Shock!

november 24.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

K3: Under A Spell

A K3 kód egy hazai instrumentális/progos (inkább metal, mint rock) zenekart takar, akikről gyakorlatilag az ilyen zenék után nagyon kutatókon és az un. szakmabelieken kívül túl sokan nem tudnak, pedig! Pedig nagyon is érdemes, ezen a vonalon gyakorlatilag a hamvába holt minden hasonló próbálkozás eddig.

megjelenés:
2007
kiadó:
szerzői kiadás / CLS
pontszám:
9 /10

Szerinted hány pont?
( 3 Szavazat )

A zenekar nem is annyira fiatal, 1995-ben alapította Kállai János gitáros, a hármas szám pedig nyilvánvalóan azt jelenti, hogy csupán hárman zenélnek a csapatban (Nagygyörgy Gábor – dob, Szuna Péter – basszusgitár).

A lemezen 9 nóta hallható, főleg Satriani-vonalon (mellette azok az elsőrangú gitáristenek érezhetők, akiken magam is nevelkedtem, mint Steve Vai, Greg Howe és társai, na meg John Petrucci), ami nem is meglepő, a csapat évekig Satriani feldolgozásokat játszott. Mivel egyik legnagyobb favoritom ebben a műfajban Satriani mester, nagyon kíváncsi voltam, vajon tudnak-e ők is dalokat írni, vagy csak hangszervillogtatásról szól a történet. Szerencsére az előbbihez van szerencsénk, a K3 nótáiban is megvan az a bizonyos ragadós „folyósság", ami elengedhetetlen a jó gitárzenékhez. A riffelés súlyossága mellett van klasszikusabb tekerés, modernebb-ízű magamutogatás, és a dobtémák is okosan illeszkednek a nóták szerkezetéhez. Nincs túljátszva semmi (legalábbis az én ízlésemnek teljesen tökéletes mindez), a dalok hangulata változatos. Annak ellenére, hogy nem hiányzott az ének a nótákból, egy-két helyen elképzeltem mekkorát dobna egy jó torok mindezen, de hát kényes feladat lenne ez itthon, úgy érzem.

A cd egyik érdekessége a Path Of A Storm, melyben nem kisebb név szerepel, mint Jordan Rudess a Dream Theaterből és Rajkai Péter, akinek az Ytsejam zongorás átiratát köszönhetik a dreamerek. És itt álljunk meg egy pillanatra: annak ellenére, hogy korántsem a kedvenc billentyűseim közé tartozik Rudess, azért mindenképpen szívet melengető egy ilyesféle kollaboráció. Ráadásul nem csak ezért a lemez egyik legjobbja, itt egy kicsit jobban megtekerték a srácok a témát, mondhatni drímesítették önmagukat. Ízig-vérig ütős dal, le a kalappal! A záró nóta bónuszként lett feltüntetve, amit máshol is vettek fel, ami talán csak azért lett bónusz, mert hallhatóan másképp szól, hangulatában semmi kivetnivalót nem találni benne.

A hangzás még nem csúcsminőség (pl. a dobok is kilógnak helyenként), de ezt már csak az én vájtfülem mondja, ehhez a zenéhez karakteresebb soundot képzelnék el, de majd legközelebb. A körítés igényes, minden ízében nyugatra való produkció – remélem, hogy előbb-utóbb valamilyen formában eljut a hírük határainkon túlra, megérdemelnék. Nem csak odafigyelős zenehallgatáshoz, hanem autózáshoz, háttérzenének is kiváló ez az üresjárat nélküli negyven perc – nincs túlhúzva, pont annyit raktak a korongra, amennyi egészséges. Instumentális zenék rajongóinak pedig egyértelműen kötelező beszerezni, az pedig holtbiztos, hogy sokat fogom még hallgatni.

Soha rosszabb debütálást!

 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Red Dragon Cartel - Budapest, A38, 2014. május 5.

 

Eric Martin - Budapest, PeCsa Music Café, 2013. március 9.

 

Slayer - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2011. április 8.

 

Destruction - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Wackor - Budapest, Kultiplex, 2005. október 8.

 

Wackor - Budapest, A38, 2004. szeptember 29.