Shock!

november 21.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

CD kritika tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Skid Row: Live In London

skidrow_cMeglehetősen skizofrén helyzetben jelent meg ez az album. Addig oké, hogy hiába férhetők hozzá ilyen-olyan élő felvételek a Skid Row minden korszakából, amolyan klasszikus koncertlemezt még sosem készítettek. Viszont az anyagot még Erik Grönwall-lal a mikrofonnál rögzítették, aki – érthető egészségügyi szempontokból – már nincs a fedélzeten, a közeljövőben a Skid Row-nál jóval kevesebbet koncertező Michael Schenker oldalán lehet majd találkozni vele. Új énekes pedig még nincs. Vagyis kissé a senkiföldjét tapossuk, és akkor abba már bele sem megyek, mi értelme van egyáltalán 2024-ben sima koncertalbumokat megjelentetni.

A fentiek fényében eleve csak kötelező kíváncsiságból indítottam el a lemezt, és legközelebb 73 perccel később ocsúdtam fel, miután lepörgött. Aztán megint. Mint ebből is sejtheted, akármilyen körülmények között is jött ki, ez egy baromi jól sikerült anyag: tényleg élő dinamikájú, erőteljes, igazi koncerthangulatú cucc a Skid Row-életmű legjavával és egy elképesztően átütő frontemberrel. Nem tudom, mennyi utómunka lehetett rajta, de azt gyanítom, nem sok, és ennek fényében kissé keserédes is hallgatni. Mert tény: stúdióalbumok, dalok terén ez a zenekar rég elmondta már, ami benne volt, a The Gang's All Here lemez sem nőtt túl az „oké, egész jó" kategórián. Azonban élőben Grönwall az itt hallottak alapján olyan mértékben szolgáltatott igazságot ezeknek a daloknak, mint egyetlen elődje sem a klasszikus felállás nagy szétrobbanása óta.

megjelenés:
2024
kiadó:
earMUSIC
pontszám:
- /10

Szerinted hány pont?
( 22 Szavazat )

Komolyan, ha nem tudnám, amit tudok, simán elhinném, hogy a klasszikus felállást hallom valamikor a '80-as és a '90-es évek fordulójáról – kivéve, ha nem lennék azzal is tisztában, hogy Sebastian Bach igazából akkoriban sem énekelt annyira jól élőben, mint itt Erik. Ma meg aztán... inkább hagyjuk is. Vagyis a végeredmény maximálisan autentikus, ezeket a dalokat pedig tényleg mindig jó hallani. Szóval nagy kár, hogy nem értek meg ezzel a felállással egy újabb európai klubturnét, benne egy magyar állomással, mert az itt hallottak meg a neten előtúrt koncertrészletek alapján garantáltan eszeveszett lett volna.

Ami a műsort illeti, a papírforma érvényesül, amit ebben az esetben nem is bánok: az első lemezre és a Slave To The Grindra épül a szett, kiegészülve a kötelező Psycho Therapyval meg három új dallal (The Gang's All Here, Tear It Down, Time Bomb). Utóbbiak elég korrektül besimulnak a programba, nincs velük semmi gond. És mivel a régiek közül két leghatalmasabb kedvencem, a The Threat és a Livin' On A Chain Gang is itt figyel, nem is beszélve a kötelező überslágerekről (18 & Life, I Remember You, Youth Gone Wild, Monkey Business, Slave), tényleg eszem ágában sincs panaszkodni.

Mivel Snake, Rachel Bolan és Scotti Hill bevallottan nem kokszolták el a fénykorban szerzett millióikat, az egyik oldalról kellemes pozíció a Skid Row-é, mert tényleg azt csinálnak, amit akarnak. A másik szemszögből meg kifejezetten kellemetlen helyzetben vannak, hiszen bárkit is löknek a frontra, örökké Sebastiant emlegeti majd mindenki. Mondjon akármit Dave meg Rachel, aligha lett volna ennyi énekesváltásuk az évek során, ha ez nem lenne tényleg kardinális probléma. Megértem ugyanakkor, hogy még dollármilliós ajánlatok ellenében sem akarnak visszavenni egy kiszámíthatatlan, nagyra nőtt gyereket, akinek ráadásul mostanra már hangja sincs. (Bár az új lemeze ettől függetlenül is elég jól sikerült.) Az itt hallottak alapján azt kell mondanom, sajnálom, hogy Erik nem tudott megmelegedni a bandában.

 

Hozzászólások 

 
#7 Ric$ 2024-10-04 08:33
Idézet - Martin:
Ric$: Én is imádtam Solingert, még Bachnál is jobban, és szerintem pont akkor kezdtek volna el beindulni újra lemezfronton amikor kitették. '13-ban és '14-ben kijött a két EP, a harmadik pedig elvileg pont '15-ben jött volna ki, mire a különválás történt. Nem vagyok benne biztos de simán el tudom képzelni hogy az akkor megírt dalokhoz írtak még egy párat és így lett végül teljes lemez a Gangs All Here mert van rajta nem egy olyan dal, ahol szinte hallom Johnny énektémáit. (És Grönwall is pont úgy énekel.)


Jó érzés, hogy nem vagyok egyedül! :D
Idézet
 
 
#6 Martin 2024-10-03 16:35
McFly: A videón tényleg állatnak tűnik és az élő teljesítményéve l nincs is bajom. Mondom, a régi nótákat is tök jól nyomja, csak egyszerűen az albumokon annyira lapos a dobolása. Nem elég kreatív a csávó. Tipikusan az a fajta akinek szerintem azt is megmondják hol mit doboljon. :D (Mondjuk a diktátor Bolanből ki is nézem hogy tényleg így van xD)
Az említett fezenes bulin is jól játszott, sőt, egy haverom szerint aki látta őket ausztriában pár éve az Ugly Kid Joe-val ott is nagyon állat volt a játéka. (Azon sajnos nem voltam ott.)
Szóval az élő teljesítményébe nem lehet belekötni az biztos. De sajnos kreativitásban sehol sincs Rob Affuso és Phil Varone-hoz képest. (Végre eszembe jutott a neve :) )

Ric$: Én is imádtam Solingert, még Bachnál is jobban, és szerintem pont akkor kezdtek volna el beindulni újra lemezfronton amikor kitették. '13-ban és '14-ben kijött a két EP, a harmadik pedig elvileg pont '15-ben jött volna ki, mire a különválás történt. Nem vagyok benne biztos de simán el tudom képzelni hogy az akkor megírt dalokhoz írtak még egy párat és így lett végül teljes lemez a Gangs All Here mert van rajta nem egy olyan dal, ahol szinte hallom Johnny énektémáit. (És Grönwall is pont úgy énekel.)
Idézet
 
 
#5 Ric$ 2024-10-03 11:28
Idézet - Martin:
Az énekesváltásokk al kapcsolatban csak annyit hogy nem Sebastian Bachot nem sikerült pótolniuk, hanem Johnny Solingert. Bach után elég volt 5 év hogy találjanak egy új énekest akivel 15 évig elmuzsikáltak vígan. (Csak hát sajnos csóri a végére masszív alkoholistává vált.) Mióta Johnny kiszállt/kidobták azóta megy ez a bohóckodás az énekesekkel. Tony Harnell bevétele alapból egy poén volt, sem a hangja sem a személye nem passzolt a bandához. ZP már sokkal inkább, de vele meg gondolom emberileg akadtak problémák (bár nyilván ő húzta a legtovább az újabb énekesek közül...). Szegény Erik pedig hangilag tökéletes volt a zenekarhoz, de abszolút hiányzott belőle az a vadság amit egy ilyen zenekartól elvárna az ember. Ezzel szembem számomra teljesen meglepő módon Lzzy Hale tökéletes volt minden szempontból. Elképesztően jól énekelte a dalokat pedig én hallottam már őt élőben iszonyatosan rikácsolni és ormótlanul bömbölni is. De amit a Skid Row bulikon leművelt (persze csak a mobilos felvételek alapján) azok bőven az elvárható felett voltak.
Szóval lehet tényleg nem lenne hülyeség megtartani őt, bár én jobban örülnék egy ZP-s visszatérésnek. Ám Bach, akármekkora rákkenroll isten is, szerintem fölösleges lenne visszahozni. Ők biztos hogy nagyot kaszálnának vele, de album szinten valószínűleg ugyanúgy kínlódnának mint a Guns az újjáalakulás óta.


Ez egy kicsit más téma de fura számomra hogy mindig mindenkit az énekes személye akaszt ki, pedig számomra a dobos gyengébb pont ebben a zenekarban. Nincs különösebb gond Rob Hammersmith-szel, korrektül eldobol ő minden régi dalt, de valahogy a vele készült felvételekben nem igazán brillírozik. Egyszerűen nincs húzása a dobolásának. A Time Bomb, a Hell or Highwater vagy a kicsit régebbiek közül a Kings of Demolition tökéletes példa erre. Azoknak a daloknak húzniuk kellene mint az állat, de hiába a feszes riffek, valahogy a dobolás számomra agyonvágja az egészet. Mindig elgondolkodom rajta hogy azért ezek Rob Affuso-val mennyivel ütősebb nóták lehettek volna. Vagy a Saigon Kickes pornós csávóval akinek jelenleg nem jut eszembe a neve. Pedig ő is marha jól dobolt a Thickskinen.


Végre valaki, aki megemlíti Solingert! Elképesztő torok volt a csávó, vele szerettem legjobban a bandát és a koncerteken is baszott jól működtek!
A lemezkérdésben is egyetértünk, főleg, hogy a Skid Row azért nem volt túl tigris lemezek terén az elmúlt 25 évben. Mondom ezt annak ellenére, hogy a Thickskint és a Revolutiont is szeretem, akárcsak a két EP-t. (A legutóbbi is inkább csak aranyos, mint jó.)
Idézet
 
 
#4 Mcfly 2024-10-03 08:24
Idézet - Martin:
Az énekesváltásokk al kapcsolatban csak annyit hogy nem Sebastian Bachot nem sikerült pótolniuk, hanem Johnny Solingert. Bach után elég volt 5 év hogy találjanak egy új énekest akivel 15 évig elmuzsikáltak vígan. (Csak hát sajnos csóri a végére masszív alkoholistává vált.) Mióta Johnny kiszállt/kidobták azóta megy ez a bohóckodás az énekesekkel. Tony Harnell bevétele alapból egy poén volt, sem a hangja sem a személye nem passzolt a bandához. ZP már sokkal inkább, de vele meg gondolom emberileg akadtak problémák (bár nyilván ő húzta a legtovább az újabb énekesek közül...). Szegény Erik pedig hangilag tökéletes volt a zenekarhoz, de abszolút hiányzott belőle az a vadság amit egy ilyen zenekartól elvárna az ember. Ezzel szembem számomra teljesen meglepő módon Lzzy Hale tökéletes volt minden szempontból. Elképesztően jól énekelte a dalokat pedig én hallottam már őt élőben iszonyatosan rikácsolni és ormótlanul bömbölni is. De amit a Skid Row bulikon leművelt (persze csak a mobilos felvételek alapján) azok bőven az elvárható felett voltak.
Szóval lehet tényleg nem lenne hülyeség megtartani őt, bár én jobban örülnék egy ZP-s visszatérésnek. Ám Bach, akármekkora rákkenroll isten is, szerintem fölösleges lenne visszahozni. Ők biztos hogy nagyot kaszálnának vele, de album szinten valószínűleg ugyanúgy kínlódnának mint a Guns az újjáalakulás óta.


Ez egy kicsit más téma de fura számomra hogy mindig mindenkit az énekes személye akaszt ki, pedig számomra a dobos gyengébb pont ebben a zenekarban. Nincs különösebb gond Rob Hammersmith-szel, korrektül eldobol ő minden régi dalt, de valahogy a vele készült felvételekben nem igazán brillírozik. Egyszerűen nincs húzása a dobolásának. A Time Bomb, a Hell or Highwater vagy a kicsit régebbiek közül a Kings of Demolition tökéletes példa erre. Azoknak a daloknak húzniuk kellene mint az állat, de hiába a feszes riffek, valahogy a dobolás számomra agyonvágja az egészet. Mindig elgondolkodom rajta hogy azért ezek Rob Affuso-val mennyivel ütősebb nóták lehettek volna. Vagy a Saigon Kickes pornós csávóval akinek jelenleg nem jut eszembe a neve. Pedig ő is marha jól dobolt a Thickskinen.


A koncertlemezen pazar számomra a dob, de sajnos láttam már koncertlemezt készülni, így arra sajnos nem érdemes adni:D de ez a 2016-os drum can videója nekem meggyőző, mondjuk azóta nyilván romolhatott: https://www.youtube.com/watch?v=MS3Vf_9kUWg

Nem emlékszem, hogy a Fezenen milyen volt, pedig valahol nagyon elöl álltam:D
Idézet
 
 
#3 Draveczki-Ury Ádám 2024-10-02 20:11
Idézet - Darkos-Nádas:
Off: Lehet, hogy már kérdezték korábban, de a fantasztikus új Nile lemezről lesz- e kritika?

Igen, napok kérdése.
Idézet
 
 
#2 Darkos-Nádas 2024-10-02 15:17
Off: Lehet, hogy már kérdezték korábban, de a fantasztikus új Nile lemezről lesz- e kritika?
Idézet
 
 
#1 Martin 2024-10-02 13:50
Az énekesváltásokk al kapcsolatban csak annyit hogy nem Sebastian Bachot nem sikerült pótolniuk, hanem Johnny Solingert. Bach után elég volt 5 év hogy találjanak egy új énekest akivel 15 évig elmuzsikáltak vígan. (Csak hát sajnos csóri a végére masszív alkoholistává vált.) Mióta Johnny kiszállt/kidobták azóta megy ez a bohóckodás az énekesekkel. Tony Harnell bevétele alapból egy poén volt, sem a hangja sem a személye nem passzolt a bandához. ZP már sokkal inkább, de vele meg gondolom emberileg akadtak problémák (bár nyilván ő húzta a legtovább az újabb énekesek közül...). Szegény Erik pedig hangilag tökéletes volt a zenekarhoz, de abszolút hiányzott belőle az a vadság amit egy ilyen zenekartól elvárna az ember. Ezzel szembem számomra teljesen meglepő módon Lzzy Hale tökéletes volt minden szempontból. Elképesztően jól énekelte a dalokat pedig én hallottam már őt élőben iszonyatosan rikácsolni és ormótlanul bömbölni is. De amit a Skid Row bulikon leművelt (persze csak a mobilos felvételek alapján) azok bőven az elvárható felett voltak.
Szóval lehet tényleg nem lenne hülyeség megtartani őt, bár én jobban örülnék egy ZP-s visszatérésnek. Ám Bach, akármekkora rákkenroll isten is, szerintem fölösleges lenne visszahozni. Ők biztos hogy nagyot kaszálnának vele, de album szinten valószínűleg ugyanúgy kínlódnának mint a Guns az újjáalakulás óta.


Ez egy kicsit más téma de fura számomra hogy mindig mindenkit az énekes személye akaszt ki, pedig számomra a dobos gyengébb pont ebben a zenekarban. Nincs különösebb gond Rob Hammersmith-szel, korrektül eldobol ő minden régi dalt, de valahogy a vele készült felvételekben nem igazán brillírozik. Egyszerűen nincs húzása a dobolásának. A Time Bomb, a Hell or Highwater vagy a kicsit régebbiek közül a Kings of Demolition tökéletes példa erre. Azoknak a daloknak húzniuk kellene mint az állat, de hiába a feszes riffek, valahogy a dobolás számomra agyonvágja az egészet. Mindig elgondolkodom rajta hogy azért ezek Rob Affuso-val mennyivel ütősebb nóták lehettek volna. Vagy a Saigon Kickes pornós csávóval akinek jelenleg nem jut eszembe a neve. Pedig ő is marha jól dobolt a Thickskinen.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

Devin Townsend Project - Budapest, Barba Negra Music Club, 2015. március 12.

 

Anneke Van Giersbergen - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Helstar - Budapest, Club 202, 2012. szeptember 12.

 

After All - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 11.

 

Wisdom - Budapest, Sziget fesztivál, 2007. augusztus 14.