Mit vársz 2020-ban egy metálosan zúzó hardcore zenekartól? Minimum azt, hogy csapjon orrba, és kényszerítsen ugrálásra, hogy ökölbe szorított kézzel ugrálj és skandálva köpködd a dalszövegeket. Nos, a Century Mediánál debütáló, Menace című lemez a 2004 óta működő belga Nasty zenekartól talán ezt nyújtja. Vagy talán mégsem. A zenekarfotót elnézve a kimondottan riasztó megjelenésű négy figura (tudjátok, akikkel nem lenne jó összefutni egy sötét, elhanyagolt városrészben) láttán reméltem, hogy valamiféle Hatebreed/Madball-tengelyen forgó, intenzív arculcsapást kapok.
Nem is indul rosszul a történet, városi zaj, szirénázás, a vokalista Matthi megadja az agresszív alaphangulatot, a riffek erőteljesen gördülnek, bivalynak tűnik elsőre az összkép. Amikor először hallgattam, csodálkoztam, hogy de furán egysíkú zene, és milyen hosszú ez a dal, aztán kiderült, hogy már három-négy szám lement, és ugyan volt szünet közöttük, mégis valahogy összefolyt az egész. Nagyrészt az egysíkú tempónak köszönhető, mert például egy 47 másodperces gyorsabb dalszerűséget azért kevésnek érzek a végtelen vonszolás feloldására. A másik nagy bajom, hogy tizennégy számon keresztül elég hervasztó az egy hangon pengetett kvintriffelés (na jó, néha van két-három másik kvint is, tehát megvan a tologatás is), plusz ezek a többnyire lassú riffek annyira álmosítóak, hogy konkrétan úgy éreztem, talán a gitáros is elaludt felvétel közben két riff között.
A lemez első felében persze még pislákol némi halvány remény, de utána olyan egyhangú lejtmenet jön, ami semennyire nem hozta meg a kedvem ahhoz, hogy „jóra hallgassam” az albumot. Persze simán lehetséges, hogy koncerten működhet a dolog, elviszi az energia a sekélyes zenét, meg ugrálhat rá, akinek kedve van, energialevezetésnek bőven jó. Apró meglepetésként ért, hogy a Be Carefulban dallamos ének-féle is hallható, de kábé olyan, mintha valamit találomra odaénekeltek volna valamit, semennyire nem illeszkedik a dalhoz. És talán itt válik igazán ordítóvá, hogy az egész lemezt a katyvasz szóval tudnám körülírni: random dobtémák, random riffek, random kiabálás egymásra dobálva, nincs se füle-se farka az egésznek. Persze biztos akadnak ennek a zenének is rajongói, hiszen ez a nyolcadik albumuk, csak hát ha a nyolcadik lemezen riffek tekintetében még mindig a tétova kvinttologatásnál tartanak, akkor lehet, hogy nem véletlenül érzem: a Nasty kábé középiskolás hobbizenekarként állná meg csak a helyét.
A 666AM félelmetesen béna, low budget videóját nézve pedig már egyáltalán nem tűntek ijesztőnek a srácok, sőt, valószínűleg kedves formák lehetnek, csak épp széttetováltatták magukat, és a kisugárzás azt mutatja, hogy nem élik meg ezt a stílust, csak imitálni próbálják, ami bizony nagyon érződik is a zenén. De ezzel sincs baj, meg legalább csak 28 perces az egész album, szóval sok időt nem vesz el. Sajnos attól ez még nem jó, sokkal inkább zavaróan unalmas, mint középszerű.
Hozzászólások
Helyes a feltételezés. :)
"Persze simán lehetséges, hogy koncerten működhet a dolog, elviszi az energia a sekélyes zenét" ...Segítek! Nem működnek koncerten se! Nem energiát adnak, hanem elvesznek. Volt szerencsém 2017-ben egy HC hangverseny-mix negyedik fellépőjeként meghallgatni őket, de abban a pillanatban mentünk is a pulthoz sörözni, de még a mellé is k*rv@ gyenge volt. Hónaljszagú lassított témák végtelen áradata.