Shock!

november 24.
vasárnap
Betűméret
  • Betűméret növelés
  • Alap betűméret
  • Betűméret csökkentés

Koncert tartalomböngésző

0-9ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Arch Enemy, Behemoth, Carcass - Budapest, 2022. október 16.

arch_enemy_k2022_01Mindennek eljön az ideje, így végre eljött annak is, hogy a sokáig híresztelésekből hallott új Barba Negra telephelyén töltsünk el egy igen vidám, energiában bővelkedő metálos estét. Essünk túl a nehezén: a helyet pár nappal korábban, a Kaleo koncertjén már megnéztem, ahhoz képest a levegő kicsit elviselhetőbb volt, de így is maradt a szauna és a fullasztó légtér (ez a keddi Amon Amarth/Machine Head-koncertre jelentősen javult, de erről majd a maga idejében). Ruhatár még nincs (majd lesz), a szellőztetést is megoldják majd normálisan, a parkolásra ugyanúgy, ugyanott a zsákutcában maradt lehetőségem (telt ház mellett is volt még hely, pár perc gyaloglást meg mindenki kibír), szóval ha lépésenként is, de fejlődik a történet, azt pedig senki sem mondta, hogy minden úgy marad majd, mint amikor megnyitották a helyszínt. És ismételni tudom csak magam: mennyivel hervasztóbb lett volna, ha megfelelő koncerthelyszín hiányában újra elmarad vagy elhalasztanak egy ilyen bulit nálunk.

időpont:
2022. október 16.
helyszín:
Budapest, Barba Negra Red Stage
Neked hogy tetszett?
( 34 Szavazat )

Mire benavigáltam magam a Barbába, a Carcass már zenélt, így baromi gyorsan bemasíroztam a fotósárokba és akadt még időm lőni pár közelebbit az igencsak megöregedett Jeff Walkerről meg az ugyanolyan filigrán, mérsékeltebben öregedett Bill Steerről (aki egyébként Doug Aldrich és Jerry Cantrell szerelemgyereke is lehetne). Nem csoda ám, hogy ennyire meglepett a tény, hogy milyen öregemberes Walker, hiszen utolára 2008-ban láttam őket a Szigeten (ahol még Mike Amott gitározott náluk, hát igen, változnak az idők), azóta nem is jártak errefelé, az meg idestova tizennégy éve volt már. Viszont a vicsorok, pózok, a magasba tartott basszusgitár meg a reszelős torok ugyanolyan, így egy idő után széles vigyorral bólogattam a klasszikus riffekre.

carcass_k2022_01

A tavalyi lemezüket nem sokat hallgattam, igazából fogalmam sincs, miért, mert ahogy itt megdörrent az Under The Scalpel Blade és a Dance Of Ixtab (Psychopomp & Circumstance March No. 1 in B), az bizony még szélesebb vigyort varázsolt a fejemre. Szépen belesimultak a Carcass történetébe ezek a klasszikus időszakhoz képest fényévekkel később készült dalok. Én kimondottan bírom, ha valaki akkor készít lemezeket, ha tényleg van valami mondanivalója, és nem csak muszájból kipottyant valamit, mert kell a következő turnékörre. Mindamellett klasszul öregedtek, nem váltak önmaguk árnyékává, paródiává meg semmiképpen sem.

carcass_k2022_02

A Heartworkről is megidéztek néhány melódiát (azok a dallamos gitártémák!!!, nem véletlenül vált klasszikussá az a lemez, de ne feledjük, hogy Bill Steer többet tett ezért, mint Amott annak idején). Igazából akkor lett volna az élmény könnyfakasztóbb, ha Mike feljött volna vendégeskedni legalább egy dal erejéig, de hát nyilván más szelek fújnak már mindenfelé. A szett végét meg a Heartwork címadójával zárták, hát lehet ennél tökéletesebben zárni előzenekari pozíciót? A hangzás jó volt, legalábbis ahol én álltam, szépen megdörrentek a gitárok. Bemelegítésnek több mint pazar volt ez a fellépés, abban meg csak halkan merek reménykedni, hogy ne kelljen újabb tizennégy évet várni egy ilyen kuriózum-jellegű eseményre.

carcass_k2022_03

A Behemoth nyilvánvalóan komolyabb látványelemeket rakott színpadra – eleve a mikrofonállványok brutál kovácsoltvas (?) cuccok voltak –, de ők jóval teátrálisabbak minden téren, látványt, színpadi koreográfiát és persze a dalokat tekintve is. Annak idején a Rockmaratonon láttam őket meg a Slipknot előtt, előbbinél volt egy kis kényelmetlen érzésem, másodjára már szórakoztattak. Itt sem volt ez másképp, de mondhatnám, hogy számomra most állt össze az egész olyan formában, hogy szívesen megnézném őket aránylag rövid időn belül újra. Az új lemezt direkt újrahallgattam a napokban, és nem mondom, hogy beültek a fülembe a dalok, de a sodró energia átjött otthon is, élőben meg aztán pláne, főleg, hogy meglepően erőteljesen, tisztán, mondhatni tökéletesen dörrent meg a szettjük.

behemoth_k2022_01

Nem hiszem, hogy nagy meglepetést okozott az arcfestett zenészek vicsorgó, pózoló, olykor nagyot toppantó, lábemelgető tornamutatványokkal tarkított előadása (ez leírva rémesen röhejesen hangzik, de ott élőben, valahogy súlya volt minden pózőr mozdulatnak), engem bizony pár perc alatt megvettek kilóra. Látványban is pazar előadást kaptunk, a fények igazi nagyszínpados verzióban működtek, akadt háttérvetítés, meg fújták még füstoszlopokat meg a lángcsóvákat is, amit ki ne imádna. És megvolt a politikai kinyilatkoztatás is a kék-sárga füstfáklyákkal.

behemoth_k2022_03

Bár Nergal hazájában celebstátuszban van, saját zenekarában nem telepszik rá a show-ra teljesen, noha persze többnyire rá szegeződtek a szemek, de Tomasz „Orion″ Wróblewski basszusgitáros és a turnégitáros Patryk „Seth″ Sztyber is bőven kivette a részét a közönség riogatásából, a dobos Zbigniew „Inferno″ Promiński meg egy állat. Nergal meg olykor átöltözött, szerepének megfelelően, hergelte a közönséget, szinte szó szerint a tenyeréből evett mindenki.

behemoth_k2022_04

Élőben nálam borzasztóan jól működtek az új lemez dalai (The Deathless Sun, Off To War!, Thy Becoming Eternal, Versvs Christvs), de a 2004-es Conquer All volt számomra az egyik csúcspont, az a vészjósló riffelés ezzel a vastagabb sounddal kimondottan elsöprő erejűnek bizonyult. Másnap egy lengyel (metalhead) kollégám kérdezte, hogy „és Bibliát is égetett Nergal”? Mondtam, hogy ez kimaradt, de sátánozás volt bőven, ezen meg jót röhögtünk, mert helyén kezeljük ezeket a kicsit nevetségessé váló túlkapásokat. Mindent összevéve számomra 10/10-es élményt nyújtott a csapat, sodró erejű energialöketekkel.

behemoth_k2022_02

Aztán jött az Arch Enemy, akiket nagyon vártam, hiszen hét éve láttam őket utoljára, az meg bizony rettenetesen sok idő. Azóta megjelent két lemez, felfordult a világ, a női szemmel is baromi jó csaj Alissa haja még kékebb lett, Amotté pedig fekete, Loomis visszafogyott és szőrféleség fedi az arcát helyenként, Sharlee még kövérebb, Erlandsson meg ugyanolyan, mint bármikor máskor. Az Arch Enemy gépezet pörög tovább, a zene nüansznyi eltérésekkel, de szinte ugyanolyan, mint két-három lemezzel korábban, a színpadi munka egyre precízebb és kiszámítottabb. Bizony, gépezet az egész, és minden fogaskeréknek tökéletesen kell működnie, értve ezalatt, hogy ki mikor hova lép, melyik fénynyaláb mikor hova esik, Alissa pontosan melyik másodpercben ugrik vagy dobálja a mikrofont. De hát ilyen a szórakoztatóipar. Ha belegondolsz, pont attól veszítené el az egyik varázsát az előadás, ha összevissza rohangálnának cél nélkül a színpadon.

arch_enemy_k2022_02

Ami elsőre meglepett, hogy nem szóltak annyira jól, sok volt a magas, eltűnt az a dinamika, ami a Behemothban megvolt. Az új lemez erős lett, ezt ők is érzik, meg nyilván izgalmasabb a frissebb darabokat játszani, mint amit már sok százszor lepörgettek a világ különböző pontjain. Így a lemez címadójával robbantak színpadra, és innentől kezdve tizennégy számon keresztül egy pillanatra sem lankadva, szép ívet felrajzolva, végig magas hőfokon izzott a levegő. Is. Mert az izzás ekkorra már ismét fullasztóvá vált, főleg, hogy közben jöttek szépen a lángok is.

arch_enemy_k2022_07

A Deceiversről hat dallal leptek meg, köztük elszórva néhány kihagyhatatlan slágerrel, mint a My Apocalypse, a Ravenous vagy a War Eternal. Huszonöt év után nekik is megvan a saját keresztjük, amit cipelni kell koncertről-koncertre, még ha bődületesen is unják már játszani a bevált slágereket. Ne feledjük, elhangzott a Handshake With Hell, amiben Alissa dallamos énekre váltott és bizony úgy is bődületesen nagy hangot eresztett ki a torkán. Nyilván tapogatóznak még ezzel élőben is, miképp működik, vevő-e erre a közönség, meg mennyire kényelmes. Hosszú távon kétlem, hogy óriási változások lennének ilyen téren, a műsor színesítéséhez viszont szükség lesz ilyesfajta változásokra.

arch_enemy_k2022_03

Hozzáteszem, élőben azért ezzel a fajta precíziós gépezet előadásmóddal elképesztően hengerelnek még mindig, az is simán benne van a pakliban, hogy nem írták ki még magukból a mostani felállás legerősebb lemezét. Néha elgondolkodom koncertek közben, hogy eljön-e valaha az a pillanat, amikor unni fogom élőben a tényleg megszámlálhatatlanul sokadik metálbulit, de amikor ilyen szintű előadásokat látok-hallok, és érzem, hogy piszkosul feltölt energiával, mindig rájövök, hogy beláthatatlan távolságban van még az az idő.

arch_enemy_k2022_05

Jeff Loomis meg hát Jeff Loomis. Nem hiszem, hogy nagy titok, mennyire imádom a játékát, és elmondható, hogy évtizedek óta szerelmes vagyok abba, ahogy gitározik, ezen nincs mit szépíteni, pazar volt most is minden, ami csak kifutott az ujjai alól. Kapott is egy rövid kis szólórészt, amikor egyedül lehetett a színpadon, de hát az instrumentális Snow Bound már csak ilyen, meg ugye Amott is becsatlakozott a gitárpárbajba. A liivás korszakot csak egy rövid outro erejéig idézték meg, a Nemesis után a Fields Of Desolation outróként szólalt meg. És hipp-hopp, máris véget ért az este.

arch_enemy_k2022_06

Valószínűleg ennél nagyobbra már nem nagyon lehet nőni ezzel a fajta zenével, de egyenletes színvonalat tartva azért még jó pár évig elszórakoztathatnak minket. Nagyon hiányzott már egy ilyen feltöltős este, és még hol van az év vége!

arch_enemy_k2022_04

 

Hozzászólások 

 
#55 dzsud 2022-11-10 14:26
Idézet - Nornagest:
A lengyelek történelmi okok miatt rühellik az oroszokat (pl őket is megszállva tartották 40 évig és nekik is megvolt a saját 56-juk amit ugyanúgy levertek mint a miénket), szóval logikus hogy egy háborúban nem melléjük fognak állni. Úgy látszik itt néhányan az ecseri piacon vették az érettségi bizonyítványuka t,ha egyáltalán van nekik, bár ez már általánosban is tananyag volt töriből.


Ezen azért felröhögtem. Volhínia meg már gondolom nem fért bele abba a sok-sok töriórába a Harvardon. Maradjunk annyiban, hogy a lengyelek számos kérdésben nem látnak tisztán, és most úgy szurkolnak egy szláv népek közt zajló háborúban "jóknak" (érted: az ukránok a jók b+, ennél jobb poén idén már nem lesz), mintha legalábbis egy világszintű sporteseményt néznének. Nemrég jártam Varsóban, kis ukrán zászlók lobognak még a buszokon is, valami szörnyen nevetséges. Meg nagy elánnal bejelentik, hogy hát ők bizony nem vesznek egy slukk orosz gázt sem...azt már nem teszik hozzá, hogy helyette a németektől veszik (ami szintén orosz gáz, csak kerülővel). Ez nem kiállás, meg tisztesség; ez nettó képmutatás. Béna, alantas érzelmekre építő, hollywoodi színvonalú manipuláció, valódi erkölcsi mínusz. Mivel az egész ország ezt műveli, nincs mit csodálkozni a Behemoth giccses bohóckodásán sem, mellesleg mindig is egy vicc volt az a zenekar.


------------------------------------------------------------------------------
A szerkesztőségne k utólag is pacsi, valami hihetetlenül vakon van, aki sorra idetalál az előzenekarok miatt sírni, és mivel ő ezt ingyen olvassa, bele sem gondol, hogy másnak mennyi idejében (és pénzében) van, hogy neki a napi betevő lapozgató ne a Blikk, meg a Nők Lapja legyen. Nem flexből, de mindig igyekszem ott lenni az előzenekarokon. Ez sokszor úgy szokott kinézni, hogy nagyjából kéttucatnyian állunk a színpad előtt elszórtan, a jegytulajdonoso k min. 80%-a ekkor még sosincs ott. De a hobbi-újságírók (merthogy kizárt, hogy ez bármelyiküknek is az egyetlen munkahelye lenne, vagy hogy számára értelmezhető bevételt generálna) viszont nagyon is legyenek ott, mer' különben baj lesz...szánalmas.
Idézet
 
 
#54 Goodbye 2022-10-27 15:52
Lehet, hogy a keresztény zenekarok nem csinálnak durva dolgokat, de Lengyelországba n olyan szinten belepofáznak az egyházak a politikába, hogy bár a könyvtépedéssel én sem értek egyet, a mögötte lévő indulatokat abszolút megértem. Könnyen lehet hogy ismerjük egymást, mert élőben is gyakran kimondom a véleményem.
Idézet
 
 
#53 Equinox 2022-10-27 14:53
Idézet - Goodbye:
Nem gondolom, hogy ezt itt kéne megvitatni, de a lényeg, hogy felőlem a keresztény zenekarok nyugodtan gyalázhatják az ateistákat, attól nekem nem lesz rosszabb, de az elfogadhatatlan , hogy elegendő társadalmi igény híján az adófizetők pénzéből működnek az egyházak, ráadásul ez Lengyelországba n is így van, és még a politikába is beleszólnak, szóval tök érthető, ha egy ottani banda felszólal velük szemben. Az anyagi és mentális lehúzást elsősorban a hívekre értettem, sajnos a környezetemben is van erre példa. Az is egyértelmű, hogy ha ezek nagyobb politikai hatalomra tennének szert, akkor minden eszközzel korlátoznák nem csak a Behemothoz hasonló együtteseket, de még a Van Halen-féle zenéket is eltüntetnék a rádióból.


A keresztyén zenekarok nem csinálnak olyan alpári húzásokat, mint a hivatásos (már-már, sőt szerintem teljesen) dogmatikusan ateisták: Biblia-tépés, vérhányás stb, ezt 20-25 éve tartom undorítónak rock berkekben, és most is így van.

Szóval itt csak az a kérdés, hogy a minden jó mellett síkraszálló (jaj de cukipofa) Behemoth bizony polgárpukkasztá sból Bibliákat tépked koncerten. Igazi kulturális megnyilvánulás, na. Így terjesztik az IGAZSÁGot, értem én. Csak én ilyen igazságokra nem vagyok kíváncsi. igaz, arra sem, amit a keresztyén egyház mond, de annak legalább az alapja pozitív, amit elfogadok. Na mindegy, ez messzire vezet-

Egyébnként egy személyes ismerősömre emlékeztetsz, aki ugyanezeket szajkózza, a stílus is hasonló, szerintem ugyanaz a személy, csak most ugyanezt a Shock hasábjain is megvitatjuk.
Idézet
 
 
#52 Goodbye 2022-10-26 23:13
Nem gondolom, hogy ezt itt kéne megvitatni, de a lényeg, hogy felőlem a keresztény zenekarok nyugodtan gyalázhatják az ateistákat, attól nekem nem lesz rosszabb, de az elfogadhatatlan , hogy elegendő társadalmi igény híján az adófizetők pénzéből működnek az egyházak, ráadásul ez Lengyelországba n is így van, és még a politikába is beleszólnak, szóval tök érthető, ha egy ottani banda felszólal velük szemben. Az anyagi és mentális lehúzást elsősorban a hívekre értettem, sajnos a környezetemben is van erre példa. Az is egyértelmű, hogy ha ezek nagyobb politikai hatalomra tennének szert, akkor minden eszközzel korlátoznák nem csak a Behemothoz hasonló együtteseket, de még a Van Halen-féle zenéket is eltüntetnék a rádióból.
Idézet
 
 
#51 Equinox 2022-10-26 16:38
Idézet - Samael:
Idézet - Equinox:
ne nevezzük megvilágosult meg szociális szempontból fontos üzenetet hordozó művészetnek


Nem is nevezzük. De attól még lehet jó.

Azt nem vitatom. Tök jó, a helyén kezelve. Nem is filozófiát akarok, hanem bunkóságok hiányát. Amiben azért a Behemoth sokszor Manowar színvonal.
Idézet
 
 
#50 Samael 2022-10-26 16:20
Idézet - Equinox:
ne nevezzük megvilágosult meg szociális szempontból fontos üzenetet hordozó művészetnek


Nem is nevezzük. De attól még lehet jó.
Idézet
 
 
#49 hároméves férfi 2022-10-26 16:01
Idézet - Question:
Hadd kérdezzek valamit.
"embereket anyagilag és mentálisan is tönkretevő egyházakat" - Téged hol tesz anyagilag tönkre az egyház? Hol húzott ki akár egyetlen fillért is a zsebedből (még mielőtt, az adópénzt azt hagyjuk, és az abból egyház(ak)nak juttatott támogatásokat, mert az a kormányzat döntése és intézkedése, nem másé)

Mentálisan tönkretevő? Abban egyetértünk, hogy aki ostoba és injekciós módon közelíti meg a dolgokat, azok általában rendkívül unszimpatikus alakok. Ráadásul ebből látszik, hogy fingjuk nincs hit és a vallás valódi lényegéről és mélységeiről. De akiknek valóban komoly a hitük és komolyan veszik a vallásukat (őket azért nehéz megismerni, mert általában nem szokták féltéglával a mellüket verni erre), azoknál nyugodtabb, kiegyensúlyozot tabb, boldogabb, emberbarátabb embereket nem nagyon lehet találni. Ez lenne a mentális tönkretétel?

"Meg hát kiprovokáltak egy keresztény tüntetést a Barba Negra elé, amivel rávilágítottak, hogy az egyház még a művészetet és a szórakoztatóipa rt is korlátozná"

Ha mondjuk egy olyan zenekar lépne fel, akik például a zsidókba szállnak bele páros lábbal és a leggusztustalan abb, legfröcsögősebb módon gyalázzák őket, a híveiket, a szent könyveiket, stb, és egy zsidó szervezet (vagy bárki más) szólalna fel vagy szervezne tüntetést a koncert ellen, az teljesen rendben lenne, ugye? Ahhoz jó pofát vágna mindenki. Ők érthető módon felléphetnek az őket gyalázatos stílusban támadók ellen, a keresztény egyháznak viszont nincs joga felszólalni meg megvédeni magát, mert az a "művészet és a szórakoztatóipa r korlátozása". Aha.


Ezekre a kérdésekre Lengyelországba n keresd a választ, ne itt. És ott van joguk felszólalni meg megvédeni magukat, meg is teszik a sorozatos perekkel meg zaklatással, a zenekar meg szintén azt teszi, amit jónak lát. Ez így rendben is van, szerintem ennél többet belelátni ebbe nem érdemes, nem a metálbandákban (meg általában a könnyűzenében) kell keresni a mélységeket, aki ebből táplálkozik vagy erre ugrik, annál van egy kis deficit.
Idézet
 
 
#48 Equinox 2022-10-26 14:35
Idézet - Goodbye:
Valószínűleg a sátánkodás hozza a rajongókat. Ismerjük el, hogy izgalmasabb, mintha farmerben meg pólóban állnának színpadra, és pszichológus/szociológus szakkifejezések kel tarkítva dolgoznák fel ezeket a témákat. De náluk ez csak a színpadon történik így, és civilben szerencsére tartózkodnak bármiféle erkölcsileg megkérdőjelezhe tő cselekménytől, ami sajnos kevés bandára igaz a műfajban. Alice Cooper óta igazából nincs semmi rendkívüli a furcsa színpadi megjelenésben/viselkedésben. Meg hát kiprovokáltak egy keresztény tüntetést a Barba Negra elé, amivel rávilágítottak, hogy az egyház még a művészetet és a szórakoztatóipa rt is korlátozná, ezzel esetleg felnyitva pár ember szemét, szóval már csak ezért is megérte, hogy azt csinálják, amit.

Akkor viszont nem "minden rossz ellen van", hanem tudja, hogyan működik Átlagos Metalos.Hu és ezeknek kellő sztereotípiákbó l letol nekik egy fanservice szettet egy órában. És ne nevezzük megvilágosult meg szociális szempontból fontos üzenetet hordozó művészetnek.
Idézet
 
 
#47 Question 2022-10-26 12:16
Hadd kérdezzek valamit.
"embereket anyagilag és mentálisan is tönkretevő egyházakat" - Téged hol tesz anyagilag tönkre az egyház? Hol húzott ki akár egyetlen fillért is a zsebedből (még mielőtt, az adópénzt azt hagyjuk, és az abból egyház(ak)nak juttatott támogatásokat, mert az a kormányzat döntése és intézkedése, nem másé)

Mentálisan tönkretevő? Abban egyetértünk, hogy aki ostoba és injekciós módon közelíti meg a dolgokat, azok általában rendkívül unszimpatikus alakok. Ráadásul ebből látszik, hogy fingjuk nincs hit és a vallás valódi lényegéről és mélységeiről. De akiknek valóban komoly a hitük és komolyan veszik a vallásukat (őket azért nehéz megismerni, mert általában nem szokták féltéglával a mellüket verni erre), azoknál nyugodtabb, kiegyensúlyozot tabb, boldogabb, emberbarátabb embereket nem nagyon lehet találni. Ez lenne a mentális tönkretétel?

"Meg hát kiprovokáltak egy keresztény tüntetést a Barba Negra elé, amivel rávilágítottak, hogy az egyház még a művészetet és a szórakoztatóipa rt is korlátozná"

Ha mondjuk egy olyan zenekar lépne fel, akik például a zsidókba szállnak bele páros lábbal és a leggusztustalan abb, legfröcsögősebb módon gyalázzák őket, a híveiket, a szent könyveiket, stb, és egy zsidó szervezet (vagy bárki más) szólalna fel vagy szervezne tüntetést a koncert ellen, az teljesen rendben lenne, ugye? Ahhoz jó pofát vágna mindenki. Ők érthető módon felléphetnek az őket gyalázatos stílusban támadók ellen, a keresztény egyháznak viszont nincs joga felszólalni meg megvédeni magát, mert az a "művészet és a szórakoztatóipa r korlátozása". Aha.
Idézet
 
 
#46 Goodbye 2022-10-25 19:33
Valószínűleg a sátánkodás hozza a rajongókat. Ismerjük el, hogy izgalmasabb, mintha farmerben meg pólóban állnának színpadra, és pszichológus/szociológus szakkifejezések kel tarkítva dolgoznák fel ezeket a témákat. De náluk ez csak a színpadon történik így, és civilben szerencsére tartózkodnak bármiféle erkölcsileg megkérdőjelezhe tő cselekménytől, ami sajnos kevés bandára igaz a műfajban. Alice Cooper óta igazából nincs semmi rendkívüli a furcsa színpadi megjelenésben/viselkedésben. Meg hát kiprovokáltak egy keresztény tüntetést a Barba Negra elé, amivel rávilágítottak, hogy az egyház még a művészetet és a szórakoztatóipa rt is korlátozná, ezzel esetleg felnyitva pár ember szemét, szóval már csak ezért is megérte, hogy azt csinálják, amit.
Idézet
 
 
#45 Equinox 2022-10-25 17:55
Idézet - Goodbye:
A fekete-sárga füstfáklya alapvető emberi kinyilatkoztatá s, nem politikai. A Behemoth azért antklerikális, mert általánosságban a rossz dolgok ellen van, így ugyanúgy megvetik az embereket anyagilag és mentálisan is tönkretevő egyházakat, mint a véreskezű diktátorokat. Nincs itt semmi ellentmondás.

Minden fentivel egyetértek, csak akkor az ilyen nevetséges sátánkodás mire való? Annyi minden módon lehet sötét lenni, nevetséges sátánkodás nélkül, hogy sorolni is nehéz. Nekik mégis kell ez az olcsó giccs (szövegekben pinából kimászó kígyó is van, csak hogy legyen minden plasztikus és művészi).

Mondom, nem a kék-sárga füst zavar (az teljesen rendben van), hanem a zenekar szofisztikáltsá ga.

Amúgy az elején azt hiszem eltévesztettem az áthallásos számot, Off to War ami totál Anthrax, azt hiszem. Ezt javítanám. Senkinek nem tűnt fel?
Idézet
 
 
#44 Goodbye 2022-10-25 14:13
A fekete-sárga füstfáklya alapvető emberi kinyilatkoztatá s, nem politikai. A Behemoth azért antklerikális, mert általánosságban a rossz dolgok ellen van, így ugyanúgy megvetik az embereket anyagilag és mentálisan is tönkretevő egyházakat, mint a véreskezű diktátorokat. Nincs itt semmi ellentmondás.
Idézet
 
 
#43 queensryche999 2022-10-23 17:31
Idézet - killhate:
Mi vidékről mentünk kocsival és simán lekéstük az unto otherst, persze nem bántuk tudtuk mien fos, bár sajnos így is 2 számot elcsíptünk, de hogy death metal bandák elé minek raknak ilyen zenét? bár asszem tudom, hogy lazán oda lehessen érni az érdemi cuccokra. :D


Ezt a pokróc hozzászólást. :D Megnevettetett - nem gúny, tényleg.
Idézet
 
 
#42 killhate 2022-10-23 13:23
Idézet - bogar:
Idézet - Asidotus:
azért feltűnően gyakran (nem csak a Shocknál, hanem a Hammernél is, és sok más oldalon) kezdődik úgy egy koncertbeszámol ó, hogy a cikkíró lekési az első (második) bandát is. Nem ritka, nem egyedi eset.
És ez főleg vidéki srácként furcsa, ha mi messziről oda tudunk érni, akkor a budapestiek miért nem?
Értem én, hogy a rockújságírás hobbi, de azért itt, ezen koncerten messze az Unto Others lett volna a lényeg, a többi banda már unalmas, volt már, sosem tetszett nekem, az lett volna itt a fontos, hogy őket mutassátok be a népnek


Azért lehet odaérni vidékről, mert akkor kis túlzással erről szól a napja annak, aki megy és azt alaposan meg lehet tervezni. Pesten meg pont 16-18 óra környékén a leggázabb közlekedés és közben még ott vannak a napi teendők is.
Viszonylag sokat járok/jártam vidékre koncertekre és szinte sosem késtem el. Pont azért, amiért a vidéki ember nem késik a pesti bulikról.

Mi vidékről mentünk kocsival és simán lekéstük az unto otherst, persze nem bántuk tudtuk mien fos, bár sajnos így is 2 számot elcsíptünk, de hogy death metal bandák elé minek raknak ilyen zenét? bár asszem tudom, hogy lazán oda lehessen érni az érdemi cuccokra. :D
Idézet
 
 
#41 Anomander 2022-10-22 21:06
Lehet most pár embernek a tyúkszemére lépek, de most már nekem is muszáj írnom valamit, ha már ilyen hosszú lett itt ez a téma.
Elképesztő, hogy egyesek mit gondolnak arról, hogyan működik a mai magyar rocksajtó. A Hammer még úgy-ahogy megél belőle, bár náluk is eléggé küzdelmes a dolog mostanában szemmel láthatólag. Az összes többi oldal, beleértve a Shock-ot is teljesen ingyen, saját szabadidőből, saját eszközökkel csinálja, azért, hogy mi reggel/délben/este hátradőlve remek cikkeket/koncertbeszámol ókat olvassunk tök ingyen (és akkor nem is említve például a Klasszikushock rovatot, ami minőségében teljesen egyedülálló, elképesztően jó dolog).
Valószínűleg a törzsközönség nagy része azért ennél értelmesebb, itt is sokan kiálltak a szerkesztőség mellett hálistennek, de némileg elkeserítő tud lenni egyesek hozzászólásaibó l sütő korlátoltság, szűklátókörűség és ítélkezés.
Nem elfelejtve azt sem, hogy ugye moderált hozzászólásokró l van szó, tehát a szerk. még azt is vállalja, hogy kiengedi ezeket a véleményeket, pedig egy gombnyomással nyugodtan eltüntethetné őket, nekem tuti nem hiányoznának.
Ha valaki érintett nem a klasszikus trollok közé tartozik, akkor kérném, hogy kicsit nézzen már magába, és gondolja át a szitut mielőtt legközelebb hasonló szellemben készül hozzászólást írni.
Shock szerkesztőség: én köszönöm a munkátokat, pl. szerettem volna eljutni erre a konkrét koncertre, de sajnos nem jött össze, de jólesett, hogy itt legalább olvashattam róla.

PS: az Unto Others egyébként nekem konkrétan eddig nem jött be, valszeg direkt lekéstem volna, ha eljutok az eseményre, ez van, én is köcsög vagyok (:P)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Hirdetés

Kereső

Hirdetés

Friss

Hozzászólások

Galériák

 

Anna Murphy - Budapest, Club 202, 2014. április 4.

 

Royal Hunt - Budapest, A38, 2014. március 13.

 

Leander Rising - Budapest, Papp László Budapest Sportaréna, 2013. február 7.

 

Portnoy, Sheehan, MacAlpine, Sherinian - Budapest, PeCsa Music Hall, 2012. október 19.

 

Within Temptation - Budapest, Sziget fesztivál, 2011. augusztus 10.

 

Helloween - Budapest, Petőfi Csarnok, 2010. november 28.