Shock!

december 23.
hétfő
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Goad-Ed: To Die Is Gain

A Goad-ed (vagy Goaded, mindig másképp írják) annak a Tracy G-nek a bandája, aki annak idején Dio mellett pengetett jó pár évig. Ha máshonnan nem, innen azonnal ismerős lehet a dallamos zenék híveinek a neve. A srác gyakorlatilag gyerekfejjel kezdett gitározni: amikor más még javában matchboxokat tologat, ő már szorgalmasan gyakorolt, és ennek meg is lett az eredménye, ízes, tipikusan tengerentúli gitározása könnyen megszerethető sokak számára.

megjelenés:
2008
kiadó:
Spooky G Label
pontszám:
7,5 /10

Szerinted hány pont?
( 0 Szavazat )

A zenekar torka egy totálisan ismeretlen név, Jason Witte, aki helyenként olyan, mint egy Layne Staley-be öltött karcosabb Sebastian Bach, tipikusan amerikai hang, hasonlót Európában képtelenség találni, Amerikában meg minden második bokor egy ilyen énekest köp ki. Seb Bach miatt ráadásul helyenként az is ott fészkelődött a gondolataimban, hogy egyes témák mintha egy modern Skid Rowt mutatnának (nem, nem a most működőét), főleg a tökös, groove-os Watch The Empire Falls című dalban érezni ezt, amelyik egyben az egyik kedvencem is az albumról. Aztán van itt olyan is, ami sokak számára hajmeresztő lehet: a cd végefelé hallható Dead Inside tipikusan egy mai hajmetal szerzemény: laza, feelinges, benne van a „bugi". Mellette a Traped Alive, a grunge-os Bury Me, és a lüktetős refrént hozó In Greed You Trust tetszettek a legjobban.

A vicces az, hogy hiába amerikai szőrös torok, hiába tök korrekt az egész, ha hazai produkció lenne, simán megkapná, hogy olyan „magyaros". Miért? Mert „vonalasan" énekel a srác, nulla kifejezőkészséggel, mondjuk ki: Jason Witte roppant unalmas. Az egy dolog, hogy a hangok a helyükön vannak és kijön egy viszonylag erős hang a torkán, de mivel nem csak riffközpontú, hanem énekközpontú a lemez, ennek el kellene vinnie a zenét hátán. Az ének(es) középszerűsége miatt egészen biztosan el fog tűnni a süllyesztőben ez az anyag, különösebb sikerek nélkül. Korrekt ugyan, de semmi extra, nem borzongatja meg az embert, tartós libabőrt meg a legközelebbi baromfitelepen előbb találhatunk, mint a lemezen. Kár, mert amúgy a zene tényleg rendben van, eleve bírom ezt a fajta vastag, valahol dzsunka, de azért mégis sok finomságot rejtő zenét. Az érzelmek totális hiánya leginkább a lemez líraijában, a Your Strength-ben ütközik ki igazán, fáj a dal, de leginkább azért, mert simán hallani, hogy milyen lehetett volna, ha.

Bizonyos szempontból egy hangyányit rokonnak érzem a formációt a Hellyeah-vel, ott is hiába jók a zenészek, az alapok, valamiért mégsem áll össze az egész. Az viszont már most tény, hogy a Goaded-ot sokkal szívesebben hallgatom, mint a Hellyeah-t.

Tracy G klasszikusát, a WWIII-t nyomokban fel lehet fedezni a gitártémákban (pl. a Broken Man kezdése), de úgy, hogy az időközben felbukkanó összes stílus átment rajta: gyakorlatilag olyan a zene, mintha a nyugati-parti összes stílust, a hajmetaltól kezdve a grunge-ig összemixelnéd Dél-Texas mocsarával. A furcsa az, hogy mikor megkaptam a lemezt, egy ideig szinte ki sem lehetett robbantani a lejátszóból. Tény, hogy elsőre hatásos, de a kezdeti felindulás csillapodásával sorra bukkantak elő azok a „hibák", amelyek sokadik hallgatás alkalmával egyre inkább (szemet) fület szúrnak.

Tracy G mellett Larry „Bones" Dennison bőgőzik (szintén ex-Dio), illetve Ray Luzier dobol a lemezen, akinek nevét a Korn miatt lehetett mostanság hallani. Az ultraronda, leginkább valami alsó-középkategóriás death metal csapatot idéző borító riasztó lehet (bár ahogy elnézem, Tracy G valamiért a kezdetek óta ragaszkodik az ocsmány borítókhoz, az átlaghoz képest ez még elfogadható). A cd leginkább azoknak ajánlható, akik szeretik a mai ízű, de azért dallamos bandákat, ám nem igazán várnak nagy megfejtéseket egy lemeztől. Háttérnek, autózáshoz kellemes, sőt, szerethető, de túlértékelni felesleges.

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Riverside - Budapest, A38, 2013. május 23.

 

Jeff Loomis - Budapest, Dürer Kert, 2012. november 11.

 

Sting - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. június 30.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Wackor - Budapest, Süss Fel Nap, 2005. február 8.