Egészen megdöbbentően nagy hullámokat vert a Lake Of Tears visszatérésének tavalyi híre, annak ellenére is, hogy a zenekar, illetve az utóbbival egyenértékű Daniel Brennare bő húsz évvel ezelőtt volt igazán meghatározó, ízlésformáló erő a doom/gothic színtéren. Jött aztán az ezredforduló, egy furcsa lemez (The Neonai), egy kurta feloszlás, majd a rapid reuniont követően pár olyan album, amelyek íve a maga szerethető pillanataival együtt is határozottan lefelé mutatott. Végül pedig egy komplett évtizednyi csend, amelyet csak egy váratlan koncertfelvétel kiadása tört meg. Szépíthetném a dolgot, de az az igazság, hogy a legutóbbi időkig a Lake Of Tears számomra múlt idő volt, egy vállalható nosztalgia tárgya, olyan emlékekkel, amelyek a megidézett, örök melankólia dacára is folyton mosolyt csaltak az arcomra. (Létezik, hogy bárki el tudja felejteni a Forever Autumn lemezt?) 2021-re ráfordulva roppant furcsa volt tehát újra ráeszmélni, milyen sokakkal osztozom mindebben.