Mike Varney az a suszter, aki mindörökre marad a kaptafánál: még a 2000-es évek derekán is elő tud állni újabb gitárhős-jelöltekkel. Most éppen az olasz Fabrizio Leo a soros, aki tényleg mindenben megfelel Mike ízlésének és mindazokénak, akik instrumentális gitárlemezekkel kelnek és fekszenek.
megjelenés:
2006 |
kiadó:
Mascot / Musicworld 2000 |
pontszám:
7 /10 Szerinted hány pont?
|
Fabrizio bizony alaposan kitanulta az iskolát, 15 (!) számos lemezén minden megtalálható, amiért Satrianit, Vait, Tony MacAlpine-t, Vinnie Moore-t vagy éppen Szekeres Tamást kedvelni lehet (Moore tiszteletére külön dal is született Fabrizio műhelyében Yeah Vinnie! Címmel). Ennél se nem több, se nem kevesebb az album – picit talán több benne a jazzes elem, mint a „nagyok" munkáiban.
Mindenesetre felettébb élvezetes hallgatni, mégsem valószínű, hogy túl gyakran előveszem majd a kritika megírása után – igaz, mások instrumentális lemezeivel sem túl gyakran teszem ezt. Ettől persze a Cutaway is nagyon jó, meg persze azok a klasszikusok is, amelyek Fabrizio-t inspirálták. Ilyen zenét akár egy héten többször is meg tudnék nézni koncerten (talán máshol már említettem, mennyire tetszett a G3 Live In Denver DVD-je), de lemezen nem annyira talált meg a stílus. Pedig meg kell mondjam, azokból a figurákból, amelyek itt is dögivel hallhatóak, sosem elég. És, mi tagadás, arra is jó ez a teljes egészében házistúdióban (=otthon, a számítógéppel?), dobgéppel rögzített anyag, hogy elgondolkozzam azon, milyen bandában is tudnám elképzelni Fabrizio-t „sima" gitárosként. Blues-os hard rock? Progresszív metal? Thrash? Power metal? Jazz-rock? Az egészben az a jó, hogy bármilyen műfajt kinézek-kihallok a srácból. Hiába Cutaway tehát a cím, nálam nem vágta el magát olasz barátunk.