábbis építő jellegűt, mert cinkeléssel két pillanat alatt telerónék pár sort. Miért? Kezdjük a hangzással. Csörög, sistereg, halvány, gyenge, aránytalan, az olykor felsejlő női vokálok elvesznek a ködben (mondjuk jobb is), a hangszerek valami elképesztően nulla dinamikával szólnak (dinamika? ezt a szót nem ismerik), a cinek surrognak, mintha valami Casio szintiről szedték volna a hangmintákat, a gitár pedig valahol zsezseg a háttérben messze alant. Nagylemezként kiadni valamit ilyen hangzással elég ciki, itthon a házilag készített demók sokkal jobban szólnak. Állítólag stúdióban vették fel, de lehet ez a stúdió a sufnit takarja, amiben van két lavór és néhány lábosfedő.

A zenéről végképp nehéz írni, annyira középszerű, de inkább semmilyen. Ezerszer elpuffogtatott riffek, megjegyezhetetlenek, az intenzitást, ötletességet hírből sem ismerik. Ráadásul veszettül hullámzó a hangszeresek pontossága (pontosság? mi az?..) A vokál egyrészt túlságosan a háttérben szól, másrészt ez is a zenéhez illő semmilyen tucathörgés, cseppnyi dinamika, érzelem nélkül. Hat dal található a cd-n, plusz egy demós nóta (még rosszabb hangzással) meg egy bónusz nóta, még az előzőeknél is halványabb sounddal. A női ének egyenesen ijesztő itt. Jajj. Bevallom nagyon-nagyon nehezemre esett végighallgatni. Én meg itten döbbent arccal és nagyra kerekedett szemekkel ülök, hogy: miért, miért, miért?... A mázli, hogy csak 33 percig tart mindez. Borító gyanánt egy kétoldalas színesnyomtatós papírlap érkezett, ha ez a "gyári" is, akkor inkább nem mondok semmit...

Ilyenkor (is) eltöprengek, hogy remek dolog, hogy annyi ember zenél és munkát, energiát fektet a zenélésbe, de nem biztos, hogy a végeredményt mindenképpen a világra kellene ömleszteni. Sajnos túl sok építő jellegűt nem tudtam írni... hm... a honlapjuk egész ügyes... A zenélést meg egyelőre folytassák a próbaterem falai között, sok munka kell(ene) még ide, hogy ebből értékelhető és izgalmas produkció szülessen. De könyörgöm, ha '98 óta csak erre voltak képesek, van még értelme itt bárminek is?

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

King 810 - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2015. február 5.

 

Orphaned Land - Budapest, Club 202, 2013. október 4.

 

Rise Against - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Slayer - Tokaj, Hegyalja Fesztivál, 2011. július 15.

 

Thaurorod - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Watch My Dying - Gödöllő, Trafó, 2003. május 23.