Shock!

november 21.
csütörtök
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Koncert tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

I Am Morbid, Necrophagia - Budapest, 2017. május 31.

0602iam1Hakni – látszólag szimpla és egyértelmű jelentésű szó, mégis rengeteg mindent takarhat. Mert ahhoz ugye nem nagyon férhet kétség, hogy amit David Vincent és Tim Yeung, illetve két gitárostársuk az I Am Morbid nettó nosztalgiaprogramjában elővezet, az bizony klasszikus értelemben vett hakni. A valódi Morbid Angelnél mindenképp kevesebb ez a sztori, és hosszabb távon is kevesebb marad, hiszen pont az agytröszt hiányzik belőle. Viszont tribute-nál már csak a két főhős miatt is alapból több, és aki lejött az idei tavasz utolsó estéjén a Dürerbe, alighanem abban is egyetért velem: zeneileg ebbe a produkcióba elég bajosan lehetne belekötni.

A kaliforniai Helsótt elég korán kezdett, így lemaradtam róluk, de a visszajelzések és az itt-ott csekkolt vélemények alapján nem veszítettem sokat. A Necrophagia viszont roppant kellemes csalódást jelentett. No, nem mintha bármi bajom lenne az amerikai ős-deathrasherekkel, de ha létezik a földön kultikus banda, azok Killjoyék, és mivel bevallom, nem néztem tőlük előzetesen aktuális koncertvideókat a neten, arra számítottam: maga a produkció is leginkább kedvesen kultikus lesz. Ehhez képest viszont lecsavarták a fejemet, és ebben nincs túlzás. Baromi hangosan, de tisztán szóltak, a tavaly igazolt Serge Streltsov gitárosnak köszönhetően pedig egyetlen hangszerrel is úgy dörrentek meg, mint mások kettővel sem, és ez a tény, illetve Killjoy mániákus színpadi munkája helyből eladta a show-t. Valahol persze vicces, hogy Serge alighanem még meg sem született, amikor a miniatűr – és ezt most értsd szó szerint, mert kábé 160 centi magas – frontember először összehozta a bandát, de hát ez már csak így megy...

időpont:
2017. május 31.
helyszín:
Budapest, Dürer Kert Room 041
Neked hogy tetszett?
( 14 Szavazat )

A Necrophagia nyilvánvalóan nem számít a világ legkifinomultabb muzsikái közé, viszont tényleg nagyok voltak ezen az estén, és hiába képviseli egyedül Killjoy a régi felállásokat – a többiek mind az utóbbi hét-nyolc évben csapódtak hozzá –, a fellépésük alapján tökéletesen érthető volt, mitől hatott ez a banda olyanokra, mint a Mayhem vagy Phil Anselmo (aki ugye egy időben játszott is itt a frontemberrel). Még a levágott műfej és lábdarab is tökéletesen passzolt a pusztító erővel döngölő, szépen, feszesen nyomott riffekhez és Killjoy ordibálásához. Nyilván senki nem gondolja komolyan ezt a bohóckodást, de helye volt, elfért, illett a dologhoz. Serge fáradhatatlan riffelése közepette Killjoy egy pillanatra sem állt meg a deszkákon, tényleg eladta a bulit hibbant mozgáskultúrájával és örökmozgó egyéniségével, de a széttetovált fejű Jake Arnette basszer sem rossz fazon, és Shawn Slusarek dobosra is fel-felkaptam néha a fejemet. A legnagyobb ovációt természetesen a London (Demon Street 13) és a záró Cannibal Holocaust váltotta ki, de a közönség alapvetően az egész műsort hálásan fogadta. Bármikor szívesen megnézném őket újra, tök jók voltak.

0602n2

Az I Am Morbid első turnéja nem született éppen szerencsés csillagzat alatt: Bielsko-Bialában Ira Black gitárost vitték be a lengyel zsaruk valami buta félreértés miatt, így épphogy sikerült megtartaniuk a bulit, Kassán pedig el is maradt a keddi koncert, de nem hatósági bénázások, hanem egy rút ételmérgezés miatt, amelynek következtében David Vincent és Tim Yeung is kórházban kötött ki. Mindkettejükön látszott is, hogy nincsenek a topon, Vincent már a buli első szakaszában is elnézést kért emiatt, és megígérte, hogy azért igyekeznek majd kihozni magukból a legtöbbet. David ugyan kicsit kevesebbet beszélt, mint szokott, és visszafogottabbnak is tűnt, mint általában, Timen pedig a nóták közötti megállókban látszott, hogy messze nem érzi még magát tökéletesen, zeneileg azonban bizonyosan nem hagyott nyomot a produkción a betegség.

0602iam3

Mint a bevezetőben is utaltam rá, nehéz lenne pontosan meghatározni, mi is pontosan az I Am Morbid. Valahol megértem azokat, akik már az első hírek felröppenésekor is szkeptikusan nyilatkoztak a formációról, hiszen ez itt gyakorlatilag egy Trey Azagthoth nélküli Morbid Angel-haknibrigád, akik ráadásul nem is igazán kockáztatnak, és elsősorban a csapat első négy, közmegegyezésesen imádott lemezéről szemezgetik össze a legnagyobb klasszikusokat. Viszont most komolyan, legyünk már őszinték: lehet ez rossz a műfaj egyik legkarizmatikusabb frontemberével és hangjával, a világ egyik legjobb extrémmetal-dobosával, illetve két olyan, elsőrangú gitárossal, mint Bill Hudson és az említett Black? Ne viccelődjünk már...

Számomra tehát előzetesen is egyértelmű volt, hogy ez a buli ütni fog, és ütött is. A csapat mindenféle különösebb rákészülés nélkül állt ki a Dürer kellemesen, de nem heringezősen megtelt középtermének színpadára – még háttérvásznuk sem volt –, és bő egy órában elővezették a Morbid Angel életművének legjavát. Mindez érdekes kontraszt az igazi bandával szemben, akik ugye ezekben a hetekben a tengerentúlon éppen csakis a visszatért Steve Tuckerrel készült albumok dalait játsszák. Azokat is nagyon szeretem – különös tekintettel a Gateways To Annihilationre –, de ez a csapat azért alapvetően az Altars Of Madness – Blessed Are The Sick – CovenantDomination négyestől lett az, ami. Trey pótlása persze nem kis feladat, de a power metalos hátterű gitárduó szépen eleget tett a kötelezettségeinek. Egyikük sem játszik olyan túlvilágian, mint Azagthoth, kicsit szögletesebbek is nála, de összességében nem volt hiányérzetem sem Hudson, sem Black ritmus- és szólójátéka hallatán. (A hokizós gitárpárbajt mondjuk kihagyhatták volna, de az efféle parasztvakítást mindenkitől zsigerből utálom, szóval nem miattuk viseltem nehezen.)

0602iam2

A fő fegyver ugyanakkor természetesen itt is Tim Yeung, aki ételmérgezés után egy nappal is olyan teljesítményt nyújtott, hogy lehidaltam tőle. Nem kívánom elismételni megint, amit 2011-ben, majd 2012-ben már leírtam róla, egyszerűen zseniális a csávó, ebben a műfajban tényleg a világ egyik legjobbja, és pont. Vincentben pedig azt bírom, hogy miközben egyes nyilatkozatai, megnyilvánulásai alapján kimondottan ellenszenves arcnak tűnt a '90-es évek első felében (bár azért léteznek bizonyítékok arra nézve, hogy a híre sokkal rosszabb lehetett, mint amilyen ő maga ténylegesen volt), mára egy abszolút higgadt, pozitív kisugárzású, önmagával és a világgal kiegyezett embert látunk a fronton. Olyat, akinek nincsenek aggályai, ha countryt vagy rockabillyt szeretne játszani, és nem foglalkozik semmiféle külső elvárással.

Érdekes, hogy a csapat Budapesten kihagyta az orosz állomásokon még előszedett, egyetlen újabb keletű dalt, amely ráadásul a névadó számuk, és mellesleg hatalmas death metal sláger, de biztos megvolt rá az okuk. A programba mindenesetre így sem lehetett belekötni, és nem is nagyon akarom túlragozni ezt, mert itt csakis tízpontos, hibátlan alapvetések sorjáztak. Ugyan ki mondhatna nemet egy Blessed Are The Sickre, egy Rapture-re, egy Eyes To See, Ears To Hearre vagy egy Maze Of Tormentre, amennyiben értő kezek szólaltatják meg? Én aztán biztosan nem... Nem is beszélve a Where The Slime Live-ről vagy a God Of Emptinessről, amely továbbra is a világtörténelem egyik legsúlyosabb dala, és élőben valami leírhatatlan hatással dörren meg. Még a World Of Shit (The Promised Land) is csak levezetés tud lenni utána, pedig az sem éppen egy bárgyú darab...

0602iam4

Hosszabb távon bizonyára jót tenne az I Am Morbid respektjének, ha írnának saját dalokat is, de ezen a téren azért akadnak kételyeim velük kapcsolatban: Vincent a Morbid Angeltől távol töltött idejében nem nagyon csinált semmi értelmeset (a The Genitorturerst inkább ne tekintsük teljesítménynek), Black és Hudson pedig vérbeli zsoldosok, akik nem feltétlenül dalszerzői kvalitásaikról híresek, legyenek akármilyen megbízható muzsikusok is. Billnek ráadásul ott vannak emellett az Oliva-vonatkozású projektek, meg most már Udo Dirkschneider mindkét csapata is, szóval időbeosztást tekintve is neccesnek tűnik a dolog. Mindenesetre akárhogy is alakul majd a formáció további sorsa, nekem már ezért a turnéért megérte, hogy összejöttek. Ennél faszábban nem is köszönthetett volna be az idei nyár!

Fotó: Erdős Júlia

 

Hozzászólások 

 
+2 #17 gyrsee 2017-06-04 15:10
ha már tim yeungról beszélünk: én viszont azt tapasztaltam, hogy a rapture alatt egy az egyben megfőtt (és emiatt sajnos nem is sikerült az a szám, pedig az egyik kedvencem), a setlist szerint soron következő pain divine-t pedig egyenesen ki is kellett hagyniuk, mert nem bírta volna.
a két gitáros a riffekkel jól elboldogult, de a szólók nekik sem mindig sikerültek úgy, ahogy kellett volna.
persze, ettől függetlenül le a kalappal előttük, mert olyan zenészeket, mint azagthoth, vagy sandoval nem is lehet hiánytalanul pótolni.
az i am morbid nekem is hiányzott, fogalmam sincs, miért hagyták le.
egyébként meg kurva jó koncert volt, és a necrophagia is!
Idézet
 
 
+3 #16 Veres Gábor 2017-06-03 08:28
Sajnos a zenében EGYALTALÁN nem számít, kinek van igaza.
Idézet
 
 
+9 #15 édeß jánoß 2017-06-03 07:55
Idézet - Veres Gábor:
Sőt. Lemmy pengetővel basszusgitározo tt.
Nyilván a dilettantizmus csimborasszója.

igazából én ott ábrándultam ki a ramonesból, amikor rájöttem, hogy basznak szűkített kvinteket használni :(
Idézet
 
 
+6 #14 Veres Gábor 2017-06-03 07:43
Sőt. Lemmy pengetővel basszusgitározo tt.
Nyilván a dilettantizmus csimborasszója.
Idézet
 
 
+4 #13 Lukács László 2017-06-03 07:09
Idézet - iszójscápalak:
Nem az a baj veletek, gyökalattlevők, hogy mínuszolgattok, hanem, hogy fogalmatok sincs, mi is a téma valójában. Ti csak annyit láttok, hogy kisujjal fogja meg a kvintet, 'oszt akkó mi van?!', mert a halász feritől kezdve a mick marsig bezárólag ezt láttátok, és ezzel legitimálva is van ez az egész, merthogy tök jó, így kell ezt csinálni. A rokkzene 90%-a ebből áll, kvint-tologatás, és jónapot! Kóklerek zenéje ez! Az angol - szerintem irónikusan - power chord néven nevezi ezt a dolgot, magyarul a zeneelméletben üres akkordnak hívják. Alaphang és a kvintje. Nomármost a Morbid Angyal zenéjének domináns (mond ez a szó valakinek valamit?) részét képezi a bővített kvint/szűkített szext hangköz, amit bajosan lehet lefogni, ha az ember már eleve a kisujját használja a tiszta kvint eléréséhez. Ezért jegyeztem meg, hogy ez a kókler, ott fent a képen, valószínűleg (mert tény, nem voltam ezen a jeles esemény jelen) csak egy felvizezett verzióját játszotta halálmetál egyik legnagyobb intézményének, amit ti, pupákok, a nagy csirimp-csörömpben nem is érzékeltetek, mert hangos-mög-zúz-lehet-rája-veretni. De csináljátok csak! Mármint magatokból hülyét. Lovrekk vótam! :D

Pökhendi f.sz!!
Idézet
 
 
+4 #12 blackmagic 2017-06-02 17:05
Idézet - Draveczki-Ury Ádám:
Idézet - metálkezelés:
" a névadó számuk, és mellesleg hatalmas death metal sláger"
hahaha . Ekkora marhaságot rég olvastam.

Nyilván nem abban az értelemben, hogy tízmilliók ismerik és éneklik.

Nekem állandó a setlistben szóval számomra sláger. Ahogy a secured limitations is..."mög-zúz-lehet- rája-veretni"
Idézet
 
 
+6 #11 MV 2017-06-02 16:01
Idézet - RobertThorn:
Egyébként is, köztudott, hogy az a buzi, akinek nincs otthon akváriuma. :P

Meg aki szereti a Coldplayt...
Idézet
 
 
+8 #10 Draveczki-Ury Ádám 2017-06-02 13:33
Idézet - metálkezelés:
" a névadó számuk, és mellesleg hatalmas death metal sláger"
hahaha . Ekkora marhaságot rég olvastam.

Nyilván nem abban az értelemben, hogy tízmilliók ismerik és éneklik.
Idézet
 
 
-5 #9 metálkezelés 2017-06-02 13:26
" a névadó számuk, és mellesleg hatalmas death metal sláger"
hahaha . Ekkora marhaságot rég olvastam.
Idézet
 
 
+6 #8 blackmagic 2017-06-02 12:46
Idézet - iszójscápalak:
Nem az a baj veletek, gyökalattlevők, hogy mínuszolgattok, hanem, hogy fogalmatok sincs, mi is a téma valójában. Ti csak annyit láttok, hogy kisujjal fogja meg a kvintet, 'oszt akkó mi van?!', mert a halász feritől kezdve a mick marsig bezárólag ezt láttátok, és ezzel legitimálva is van ez az egész, merthogy tök jó, így kell ezt csinálni. A rokkzene 90%-a ebből áll, kvint-tologatás, és jónapot! Kóklerek zenéje ez! Az angol - szerintem irónikusan - power chord néven nevezi ezt a dolgot, magyarul a zeneelméletben üres akkordnak hívják. Alaphang és a kvintje. Nomármost a Morbid Angyal zenéjének domináns (mond ez a szó valakinek valamit?) részét képezi a bővített kvint/szűkített szext hangköz, amit bajosan lehet lefogni, ha az ember már eleve a kisujját használja a tiszta kvint eléréséhez. Ezért jegyeztem meg, hogy ez a kókler, ott fent a képen, valószínűleg (mert tény, nem voltam ezen a jeles esemény jelen) csak egy felvizezett verzióját játszotta halálmetál egyik legnagyobb intézményének, amit ti, pupákok, a nagy csirimp-csörömpben nem is érzékeltetek, mert hangos-mög-zúz-lehet-rája-veretni. De csináljátok csak! Mármint magatokból hülyét. Lovrekk vótam! :D

Te így látod...nincs ezzel baj. Ja, de van! Te melyik ismert zenekarban is játszol, biztos hallottunk már rólad ha ekkora ász vagy. Ha nem hallottunk még rólad, akkor viszont csak egy okoskodó vagy (zeneelméletből ) okos vesztes vagy. Amennyiben neked van igazad, arról a kisujjról akkor is van a történelemben pár alapmű, amit a hangszerükön kevéssé játszani tudó emberek alkottak.
"hangos-mög-zúz-lehet-rája-veretni" Most komolyan, nem ezt szeretjük a metalban?
Idézet
 
 
+13 #7 RobertThorn 2017-06-02 12:29
Egyébként is, köztudott, hogy az a buzi, akinek nincs otthon akváriuma. :P
Idézet
 
 
+12 #6 deniro2 2017-06-02 12:21
Idézet - iszójscápalak1234:
Idézet - bjorn:
Idézet - iszójscápalak:
Nem az a baj veletek, gyökalattlevők, hogy mínuszolgattok, hanem, hogy fogalmatok sincs, mi is a téma valójában. Ti csak annyit láttok, hogy kisujjal fogja meg a kvintet, 'oszt akkó mi van?!', mert a halász feritől kezdve a mick marsig bezárólag ezt láttátok, és ezzel legitimálva is van ez az egész, merthogy tök jó, így kell ezt csinálni. A rokkzene 90%-a ebből áll, kvint-tologatás, és jónapot! Kóklerek zenéje ez! Az angol - szerintem irónikusan - power chord néven nevezi ezt a dolgot, magyarul a zeneelméletben üres akkordnak hívják. Alaphang és a kvintje. Nomármost a Morbid Angyal zenéjének domináns (mond ez a szó valakinek valamit?) részét képezi a bővített kvint/szűkített szext hangköz, amit bajosan lehet lefogni, ha az ember már eleve a kisujját használja a tiszta kvint eléréséhez. Ezért jegyeztem meg, hogy ez a kókler, ott fent a képen, valószínűleg (mert tény, nem voltam ezen a jeles esemény jelen) csak egy felvizezett verzióját játszotta halálmetál egyik legnagyobb intézményének, amit ti, pupákok, a nagy csirimp-csörömpben nem is érzékeltetek, mert hangos-mög-zúz-lehet-rája-veretni. De csináljátok csak! Mármint magatokból hülyét. Lovrekk vótam! :D


Az is lehet hogy sokkal jobban kepzett mint te (pedig basszameg te tudod egy pillanatfelvete lbol/fotobol, hogy az arc technikalilag szar gitaros, anelkul hogy ott lettel volna a koncerten, ami nem semmi), es tudja hogy most neki ott eleg kisujjal fogni a kvintet, mert nem lesz elotte meg utana bovitett meg szukitett.
Nem szoktam nyilvanosan lebuzizni senkit, de te egy igazi faszfejnek tunsz :)


Vigyázz, mert mindjárt letiltanak! Csúnya szavakat egyrészt nem használunk! Másrészt, ha gitároznál, tudnád, hogy olyan nincs, hogy egyszer így fogod a kvintet, másszor amúgy, ahogy éppen kedved tartja, mert a megszokás túl nagy úr. Márpedig a gyakorlás szokásokat szül.
Nincs nekem ezzel bajom, csak ne csináljatok már úgy mintha ez lenne zenei omega, amit tabu kritizálni. Másrészt Trey-hez kevesen érnek fel, de többen próbálkoznak, ami sajnálatos, de tény.
"Itt tényleg majdnem minden olyan, mint az eredeti"

Még egy olyan közepesen képzett gitárosnak, mint én sem okoz gondot fogást váltani, ha szükség van rá. A gitározás rohadtul nem arról szól, hogy aki nem egy bizonyos technikát, vagy ujjrendet alkalmaz minden esetben, az nem tud játszani vagy buzi:) Legközelebb olyan dologba próbálj belekötni, amiről legalább valami fogalmad van.
Idézet
 
 
+8 #5 ddrum77 2017-06-02 12:12
Idézet - iszójscápalak:
Nem az a baj veletek, gyökalattlevők, hogy mínuszolgattok, hanem, hogy fogalmatok sincs, mi is a téma valójában. Ti csak annyit láttok, hogy kisujjal fogja meg a kvintet, 'oszt akkó mi van?!', mert a halász feritől kezdve a mick marsig bezárólag ezt láttátok, és ezzel legitimálva is van ez az egész, merthogy tök jó, így kell ezt csinálni. A rokkzene 90%-a ebből áll, kvint-tologatás, és jónapot! Kóklerek zenéje ez! Az angol - szerintem irónikusan - power chord néven nevezi ezt a dolgot, magyarul a zeneelméletben üres akkordnak hívják. Alaphang és a kvintje. Nomármost a Morbid Angyal zenéjének domináns (mond ez a szó valakinek valamit?) részét képezi a bővített kvint/szűkített szext hangköz, amit bajosan lehet lefogni, ha az ember már eleve a kisujját használja a tiszta kvint eléréséhez. Ezért jegyeztem meg, hogy ez a kókler, ott fent a képen, valószínűleg (mert tény, nem voltam ezen a jeles esemény jelen) csak egy felvizezett verzióját játszotta halálmetál egyik legnagyobb intézményének, amit ti, pupákok, a nagy csirimp-csörömpben nem is érzékeltetek, mert hangos-mög-zúz-lehet-rája-veretni. De csináljátok csak! Mármint magatokból hülyét. Lovrekk vótam! :D


Egy fikkantás, ami, mögött érvek vannak, napkommentje =)
Idézet
 
 
+22 #4 bjorn 2017-06-02 11:54
Idézet - iszójscápalak:
Nem az a baj veletek, gyökalattlevők, hogy mínuszolgattok, hanem, hogy fogalmatok sincs, mi is a téma valójában. Ti csak annyit láttok, hogy kisujjal fogja meg a kvintet, 'oszt akkó mi van?!', mert a halász feritől kezdve a mick marsig bezárólag ezt láttátok, és ezzel legitimálva is van ez az egész, merthogy tök jó, így kell ezt csinálni. A rokkzene 90%-a ebből áll, kvint-tologatás, és jónapot! Kóklerek zenéje ez! Az angol - szerintem irónikusan - power chord néven nevezi ezt a dolgot, magyarul a zeneelméletben üres akkordnak hívják. Alaphang és a kvintje. Nomármost a Morbid Angyal zenéjének domináns (mond ez a szó valakinek valamit?) részét képezi a bővített kvint/szűkített szext hangköz, amit bajosan lehet lefogni, ha az ember már eleve a kisujját használja a tiszta kvint eléréséhez. Ezért jegyeztem meg, hogy ez a kókler, ott fent a képen, valószínűleg (mert tény, nem voltam ezen a jeles esemény jelen) csak egy felvizezett verzióját játszotta halálmetál egyik legnagyobb intézményének, amit ti, pupákok, a nagy csirimp-csörömpben nem is érzékeltetek, mert hangos-mög-zúz-lehet-rája-veretni. De csináljátok csak! Mármint magatokból hülyét. Lovrekk vótam! :D


Az is lehet hogy sokkal jobban kepzett mint te (pedig basszameg te tudod egy pillanatfelvete lbol/fotobol, hogy az arc technikalilag szar gitaros, anelkul hogy ott lettel volna a koncerten, ami nem semmi), es tudja hogy most neki ott eleg kisujjal fogni a kvintet, mert nem lesz elotte meg utana bovitett meg szukitett.
Nem szoktam nyilvanosan lebuzizni senkit, de te egy igazi faszfejnek tunsz :)
Idézet
 
 
+15 #3 Extremeblast 2017-06-02 11:34
Idézet - Karesz papa:
Idézet - iszójscápalak:
Szép körömlakk! Még szebb a kisujjal lefogott kvint! Biztos ügyibügyik voltak!

Csak gyüjjenek Trey-ék is hamarost, hogy elmossák ezt a megélhetési bazseválást! Mert szerintem nincs ennek létjogosultsága a nagybetűs ZSENI hiányában!


Uristen, kisujjal fogott kvintet! Buziii!


És közben még beint a középső ujjával is :)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Hozzászólások

Galériák

 

The Treatment - Budapest, Petőfi Csarnok, 2014. június 11.

 

Suicidal Tendencies - Budapest, Zöld Pardon, 2012. július 11.

 

Magma Rise - Budapest, Club 202, 2011. május 11.

 

Symphony X - Budapest, Petőfi Csarnok, 2011. március 14.

 

Die Hard - Budapest, Diesel Klub, 2011. február 13.

 

Accept - Budapest, Club 202, 2011. február 2.