2012-ben, tizenegy hónappal a szerintem kitűnő, de a közvéleményt inkább megosztó Unseen megjelenése után a kiszámíthatatlan, öntörvényű és vélhetően igazi nehéz eset Peter Dolving úgy döntött, hogy ismét kilép a The Hauntedból. Hogy ez mennyire volt jó húzás, azt csak ő tudná megmondani, mindenesetre a zenekar új énekest kezdett keresni, ám nem sokkal később a gitáros Anders Björler és a dobos Per Möller Jensen is faképnél hagyta a többieket, amivel a zenekar sorsa igencsak bizonytalanná vált. Magam egy lyukas garast nem adtam volna a folytatásért, ám ők másképp vélekedtek: ismét csatlakozott a teamhez az egyszer már bevált Marco Aro énekes és Adrian Erlandsson dobos, szólógitárosként pedig Ola Englund került a képbe, és mivel pénzt kell keresni, amit manapság a turnézás biztosít, kénytelenek voltak összehozni egy lemezt, amit Exit Woundsra kereszteltek. Itt tartunk most.
megjelenés:
2014 |
kiadó:
Century Media |
pontszám:
7 /10 Szerinted hány pont?
|
A zenekar régi rajongójának vallom magam, a The Dead Eye-on kívül minden lemezüket szeretem, noha az említett is a The Haunted-sorban van – igaz, bontatlanul. Természetesen kíváncsi voltam, mit hoz össze ez a régi-új mix társaság, meglesz-e a tipikus Haunted-íz, vagy jellegtelen, kötelező körökkel telepakolt albumot dobnak az orrunk elé. Előre le kell lőnöm a poént: sajnos a sokadik hallgatás után sem tudok maradéktalanul lelkesedni, sőt, kimondottan örülni sem. Ugyan aránylag sok dal rokonszenves, az adott pillanatban valóban tetszik xy riff/szóló/bármilyen téma, de ahogy lefut a lemez, nem igazán marad meg semmi, és nem érzem a hívást, hogy újra elindítsam. Pedig komolyan próbálkoztam, hogy jóra hallgassam, de valahogy nem megy.
Ijesztően érdektelen módon folyik keresztül az első néhány szám, és egészen az Eye Of The Stormig tart ez az lehangoló „minek is hallgatom ezt"-érzés. Az említett dal egyébként egy az egyben Testament, nagy hiba volt, hogy nem ebbe hívták meg vendégeskedni indián barátunkat, Chuck Billyt, hanem az ezt követő Trend Killerbe – igaz, utóbbi a lemez egyik legfajsúlyosabbja, nekem is az egyik kedvencem. És nem Billy kellemes bömbölése miatt, hanem mert elcsíptek benne valamit, amit hiányolok a többi futószalagon gyártott, élettelen riffből. Mintha ezen a ponton kapna erőre a lemez, az utána következő Time (Will Not Heal) is kimondottan odabaszós – egészen a gitárszólóig. A szólóknál elég sokszor érzem, hogy mintha teljesen más dimenzióból érkeznének. Értelemszerűen más stílus, más világ, mint korábban, de hogy egy cseppet sem idevágó hasonlattal éljek, kicsit olyan érzésem támadt, mintha a lilahagymát meg a pudingot próbálta volna meg valaki összekeverni. Amik külön jók, de együtt senki sem fogyasztja őket szívesen. A lemez második fele számomra többet mond, bár igazság szerint nagyjából a My Enemy című dalnál megint kezdek elaludni, hogy aztán a This Warnál megint felébredjek. Kár, hogy nincs több ilyesmi. A záró maradék két számnál pedig konkrétan szenvedtem, hogy ez szebb időkben a bónuszok bónusza lenne, és minek ezt az érdektelenséget elhúzni negyvennégy percig.
Sajnos egyáltalán nem éreztem sehol különösebb lángolást, pedig tényleg szeretem a tikatikát és a thrash a szívem (egyik) csücske a mai napig. De ez az egyveleg most mégsem tud működni. Lehet, hogy majd idővel lelkesebb leszek, de egyelőre hiába hallgatom hangosan, halkan, háttérként, odafigyelve, jelen állás szerint egy kellemesnek mondható Haunted-masszát hallok, és nem egy frenetikusan jó dalokkal teli lemezt. Talán kevesebb most a Slayer-hatás, és több a Testament, ki tudja, mi zavar ennyire. Igazi tartalom nélkül ez csak egy üres lufi, ami gyorsan kipukkad, és nem csak azért sajnálom, mert szomorkodom a Dolving-éra elmúlásán. Nem is akarom túlmagyarázni: nálam ez az album nem működik, így jártak, és jelen pillanatban elég nagy az esély arra, hogy ezt a lemezt már bontatlanul sem fogom a sorba beilleszteni.
Hozzászólások
Az In Flames-cikk alatt jött elő a toplistánk, ott írtam én is, hogy sokszor az kerül oda, amit egyáltalán hallgattam az adott héten. És az éppen a Haunted volt. Ezen a héten eddig pl. semmit nem hallgattam még. :)
Ijeszto, hogy mennyire elvesztettek a fonalat ezek a meg 5-6 eve is a szinter legnagyobbjai kozt szamon tartott zenekarok.
A chapta vbkk7 volt...
Messze túlteljesítetté k az elvárásaimat ezzel az albummal, megszületett az első Marco-s anyag, amit nagyon tudok szeretni. Azért az a pöcs Dolving és a kísérletezősebb irányvonal hiányozni fog...
Ezen jót nevettem :)
Szerintem kb az emberek 0,01 %-a ismeri ezt a zenekart, őket közvéleménynek nevezni jópofa dolog :)
Nyitott kapukat döngetsz, épp pár napja beszéltünk stábon belül a pontozási rendszer átvariálásáról. Még dolgozunk rajta. :)
OutbreakOfEvil: nem adom el, kell a sorba. ;)
Bár ahogy nézem a szerkesztőség is csak 5 pontban dolgozik, hiszen a totál fos InFlames 5 pontja alatt nemigen van semmi, és akkor ehhoz képest a 7 érthető, csak akkor minek a 10-es skála?
Elolvastam :) . Én nagyon kedvelem azt az albumot is (igaz, hogy mindegyiket). Ha ezután sem sikerül összebarátkozni vele és feleslegessé válik a gyűjteményben, nagyon szívesen átveszem :D
A múlt héten hallgattam a teljes diszkográfiát, számomra még mindig a The Dead Eye - Versus - Unseen hármas a csúcs, de a korábbiak is minőségi albumok, a nem dolvingosak is.
na de nem is hianyzik annyira. Kibaszott gyilkos ez a lemez. Arrol nem is beszelve, hogy ez a lemezuk szol legjobban.
A szolok eddig is mas dimenziobol jottek egyebkent, az elso lemeztol kezdve, azzal nem is tudtam mit kezdeni amikor olvastam a kritikaban. Neha hianyzik belole az andersi melyseg, de enny. Siman jobb mint a Versus vagy az Unseen (ami inkabb Dolving lemez mint Haunted).
Nekem Dolving egyaltalan nem hianyzik egyebkent. A Dead Eye meg az egyik legjobbjuk, ideje kibontani es meghallgatni azt a CD-t.
Az Exit Wounds nalam 2014 legjobb albuma es legkellemesebb meglepetese eddig.
Olvasd el, belinkeltük a kritikát. :)