Van valami kellemesen nosztalgikus abban, hogy az új Lana Lane-lemez nyitószámának címe Remember Me. Valóban, rég nem látott kedves ismerősként köszönt ránk a dal és vele együtt a kellemesen telt, mégis szellős, a mai túltermelésben üdítően ható sound. Nemcsak, hogy emlékszünk rá, de mi tagadás, hiányzott is: öt-tíz évente jólesik fülnek-szívnek-léleknek egy új Lane-Norlander dalcsokor. Dallamos fronton tulajdonképpen senki sem játssza ezt a progos hatású rockzenét úgy, mint ők, markáns stílusjegyekkel, de zenekari munkában, dalközpontúan gondolkodva. Erik Norlander, bár a Wakeman-Emerson iskola éltanulója volt, sokat merített Ken Hensleytől és a nagy tengerentúli AOR-zeneszerzőktől is, ennek köszönhetően tehát mindig oda tudott figyelni az egyensúlyra, és sosem telepedett rá a zenére billentyűivel, még szólólemezein sem. Persze villantani is tud, ha kell, de fontosabb számára a hangszerelés, a zenei finomságok és a közérthető megfogalmazás.
Persze ha a zenekarodban a feleséged az énekesnő, ráadásul olyan hanggal, amilyen Lanának van, muszáj odafigyelni az énektémákra, meg arra, hogy mit raksz ezek alá. Milyen is ez a hang? Talán az egyik legkülönlegesebb a színtéren, és az isten is arra teremtette, hogy az itt és a korábbi lemezeken hallható igényes, elegáns, mégis erőteljes alapokra feltegye az i pontját. Baromi jó a surround hangszórók előtt ülve vagy fejhallgatóval figyelni a zenét, a dalokban rejlő ezernyi finom apróságot, például ahogy a húzósabb témák alól felsejlenek az akusztikus díszítések vagy ahogy Erik diszkréten szőnyegez. És ki kell emelni a gitármunkát is (Jeff Kollmann és Mark McCrite is régi családtagok, utóbbi basszuson is játszik), ami szintén nem hivalkodó, de rendesen odatették: rögtön a már említett nyitódal szólója is baromi élvezetes, de hallunk még érdekességeket a továbbiakban is. A dobsound és a játék is kimondottan tetszik, Greg Ellis elegánsan teszi hozzá a magáét a zenéhez, rengeteg ízes figura, apró díszítés színezi a viszonylag egyszerű ritmusokat. Nem tudom, pontosan hogyan vették fel a lemezt, de ha azt mondanák: ugyanúgy, mint ahogy a három előzetes klipben együtt játszanak abban a szobában, simán elhinném.
A Remember Me-n kívül nagy kedvenc lett a Bring It On Home (bár itt tetten érhető némi önplágium a Garden Of The Moon debütről), a '70-es éveket idéző Lady Mondergreen (ha már felmerült Hensley neve az elején), a Miss California (nem úgy, ahogy elsőre gondolnánk, ez egy nagyon szép, honvágy-tematikájú merengés) és nagyot mennek a címadó dal 8 és fél percével is, ebben még Pink Floyd is van, és talán a régi Ayreon-vendégszereplések is Erik eszébe jutottak komponáláskor.
Semmi szükség túlmagyarázni a dolgokat, ez itt 58 perc idegnyugtató, ránckisímító, kellemes hard rock, kiemelkedő énekhanggal, modernkedés és különösebb kilengések nélkül, túlzásba nem vitt, megkapó lírai pillanatokkal. Sure we remember you, Lana.
Hozzászólások
Gondoltuk, tegyünk egy próbát, hátha nem téríti el pár troll a dolgot az öncélú lemínuszolás és felpluszolás felé, mint legutóbb. Mi szeretjük ezt a feature-t, jó lenne, ha maradna.
(Más: hogyhogy visszatért a kommentek értékelésének lehetősége?)